Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv fikk jeg tilbud om praksisplass med hjemmekontor og beskjed om at jeg måtte jobbe selvstendig og ikke forstyrre de som var fast ansatte. Hva slags praksisplass er det? Det er jo kun at jeg jobber gratis. Og om de mener at jeg er god nok til å jobbe selvstendig, hvorfor kan de ikke da gi meg en betalt jobb? 

Anonymkode: 62f69...51d

Her betaler de ikke engang kontorplassen. Det er absolutt ingen kostnader for bedriften, kun inntekter på at du jobber gratis. 

Anonymkode: dd1f0...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her betaler de ikke engang kontorplassen. Det er absolutt ingen kostnader for bedriften, kun inntekter på at du jobber gratis. 

Anonymkode: dd1f0...240

Helt sjokkerende.

Men gjenspeiler jo alle bedrifter: tenker kun på tallene. Driter i mennesket.

Anonymkode: dd2f1...a1b

• Nyttig 1
Skrevet

Har selv vært utplassert gjennom Nav.

Hovedproblemet er at motivasjonen er svært lav når man har dårlig betalt fra Nav, og det ikke utgjør noen forskjell økonomisk om man møter opp eller ikke. Hjelper heller ikke at du ikke velger arbeidsplass fra øverste hylle, man tar det man får.

Selvtilliten er også svært lav når man går rundt der som en nav-utplassert som ofte bare er «til overs», mens de andre har vanlig lønn og tillegg. Man kan ikke unngå å føle seg ille, og bli sett ned på av de andre.

Man er på jobb for å få penger - jobber man «gratis» så er det ingen som holder ut i lengden. Og hadde man dårlig selvtillit fra før (som mange i Nav har, typiske problemer er jo depresjon, angst og dårlig selvbilde), så får man det ihvertfall da! Ingen god oppskrift for å komme seg inn i samfunnet igjen, for å si det sånn.

Jeg opplevde å føle mer sykere gjennom praksisen fra Nav. Slet med oppmøte. I dag er jeg heldigvis ute av NAV-systemet, har en vanlig matbutikjobb og har ikke vært borte en eneste dag.

Anonymkode: 75c08...d5d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har selv vært utplassert gjennom Nav.

Hovedproblemet er at motivasjonen er svært lav når man har dårlig betalt fra Nav, og det ikke utgjør noen forskjell økonomisk om man møter opp eller ikke. Hjelper heller ikke at du ikke velger arbeidsplass fra øverste hylle, man tar det man får.

Selvtilliten er også svært lav når man går rundt der som en nav-utplassert som ofte bare er «til overs», mens de andre har vanlig lønn og tillegg. Man kan ikke unngå å føle seg ille, og bli sett ned på av de andre.

Man er på jobb for å få penger - jobber man «gratis» så er det ingen som holder ut i lengden. Og hadde man dårlig selvtillit fra før (som mange i Nav har, typiske problemer er jo depresjon, angst og dårlig selvbilde), så får man det ihvertfall da! Ingen god oppskrift for å komme seg inn i samfunnet igjen, for å si det sånn.

Jeg opplevde å føle mer sykere gjennom praksisen fra Nav. Slet med oppmøte. I dag er jeg heldigvis ute av NAV-systemet, har en vanlig matbutikjobb og har ikke vært borte en eneste dag.

Anonymkode: 75c08...d5d

Godt forklart, veldig bra! :) 

Flott du kom deg ut av NAV-sentrifugen.

Anonymkode: dd2f1...a1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...