Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper å få noen råd rundt min situasjon. Jeg har en bachelor og jeg har jobbet mange år. Nå er jeg blitt utbrent og har vært sykmeldt flere måneder. Det ser ut som det vil ta tid. Jeg kan egentlig ikke se meg selv i det yrket igjen, fordi det er veldig krevende. Jeg vurderer å ta master å prøve å få en bedre jobb. Men jeg er sliten og vil aldri klare det å kombinere arbeid og studier igjen, jeg er nødt for å fokusere på det ene. Jeg har en større sum på konto som jeg kan leve av under studiene. Men er det verdt det? Om to år vil jeg ha en mastergrad men nesten tom konto. Man er jo aldri garantert jobb, så det blir jo også litt gambling. Burde brukt pengene på annen investering og så heller prøve å fonne en annen jobb med den utdanningen jeg har selv om det kan bli vanskelig? Hva tenker dere? Vil ikke kunne begynne i høst uansett så spørsmålet er om jeg skal søke om et år eller to. Vet ikke hva jeg gjør i mellomtiden men håper formen tar seg opp fort. 

Anonymkode: 5a836...301

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Litt sent svar, men; hvis du er sykmeldt har du vel oppfølging fra Nav? Har du snakket med dem om dette? Kanskje har du mulighet for omskolering eller etterutdanning med støtte fra Nav?

Anonymkode: 1ad69...0f4

Skrevet

Hva slags utdaninng har du da? Og hva slags jobb er det du ser for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare for deg, men jeg kan svare hva jeg selv gjorde:

jeg var i nesten samme situasjon og valgte å studere. Jeg gikk for en ny bachelor og er nå snart på 3. året. Har ikke angret et sekund!

Friheten som studiene har gitt meg har gjort at jeg har fått tid til å ta vare på meg selv. Jeg har begynt å få ting i livet på rett kjøl, jeg trener, går turer i skog og mark, tilbringer mer tid med mine nærmeste og har det generelt mye bedre! Og i tillegg har jeg snart en ny utdanning som jeg brenner for.

Ja, bankkontoen er litt tynnere, men hva spiller vel penger for rolle når man har det så mye bedre? 

Anonymkode: 8454f...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...