AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Noen som vet? Har fått overtakelsesdato i en periode jeg har mange vakter. Disse vaktene fikk jeg lenge før jeg fikk kjøpt leilighet. Har jeg som vikar på flyttedager ? Anonymkode: 7dc67...051
mmd Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 I enkelte virksomheter kan du få velferdspermisjon ifm flytting, men det er mange som ikke har noen slik regel. Du må sjekke permisjonsreglementet, evt tariffavtalen, på din arbeidsplass.
MapleSirup Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Det er forskjell på vikariat og ekstravakter.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 MapleSirup skrev (6 timer siden): Det er forskjell på vikariat og ekstravakter. Har ekstravakter Anonymkode: 7dc67...051
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har ekstravakter Anonymkode: 7dc67...051 Nei da har du ikke rett på flyttedag. Men du kan sikkert be om å bli kvitt en av vaktene den dagen du ønsker å flytte, hvor strategisk det er er en annen sak. For øvrig har jeg flyttet flere ganger og alltid fint klart å gjøre det utenom jobb. Man avtaler enkelt og greit oppsigelse av stedet man bor slik at det blir overlapp med overtakelse av bolig, og da må man ikke flytte alt på en dag. Anonymkode: 6c5a9...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Noen som vet? Har fått overtakelsesdato i en periode jeg har mange vakter. Disse vaktene fikk jeg lenge før jeg fikk kjøpt leilighet. Har jeg som vikar på flyttedager ? Anonymkode: 7dc67...051 Du har vanligvis ikke rett på flyttedager uansett om du er fast ansatt eller ei. Det eneste normale unntaket er om flyttingen er forårsaket av jobben. Det du gjør er å bytte vakter eller ta ut ferie. Eller så må du flytte utenom arbeidstid. Du har 8 timer fritid hver dag. Anonymkode: 1c488...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har vanligvis ikke rett på flyttedager uansett om du er fast ansatt eller ei. Det eneste normale unntaket er om flyttingen er forårsaket av jobben. Det du gjør er å bytte vakter eller ta ut ferie. Eller så må du flytte utenom arbeidstid. Du har 8 timer fritid hver dag. Anonymkode: 1c488...3c3 Vet jeg har 8 timer "fritid" utenom arbeidstid ja, men den tiden fylles med å følge opp barna og kveldsskole ifbm videreutdanning så "fritiden" min er egentlig ikke noe å skryte av pr nå. Men skal prøve å få bytta vakter. Anonymkode: 7dc67...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå