AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Sitter nå på en benk i en park og later som jeg prater i tlf med noen. Det er litt rart men det hjelper å tenke høyt. Det er som å snakke med noen jeg er glad i. Jeg skulle hatt en godt forhold til moren min. Som barn fikk vi kjeft hele tiden. I dag er jeg veldig usikker og har sosial angst. Er nærmere 30 år og har stengt av følelser hele livet. Helt til jeg møtte kjæresten min. Ja har opplevd omsorgssvikt som barn. Vi sa aldri at vi var glade i hverandre. Ikke fikk vi oppleve det på andre måter. Det er så teit at jeg har måttet leve med det hele livet. Vil skjenne tilbake på moren min. Er glad i kjæresten min og later som jeg snakker med han<3 vil ikke bruke han som psykolog så vil ikke ringe han ikveld. Men har i det siste skøyer han unna, fordi jeg er så usikker på meg selv. Trengte å dele dette med noen. Hvis noen har like historier skriv gjerne en kommentar. Er glad for å ha funnet roten til angst jeg opplever. Er ikke sosialt utrygg ellers. Men lærte å gå på eggeskall tidlig i livet. Er også redd for å gjøre det samme mot kjæresten min og fremtidige barn..<\3 Anonymkode: 02d2f...1ef 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Skøvet han unna* skulle det stå. Også beklager om dette er feil forum å poste slike innlegg på ! -ts Anonymkode: 02d2f...1ef
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Ikke skyv kjæresten din unna! Du vet selv at det er feil! Anonymkode: 3fc55...4aa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke skyv kjæresten din unna! Du vet selv at det er feil! Anonymkode: 3fc55...4aa Mye lettere sagt enn gjort. Disse forsvarsmekanismene sitter veldig dypt og er svært vanskelig å bare bestemme seg for å endre på. Det kan vel ikke forstås om man ikke har opplevd det selv Anonymkode: c0eb3...922 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mye lettere sagt enn gjort. Disse forsvarsmekanismene sitter veldig dypt og er svært vanskelig å bare bestemme seg for å endre på. Det kan vel ikke forstås om man ikke har opplevd det selv Anonymkode: c0eb3...922 Nei vel så la være da. Anonymkode: 3fc55...4aa
Zenobia Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye lettere sagt enn gjort. Disse forsvarsmekanismene sitter veldig dypt og er svært vanskelig å bare bestemme seg for å endre på. Det kan vel ikke forstås om man ikke har opplevd det selv Anonymkode: c0eb3...922 Kjære søte snille deg Vil bare sende deg en klem AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter nå på en benk i en park og later som jeg prater i tlf med noen. Det er litt rart men det hjelper å tenke høyt. Det er som å snakke med noen jeg er glad i. Jeg skulle hatt en godt forhold til moren min. Som barn fikk vi kjeft hele tiden. I dag er jeg veldig usikker og har sosial angst. Er nærmere 30 år og har stengt av følelser hele livet. Helt til jeg møtte kjæresten min. Ja har opplevd omsorgssvikt som barn. Vi sa aldri at vi var glade i hverandre. Ikke fikk vi oppleve det på andre måter. Det er så teit at jeg har måttet leve med det hele livet. Vil skjenne tilbake på moren min. Er glad i kjæresten min og later som jeg snakker med han<3 vil ikke bruke han som psykolog så vil ikke ringe han ikveld. Men har i det siste skøyer han unna, fordi jeg er så usikker på meg selv. Trengte å dele dette med noen. Hvis noen har like historier skriv gjerne en kommentar. Er glad for å ha funnet roten til angst jeg opplever. Er ikke sosialt utrygg ellers. Men lærte å gå på eggeskall tidlig i livet. Er også redd for å gjøre det samme mot kjæresten min og fremtidige barn..<\3 Anonymkode: 02d2f...1ef Så ser jeg jo nå at TS har en annen anonymkode. Sender klem til dere begge Endret 9. juli 2022 av Zenobia
Scarlettes Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 Jeg har samme oppvekst som deg og sitter med sosial angst. Jeg har mann og 2 barn nå (er 34). Det første jeg vil anbefale deg er å jobbe hardt med å få han inn i sirkelen din slik at han ikke gir deg sosial angst. Det kan hende han ikke gir deg det heller. Jeg har dessverre fortsatt sterk sosial angst men prøver hele tiden å tenke på situasjoner som en prøvelse. Prøv å skriv ned et mål for dagen, og skriv journal om opplevelsen på kvelden. prøv for eks: - i dag skal jeg spørre en fremmed person om veien/hva klokka er - i dag skal jeg si hei til en som går forbi osv dette vil etterhvert gjøre deg litt tryggere 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 Kan du prate med han om det? At du merker at du skyver han unna. Kanskje dere kan avtale et tegn eller noe, eller ufarliggjøre det å si "nå kjenner jeg at jeg trekker meg unna, jeg kommer tilbake". Eller noe, jeg vet ikke. Bare det å sette ord på at det skjer, og at det ikke er sånn du egentlig vil ha det men at du jobber med saken? Anonymkode: 0f810...942 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Mye lettere sagt enn gjort. Disse forsvarsmekanismene sitter veldig dypt og er svært vanskelig å bare bestemme seg for å endre på. Det kan vel ikke forstås om man ikke har opplevd det selv Anonymkode: c0eb3...922 Selv om det er vanskelig så kan man øve og prøve og ikke gi opp. ❤️ Anonymkode: d2b98...588 1
flusa Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har ekstremt sosial angst,og sliter med dette hele tiden. Jeg vil bare sende deg en god klem❤️ For min egen del forstår jeg at dette er noe jeg må leve med resten av mitt liv,for dette går veldig i bølgedaler hele veien. Har 'gode'dager innimellom,ellers syns jeg livet er vanskelig stort sett hele tiden. Er mye deprimert og lever med traumer som ødelegger mye for meg. MEN jeg har en fantastisk ektemann som støtter meg og tar vare på meg❤️ Det er viktig å ha disse menneskene i livet sitt!! Ring kjæresten din,og snakk med han!❤️ Jeg haddd ikke vært i live uten mannen min❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Jeg opplevde mye dritt i min barndom, men selv om det er fint å vite hvor roten til problemene lå, så er det jo mitt ansvar å gå i behandling og bli frisk igjen. Hjelper ikke meg å bruke tid på å skylde på foreldrene mine nå. De kan ha hatt sine utfordringer og det kan være kjempetøft å ha barn også. Vi er alle mennesker med ulike sårbarheter. Jeg fikk ptsd, en annen kunne fått sosial angst. En annen kunne kanskje kommer seg gjennom det uten å få psykisk lidelse. Anonymkode: cc523...304 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg opplevde mye dritt i min barndom, men selv om det er fint å vite hvor roten til problemene lå, så er det jo mitt ansvar å gå i behandling og bli frisk igjen. Hjelper ikke meg å bruke tid på å skylde på foreldrene mine nå. De kan ha hatt sine utfordringer og det kan være kjempetøft å ha barn også. Vi er alle mennesker med ulike sårbarheter. Jeg fikk ptsd, en annen kunne fått sosial angst. En annen kunne kanskje kommer seg gjennom det uten å få psykisk lidelse. Anonymkode: cc523...304 Hei, ja jeg tror at livet går videre når man setter seg mål og møter mennesker utenfor familien. Det er kjempetøft å ha angst eller kompleks ptsd. Jeg merker at jeg må jobbe med et mål, uansett om jeg føler angst. Jeg tror det er lov å føle at foreldrene gjorde urett. Samtidig som man går videre. Har aldri følt meg bedre av å «ta meg sammen». Så er glad for responsen jeg får. Men det er mitt ansvar å gjøre ting som er bra for meg. Som å ha en hobby, trene eller noe sånt. -ts Anonymkode: 02d2f...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 flusa skrev (4 timer siden): Jeg har ekstremt sosial angst,og sliter med dette hele tiden. Jeg vil bare sende deg en god klem❤️ For min egen del forstår jeg at dette er noe jeg må leve med resten av mitt liv,for dette går veldig i bølgedaler hele veien. Har 'gode'dager innimellom,ellers syns jeg livet er vanskelig stort sett hele tiden. Er mye deprimert og lever med traumer som ødelegger mye for meg. MEN jeg har en fantastisk ektemann som støtter meg og tar vare på meg❤️ Det er viktig å ha disse menneskene i livet sitt!! Ring kjæresten din,og snakk med han!❤️ Jeg haddd ikke vært i live uten mannen min❤️ Åh er glad du er gift med en god mann ❤️ Da ser man at verden ikke er så skummel. Å leve med angst er tøft 😪 Fordi det går ikke bort, men det er ok å lære å leve med. Ingenting å skamme seg over. Er glad du har møtt noen som bryr seg om deg, og ser deg som et verdifullt menneske 🤍 Ja jeg er kjempeglad for å ha møtt kjæresten. Og vil faktisk gifte meg med han. Mye har forandret seg siden jeg møtte han. Har mer tillit til andre nå. Er glad livet kan være godt også ☀️🤍 -ts Anonymkode: 02d2f...1ef 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ikke skyv kjæresten din unna! Du vet selv at det er feil! Anonymkode: 3fc55...4aa Ja, vet at det er feil. Og prøver å ikke skyve kjæresten unna, derfor jeg skrev innlegget. For å bli mer bevisst Og han vet hva jeg sliter med. Han vet at ting tar tid. -ts Anonymkode: 02d2f...1ef
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selv om det er vanskelig så kan man øve og prøve og ikke gi opp. ❤️ Anonymkode: d2b98...588 Ja, det er mange som klarer det ok mens andre trenger mer hjelp. Men man kommer langt hvis man har noen som bryr seg om en. 🤍 Jeg gir ikke opp, prøver hver dag og er på ingen måte stolt av å ha en psykisk lidelse. Og det hjelper ikke «ta seg sammen.» Som noen da mener. Ikke at noen av dere skrev det. Men har hørt det mange ganger. «Bare ta en Paracet og sov litt». -ts Anonymkode: 02d2f...1ef
flusa Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Åh er glad du er gift med en god mann ❤️ Da ser man at verden ikke er så skummel. Å leve med angst er tøft 😪 Fordi det går ikke bort, men det er ok å lære å leve med. Ingenting å skamme seg over. Er glad du har møtt noen som bryr seg om deg, og ser deg som et verdifullt menneske 🤍 Ja jeg er kjempeglad for å ha møtt kjæresten. Og vil faktisk gifte meg med han. Mye har forandret seg siden jeg møtte han. Har mer tillit til andre nå. Er glad livet kan være godt også ☀️🤍 -ts Anonymkode: 02d2f...1ef Jeg har hatt angst siden jeg var 4 år. Nå er jeg 41. Klarer ikke å 'venne'meg til dette,det blir verre med årene.. Det ligger mye bak grunnen til at jeg sliter,så det er ikke likt for alle,heldigvis. Men jeg syns det er vanskelig å 'bare leve'.. ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 flusa skrev (47 minutter siden): Jeg har hatt angst siden jeg var 4 år. Nå er jeg 41. Klarer ikke å 'venne'meg til dette,det blir verre med årene.. Det ligger mye bak grunnen til at jeg sliter,så det er ikke likt for alle,heldigvis. Men jeg syns det er vanskelig å 'bare leve'.. ❤️❤️ Åh 🤍 livet er tøft. Er glad du har ektemannen din ❤️ Har dere vert sammen i mange år ? -ts Anonymkode: 02d2f...1ef
flusa Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh 🤍 livet er tøft. Er glad du har ektemannen din ❤️ Har dere vert sammen i mange år ? -ts Anonymkode: 02d2f...1ef 11 år. Er så takknemlig for han♡
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå