Gå til innhold

Mannen min vil feriere med moren sin. Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min pleier til vanlig å feriere på familiestedet til hans familie om sommeren sammen med hans mor. Dette er et sted uten innlagt vann og strøm og med utedo. Vi bruker vi ca 10 timer i bil med pauser og én times tid på å gå fra bilen og inn til hytta (med andre ord ingen bilvei helt frem). I fjor høst fikk vi barn nummer to og hun er nå 8 måneder gammel og akkurat i år frister det lite å reise dit med tanke på reiseveien og at det ikke er innlagt vann og strøm når vi har med en baby som behøver morsmelkerstatning og som ikke er så glad i å kjøre bil.

Jeg foreslo derfor for mannen min at vi kanskje skal gjøre noe annet enn å reise dit akkurat i sommer. Vi har tross alt brukt de siste 11 årene på å feriere der med hans mor. Men da sier han at hvis ikke jeg vil være med så tenker han at han kan reise dit og feriere med moren sin i stedet, muligens ta med det eldste barnet vårt. Moren hans er allerede der sammen med andre familiemedlemmer og skal være der et par uker til så hun får vært der i år, så det er ikke det det står på heller. Er det urimelig av meg å synes det er litt leit at han heller vil feriere der med henne enn å være sammen med oss i ferien? Han vil i såfall bruke én uke der med henne, og senere i ferien skal han avgårde i bryllup alene i utlandet og blir borte 4 dager da også. Så det blir i såfall ikke så mye tid vi som familie får være sammen i ferien. 

Anonymkode: 56ed5...b0d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig. La han dra

Anonymkode: 43f85...9fe

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke urimelig. Forklar det godt for han hvordan det blir fra ditt ståsted. Mulig han bare er en sånn mann som tenker at «det ordner seg», og ikke ser hvor dumt det blir for dere som sitter igjen… 

Anonymkode: fd406...6ec

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

At han vil ta med seg det eldste barnet høres jo ut som en kjempegod ide. Hva er problemet egentlig? 
Kanskje han trenger en uke for seg selv også, i stedet for at dere skal tråkke oppi hverandre hele ferien? 

Anonymkode: 7e6ae...d58

• Liker 33
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er raus jeg, som har dratt dit de siste 11 årene. Hvis han tenker at livet ikke forandrer seg når man får barn, så må han tenke om igjen. 

Jeg hadde sagt at hvis han drar, så viser ham sine prioriteringer, og de prioriteringene er ikke dere som kjernefamilie. 

Anonymkode: 38e66...6df

• Liker 25
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at da tar han med den eldste. Tipper pipa får en annen lyd neste år når han tar turen alene med ungen i år 😄

Anonymkode: 466d7...d21

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror det lureste her er et kompromiss - la han ta med eldste, kanskje det holder med 4-5 dager(?) og nyt alenetiden med yngste🥰

Anonymkode: 00e40...188

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En uke var litt i lengste laget at dere skal splitte dere som familie. Ville tenkt at 3-4 dager holder, ja.

Anonymkode: 6fb9c...55e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er eldstebarnet? 

Anonymkode: c78a6...e62

AnonymBruker
Skrevet

Du fortjener medalje for å ha reist dit i 11 år. Du er i din fulle tett til å nekte å bli med i år, og jeg forstår godt at du er skuffet.

Anonymkode: 6040b...c4e

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den eldste er 6+ tenker jeg han fint kan reise bort en uke med han/henne

Anonymkode: e6d6f...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sendt han gladelig avgårde. EGENTID! 

Anonymkode: 33ed3...ecb

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er urimelig. Og jeg synes ikke argumentene dine for å ikke reise er gode. 

Ta med vann, er vel gass eller annen oppvarming til mat?

Trenger vel ikke strøm om sommeren uansett?

Anonymkode: caf84...93a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde mildt sagt blitt rimelig irritabel av det forslaget. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er overhodet ikke urimelig. Det er dere og barna som er en familie, og som sammen burde legge planer som er hyggelige og passende for dere alle (og som passer barna). Han har like mye ansvar som deg for at dere sammen med barna får en fin ferie. Det blir veldig umodent å dra fra dere for i stedet å feriere med moren sin. Han hadde jeg virkelig ikke holdt ut med særlig lenge. 

Anonymkode: 9a48f...4e2

• Liker 6
Skrevet

Synes ikke du er urimelig. Det er lang vei med små barn i bilen, og dere har tross alt vært der de siste 11 årene. Da må han kunne prioritere dere som familie i år. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker et forhold har godt av at man splitter seg innimellom. Hva om han tar med seg eldste og reiser dit noen dager? 

Alle må få treffe familie når det er en anledning. Mye kan skje som gjør det lenge til man kan treffes igjen.

Anonymkode: 70213...9ff

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt han reise med eldstebarnet. Jeg synes det er en fint og også prioritere foreldre og tid med dem. Fint for far og barn å få litt tid alene og sammen med farmor. Hadde slappet av hjemme med mini og så planlagt en kort 2-3 dagers tur for alle 4 senere i sommer. 

Anonymkode: e9be3...eb3

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du er urimelig. Og jeg synes ikke argumentene dine for å ikke reise er gode. 

Ta med vann, er vel gass eller annen oppvarming til mat?

Trenger vel ikke strøm om sommeren uansett?

Anonymkode: caf84...93a

Du har tydeligvis ikke hatt baby :) 

Har babyen bæsjet seg ut og må bades/dusjes så trenger man tilgang til rent og varmt vann. Og det er uten å vente på at vannet varmer seg mens bleien og klærne er full av drit. 

«Bruk våtservietter» Det er mange babyer OG voksne som reagerer hyppig bruk av det. 

Når jeg skifter på min unge så må jeg bløte tørrklut. Bruker kun våtservietter når det er nød. 

Og jo, man trenger strøm til å lade mobilen. Man skal alltid ha en mobil tilgjengelig ved nødsituasjoner. 

1time gåing til hytte/parkering er uaktuelt. Spesielt når det kommer til nødssituasjon (eks. baby blir akuttsyk). 

Og la meg bare kort nemne lang reisevei med bil som er lite anbefalt, ingen aircondition/vifte som kan hjelpe babyen med kroppstemperatur regulering, osv. 

Babyen vil nok ikke trives å vær på hytta og får lite ut av det. 

«Hva med alle de små som ble født i gården for 70 år tilbake og blablabla» Mennesker ble også født i huler for 10.000 års siden, men vi har av gode grunner utviklet oss og gjort det bedre og enklere for oss. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt han ta med det eldste barnet. Jeg ville ikke kortet ned turen slik flere foreslår når det er så lang reisevei. Sikkert veldig gøy for eldstemann å være med farmor og pappa på hytta. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være vanskelig med en 8 mnd på hyttetur heller, så mye morsmelkserstatning er det vel ikke snakk om ved 8 mnd. Helt greit du ikke vil i år da, men kanskje litt sent å ta det nå 9. juli 

Anonymkode: 681a0...8fb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...