Gå til innhold

Har jeg blitt mindre attraktiv med årene eller endrer folk atferd med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før fikk jeg enkelt kontakt med venners venner og har opplevd å bli sjekket opp av både bartendere og servitører. Nå som jeg blir eldre er de eneste som kommer bort jentegjenger på kanskje 16 og de kommer nok ikke bort fordi de tror det skal bli noe mellom oss, men for egoboost eller what not. Så har man eldre kvinner som gjerne kommer bort i fylla eller begynner å flørte litt mens de sitter med venninnene sine på bryggekanten.

Hvorfor har jevnaldrende sluttet å prøve seg? Vi lever i 2022 så begge kjønn skal ta initiativ om de ønsker det. Jeg antar problemet er meg, men jeg vet ikke hva som er problemet. Jeg er helt i slutten av tjueårene så det er mer enn nok av single. Jeg har ingen problemer om det er jeg som tar kontakt, men jeg forventer jo at kvinner tar kontakt de og. Vil ikke føle meg som et desperat rovdyr heller.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er 2022, så forventer jeg faktisk at mannen tar første kontakt. Beklager, det er sikkert noen som ikke liker det. Men det gjør jeg faktisk og det er slik jeg liker det. 

Anonymkode: 16259...2af

• Liker 10
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Før fikk jeg enkelt kontakt med venners venner og har opplevd å bli sjekket opp av både bartendere og servitører. Nå som jeg blir eldre er de eneste som kommer bort jentegjenger på kanskje 16 og de kommer nok ikke bort fordi de tror det skal bli noe mellom oss, men for egoboost eller what not. Så har man eldre kvinner som gjerne kommer bort i fylla eller begynner å flørte litt mens de sitter med venninnene sine på bryggekanten.

Hvorfor har jevnaldrende sluttet å prøve seg? Vi lever i 2022 så begge kjønn skal ta initiativ om de ønsker det. Jeg antar problemet er meg, men jeg vet ikke hva som er problemet. Jeg er helt i slutten av tjueårene så det er mer enn nok av single. Jeg har ingen problemer om det er jeg som tar kontakt, men jeg forventer jo at kvinner tar kontakt de og. Vil ikke føle meg som et desperat rovdyr heller.

Hva har endret eller ikke endret seg med deg? Det som gjorde deg attraktiv som 20-åring er gjerne ikke det som gjør deg like attraktiv som (nesten) 30 åring. 

Nå virker det ikke som du er falt ned i et svart hull her, men det er relativt få menn som er så attraktiv at man blir sjekket opp. Ut i fra det du skriver er du jo egentlig bare blitt en av «normalen».

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden du merker en annen respons fra omgivelsene tipper jeg du utstråler noe annet enn før. Kanskje jenter synes du virker mindre mottakelig for flørting, eller har selvtilliten din fått seg en knekk i det siste? 

Det viktigste for jenter er vibbene en mann gir dem, for å vekke interesse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Selv om det er 2022, så forventer jeg faktisk at mannen tar første kontakt. Beklager, det er sikkert noen som ikke liker det. Men det gjør jeg faktisk og det er slik jeg liker det. 

Det er trygt, du slipper å bli avvist og kan velge og vrake blant de som viser interesse. Trist at det er slik.

Skrevet
norw skrev (10 minutter siden):

Det er trygt, du slipper å bli avvist og kan velge og vrake blant de som viser interesse. Trist at det er slik.

Selv om jenter ikke tar første initiativet er det ikke gitt at dating er lett for dem heller 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vel og bra. De kvinnene som får mye interesse, vil trolig gjøre det resten av livet. De som kan slite litt, er de som fikk sånn passe med interesse i ungdommen, og så oppdager de nyskilt i 45årsalder, at ingen menn tar initiativ,  og selv har de aldri lært det. 

Anonymkode: d3dd3...76c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damer lever stadig mer av livene sine på sosiale medier. 

Er man en noenlunde normalt attraktiv singel dame i en storby, har man minst to sosiale medier. Og sannsynligvis minst en dating-app. 

På disse appene så blir de nedrent av henvendelser fra menn. Det er rett og slett ikke nødvendig å bruke energi på å ta kontakt med menn i virkeligheten. 

Anonymkode: 49dbf...fe9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ytdhd skrev (9 timer siden):

Siden du merker en annen respons fra omgivelsene tipper jeg du utstråler noe annet enn før. Kanskje jenter synes du virker mindre mottakelig for flørting, eller har selvtilliten din fått seg en knekk i det siste? 

Det viktigste for jenter er vibbene en mann gir dem, for å vekke interesse. 

Kanskje han utstråler at han er blasert og sliten.

Anonymkode: da1e2...07f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker litt logisk så er vel de fleste i slutten av 20 årene i et fohold og holder på å etablere seg. Derfor er det vel færre single jevn aldrende damer nå enn i begynnelsen av 20 årene.

Anonymkode: 8e060...f29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (11 timer siden):

Ja, det stemmer. Men det er noe mer enn det også. Normen er jo at menn som er interessert tar kontakt. Vet at ikke det gjelder alle, men mange. Jeg går da automatisk ut i fra at de menn som ikke tar kontakt, er rett og slett ikke interessert. (selv om det er en mulighet for å ta feil, så tar jeg altså ikke sjansen for det). 

Har alltid hørt, at er mannen interessert nok, så tar han kontakt. 

Så damene tror gjerne at du ikke er interessert? At du virker avvisende fordi du ikke utstråler interesse? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jo yngre jo mer oppmerksomhet får du

Anonymkode: 3499d...762

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dess eldre du blir, dess større sannsynlighet er det for at folk alt er i forhold.

Gir både færre kvinner på leit, men også for de som er det, så er sannsynligheten stor for å drite seg ut og forsøke å sjekke opp noen som er opptatt. Så da blir en mer tilbakeholden mot flørt med tilfeldige.

Anonymkode: 76bb7...91d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (15 timer siden):

Du er i alle fall mye kjekkere enn meg. Jeg er jomfru. 

Anonymkode: 61592...58e

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du er i alle fall mye kjekkere enn meg. Jeg er jomfru. 

Anonymkode: 61592...58e

Jeg er ikke jomfru, men det blir nok bare en stadig økende trend at menn er det.. Jeg spår at utsilingen av menn blir verre og verre fremover.

I disse dager stiller man seg mange spørsmål rundt menn og psykisk helse. Men man går ikke inn på et viktig tema. Jeg tror ikke menn som har partner og/eller barn ville begått masseskytinger, f.eks. Det er ekstremt mange menn som opplever utenforskap, og de takler det dårligere enn kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Du har neppe blitt mindre attraktiv. Jeg tror egentlig bare det er en endring vi alle opplever. Om det er etterdønninger fra pandemien eller at det føles tryggere å møtes på nett, vet jeg ikke. Men det føles som om folk generelt sett har blitt mer forsiktige og introverte. Alle ønsker et forhold men er redde. Vi er redde for å bli avvist, redde for å by på oss selv. Redde for å ikke være bra nok. Vi vil men får ikke til. Prestasjonsangst? Og alle sitter og venter på at den andre skal ta kontakt først.

Jeg var på byen selv i går. Jeg hadde veldig lyst til å bli litt kjent med noen nye. Kanskje treffe en fyr på den "gammeldagse" måten. Jeg har nok selvinnsikt til at jeg vet at jeg ikke er uattraktiv. Men det føltes umulig. Det myldret av menn i 20-30-40 årene. Men ingen tok kontakt. Men jeg heller turte jo ikke ta kontakt med noen. Turte ikke en gang å si hei. Jeg har blitt skikkelig feig. Livredd for å få en kald avvisning. Og jeg kan tenke meg til at menn sikkert synes det er like skummelt. Har et inntrykk av at vi ikke er like åpne for vanlig, menneskelig småprat lengre. Prate bare for å prate. Ikke nødvendigvis for romantikk. Men bare for å bli kjent med et annet menneske på en avslappet måte.

Anonymkode: 035d2...d10

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, en del av damene på din alder er nå blitt gift og fått seg 1-2 barn. Det er rett og slett færre jevnaldrende single når man er over 25. 

Anonymkode: 20439...bc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Handler tråden om deg? Hva du foretrekker har ingenting med temaet i denne tråden å gjøre.

Anonymkode: c498e...c15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Handler tråden om deg? Hva du foretrekker har ingenting med temaet i denne tråden å gjøre.

Anonymkode: c498e...c15

Nei, den handler ikke om meg. Det var kun et eksempel. En forklaring på hvorfor ts kunne oppleve det slik. At feks damene han møter kanskje også forventer at mannen tar kontakt. 

Beklager at jeg formulerte meg på en dum måte 🙂

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke jomfru, men det blir nok bare en stadig økende trend at menn er det.. Jeg spår at utsilingen av menn blir verre og verre fremover.

I disse dager stiller man seg mange spørsmål rundt menn og psykisk helse. Men man går ikke inn på et viktig tema. Jeg tror ikke menn som har partner og/eller barn ville begått masseskytinger, f.eks. Det er ekstremt mange menn som opplever utenforskap, og de takler det dårligere enn kvinner.

Jeg sier ikke at det ikke stemmer,  men jeg tror det finnes flere årsaker. Det er mye mer utenforskap blant gutter, fra tidlige år. Adhd, autisme, angst, og psykiske lidelser, skolevegring, frafall i vgs etc.  Her er de utsilt allerede før de kommer til sjekkemarkedet. 

Anonymkode: d3dd3...76c

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...