AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Noen som er gift ,men som ikke har felles barn og barnebarn?.. Bruker dere like mye tid på hans barnebarn som dere bruker på dine? Min svigermor gjør alt for sine barnebarn. Passer de ofte og inviterer de på hytta. Men hvis min mann spørr sin far om ungene kan overnatte eller noe, så sier han at han må spørre henne. Og da er svaret ofte at det ikke passer. Og svigerfar sier ikke noe. Vi spurte om vi kunne komme på hytta i sommer. Hun sa at hennes datter og barnebarn skulle komme nå. Så vi skulle få beskjed hvis det passet senere. Det er svigerfar sin hytte. Arvet etter sin far lenge før han traff henne. Men hun bestemmer Måtte bare få dette ut 😨 Anonymkode: a72f4...265
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Jeg er i samme situasjon som deg. Min fat og hand kone er gift men har ikke felles barn, men barnebarn hver for seg. Min far stiller nok mer opp for mine barn enn det hans kone gjør gor sine barnebarn, men hvis han skal passe barnebarna sjekker han alltid med henne om det passer først. Tenker det er naturlig å sjekke med partner. Hvis det allerede var en avtale konen hadde gjort med din svigerfar så forstår jeg at de ikke avlyser det, uavhengig av hvem sin hytte det er. En avtale er en avtale. Men føles nok ekstra kjipt siden hun ikke eier den. Anonymkode: a9865...dd6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Min svigerfar og hans kone har barnebarn på hver sin kant. Hennes barnebarn er mye eldre da, men hun stiller opp for hans barnebarn (våre barn) som om de skulle ha vert sine egne, og vi ser på hun som en likestillt besteforelder. Skjønner at vi er heldige der 😊 Min mor stiller også opp for min fars barnebarn (mine nevøer og nieser) som sine egne. Anonymkode: df649...97b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Jeg tenker jo at nå hadde de en avtale. Han kan jo ikke avlyse det fordi dere plutselig ønsket å komme, selv om det er hans hytte. Jeg forstår riktignok at det hørtes kjipt ut med «vi får se senere…». Det var jo ikke veldig positivt. Jeg hadde latt min mann ta en prat med faren sin. Barna mine har besteforeldre som har mine og dine barnebarn. De er overraskende gode på å inkludere alle. Det er store aldersforskjeller, så forskjellsbehandling ville nok ikke vært så synlig. Jeg vet svigermor er mer glad i sine barnebarn, og mannen hennes er nok mest i sine, men de bryr seg om de alle sammen og er glade i alle. Anonymkode: a7984...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker jo at nå hadde de en avtale. Han kan jo ikke avlyse det fordi dere plutselig ønsket å komme, selv om det er hans hytte. Jeg forstår riktignok at det hørtes kjipt ut med «vi får se senere…». Det var jo ikke veldig positivt. Jeg hadde latt min mann ta en prat med faren sin. Barna mine har besteforeldre som har mine og dine barnebarn. De er overraskende gode på å inkludere alle. Det er store aldersforskjeller, så forskjellsbehandling ville nok ikke vært så synlig. Jeg vet svigermor er mer glad i sine barnebarn, og mannen hennes er nok mest i sine, men de bryr seg om de alle sammen og er glade i alle. Anonymkode: a7984...0aa Det er ikke 1 gang at vi ikke kan komme på hytta. Før Påsken spurte vi om vi kunne komme i påsken. Vi kunne komme de 2 siste dagene pga hennes datter skulle være der resten av påsken. Føler at vi kommer i siste rekke, selv om det er min mann som skal ta over hytten en dag Anonymkode: a72f4...265
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Vær smart å spørre tidlig! Hvis dere tenker høstferie, påskeferie, vinterferie på hytta, så si ifra allerede nå. For hvis det allerede er opptatt og det ikke blir delt på det, så er det forskjellsbehandling og dere kan ta det opp på en saklig måte. Hvis det derimot er sånn at dere alltid spør noen uker før. Mens andre har spurt for 3 mnd. siden. Så blir der vanskelig å ta opp at det blir praktisert ulikt. Anonymkode: c8377...7e9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå