Gå til innhold

Hvordan ville du ha reagert om du fikk vite at faren din ønsket at du hadde blitt abortert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde du følt om du fikk vite det? At du var 21, og fikk vite at faren din egentlig ønsket at du skulle blitt abortert, men at moren din nektet. At faren din ikke ville ha et seriøst forhold til moren din, og avsluttet forholdet kun måneder etter at du ble født.

Du har hatt et ok men sporadisk forhold til faren din i hele oppveksten, han har vært hyggelig og du har hele veien fått barnebidrag og litt økonomisk hjelp utenom, vært sammen i noen ferier og høytider gjennom oppveksten.

Ja, hvilke følelser ville du hatt for faren din etter å ha fått vite noe sånt?

Anonymkode: 54c96...d24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At det var trist på den tida for moren min sin del, men ikke så mye mer enn det egentlig. Det er hans valg, og det er jo selvfølgelig trist å ikke føle seg ønsket, men hva kan man gjøre med det? Hans tap. Kan jo hende at han tenkte annerledes på det da du ble født, selvom han avsluttet forholdet etter ett par mnd, med tanke på at han har delvis kontakt med deg, fremfor null kontakt.

Anonymkode: 4b99d...d74

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan hadde du følt om du fikk vite det? At du var 21, og fikk vite at faren din egentlig ønsket at du skulle blitt abortert, men at moren din nektet. At faren din ikke ville ha et seriøst forhold til moren din, og avsluttet forholdet kun måneder etter at du ble født.

Du har hatt et ok men sporadisk forhold til faren din i hele oppveksten, han har vært hyggelig og du har hele veien fått barnebidrag og litt økonomisk hjelp utenom, vært sammen i noen ferier og høytider gjennom oppveksten.

Ja, hvilke følelser ville du hatt for faren din etter å ha fått vite noe sånt?

Det hadde kommet an på om faren mon angret på abortønsket eller om han fremdeles ønsket det...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er lite informasjon gitt - for eksempel info rundt forholdet mellom foreldre før kjent graviditet, alder på foreldre og økonomiske forhold - men ut i fra det du har skrevet, synes jeg ønsket virker logisk.

Mennesker kan ha blitt utsatt for traumer, hatt en dårlig oppvekst, hatt økonomiske, sosiale, psykiske eller fysiske hindringer i livet som har vært årsaker til at de ikke ønsker farskap/morskap. Rollen som forelder er ikke for alle, spesielt ikke om man er ung og "nybakt" voksen. 

Abort er relativt vanlig, og jeg kunne ikke ha klandret faren min / forelderen min for å ha i utgangspunktet ønsket å slippe ansvaret med 18+ år økonomisk belastning og et helt liv hvor man omtales som "mamma/pappa". Så det hadde ikke plaget meg stort.

Helt ærlig? Applaud til min far, da, som stilte opp som pappa, både sosialt og økonomisk - innenfor hans muligheter og begrensninger, og selv om min eksistens var noe han så på som negativt (i utgangspunktet). Det er så mange bitre foreldre der ute som ikke klarer å være pappa/mamma for uønskede barn. 

Anonymkode: 14fbe...813

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

At det ikke handlet om deg personlig, men en som ikke ønsket å bli far. 

Hvordan han behandlet deg i ettertid er en annen sak. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lite informasjon gitt - for eksempel info rundt forholdet mellom foreldre før kjent graviditet, alder på foreldre og økonomiske forhold - men ut i fra det du har skrevet, synes jeg ønsket virker logisk.

Mennesker kan ha blitt utsatt for traumer, hatt en dårlig oppvekst, hatt økonomiske, sosiale, psykiske eller fysiske hindringer i livet som har vært årsaker til at de ikke ønsker farskap/morskap. Rollen som forelder er ikke for alle, spesielt ikke om man er ung og "nybakt" voksen. 

Abort er relativt vanlig, og jeg kunne ikke ha klandret faren min / forelderen min for å ha i utgangspunktet ønsket å slippe ansvaret med 18+ år økonomisk belastning og et helt liv hvor man omtales som "mamma/pappa". Så det hadde ikke plaget meg stort.

Helt ærlig? Applaud til min far, da, som stilte opp som pappa, både sosialt og økonomisk - innenfor hans muligheter og begrensninger, og selv om min eksistens var noe han så på som negativt (i utgangspunktet). Det er så mange bitre foreldre der ute som ikke klarer å være pappa/mamma for uønskede barn. 

Anonymkode: 14fbe...813

Han var ikke seriøs med moren min, ønsket seg visst ut av forholdet. Hun ante at han ville ut, og ble gravid. Hun ville gifte seg med han også, men han sa nei. Hun var 35, han var 39. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han var ikke seriøs med moren min, ønsket seg visst ut av forholdet. Hun ante at han ville ut, og ble gravid. Hun ville gifte seg med han også, men han sa nei. Hun var 35, han var 39. 

Så hun prøvde å få han til å gifte seg med henne for forpliktelse, ikke kjærlighet?

Endret av WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsker han fremdeles at hun hadde tatt abort? Om så, så hadde jeg bedt han dra en viss plass, om ikke så hadde det vært greit, alle gjør feil

• Liker 3
Gjest Ghostface
Skrevet

Han stilte opp for deg, og gjorde så godt han kunne selv om han kanskje ikke ønsket å være far. Vet ikke hvordan du skal føle eller reagere.

Skrevet

At han er ærlig omkring livet sitt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (6 minutter siden):

Så hun prøvde å få han til å gifte seg med henne for forpliktelse, ikke kjærlighet?

Vet ikke. Men hun var veldig forelsket, men det var dessverre ikke gjensidig.

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (6 minutter siden):

Ønsker han fremdeles at hun hadde tatt abort? Om så, så hadde jeg bedt han dra en viss plass, om ikke så hadde det vært greit, alle gjør feil

Har ikke spurt, men håper ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjeleglad jeg har en mer anstendig mamma enn ei som er av sorten som forsøker å baby-fange en mann hun ikke engang er i et seriøst nok forhold til å få barn med.

Anonymkode: 173c4...bc4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nja, med tanke på forhistorien til din far og mor så hadde jeg hatt forståelse for det. Han har jo stilt opp og gjort som man skal på tross av at han ikke ønsket barn med din mor. Jeg skjønner jo mannen gjør ikke du det? Han ble jo tvunget inn i en situasjon han ikke ville være i men han har jo stilt opp og det må være godt nok tenker jeg.

Men han hadde jo ikke trengt å fortelle deg at han ønsket abort. Det er en annen sak.

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe...
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble unnfanget som nr 7 i rekka i fylla av min far.  Tar ikke det personlig. 

Jeg er født.  Det er DU også ❤

Anonymkode: c8885...585

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt han var en umoden dust da. 

Hadde ikke latt det påvirket meg noe negativt. 

Anonymkode: 0a52f...975

• Liker 2
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Jeg ble overrasket, og snakket med ham om det. Og så gikk ting tilbake til normalt. Det var liksom ikke mere dramatisk enn det 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde forstått det godt om det var min far. De var unge studenter da min mor ble uventet gravid. Jeg hadde tatt abort om jeg var min mor 😅 Vi tar alle forskjellige valg under forskjellige omstendigheter, man er ikke et dårlig menneske om man ikke ønsker seg ethvert barn som unnfanges ved et uhell (eller med ei utspekulert dame). 

Anonymkode: 52d0a...66f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Om noe så er det moren min jeg hadde vært bitter på i denne situasjonen. 

Anonymkode: 8985c...4ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det ønsket min far også, men ombestemte seg. Han forguder meg… Er vel normal redaksjon fra foreldre som ikke er forberedt!?!? Jeg tenkte det samme selv da jeg ble gravid med førstemann. Tenkte, skitt dette gikk for fort, jeg er ikke klar. Men så var jeg for langt på vei. Jeg fikk tenkt litt da og bestemte meg for å beholde. Angret jo aldri på det - akkurat som de fleste andre fedre og mødre ! Man kan ikke dømme etter førstegangsreaksjoner. I noen tilfeller blir jo fedre lurt, så forstår god deres første reaksjon. Det er ikke der man skal legge vekten av å være uønsket eller ei, da tror jeg mange hadde følt seg uønsket 😅 Det er hvordan far og mor har vært tilstede i livet som teller - ingenting annet! Husk at da mor sa hun var gravid, var ikke dette noe far selv kunne føle ;)

Anonymkode: 6ab32...cd9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...