AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Jeg står i en situasjon hvor jeg på et eller annet tidspunkt må introdusere kjæresten til barna. Vil gjerne høre historier om hvordan det gikk for dere, inkludert hvordan det gikk å ta praten med eks/barnefar(om dere gjorde det). Hvor lang tid tok det før dere introduserte? Både mtp hvor lenge dere var kjærester først og hvor lang tid gikk det fra samlivsbruddet Anonymkode: 5ce89...4de
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 I samme situasjon - bare det er kjæresten her som har barn fra før. Følger denne😊 Anonymkode: 87f56...ee7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Introduserte etter 4 mnd som kjærester. Gikk nok litt fort frem, men var veldig sikre på hverandre tidlig. Dagsbesøk hjemme hos oss, vi bakte pepperkaker siden det var rett før jul. Barna likte kjæresten min fra første stund heldigvis. Nå har vi vært sammen i 3 år og skal flytte sammen til høsten, barna er kanskje mer utålmodige på at han skal flytte inn enn vi voksene. Hadde vært skilt i over 2 år. Husker ikke helt hvordan jeg fortalte det til ex, men tror jeg bare nevnt at jeg kom til å introdusere kjæresten min for barna kommende helg. Anonymkode: e63bf...1c5
Blåjojo Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Jeg var ganske kjapp. Men har voksne barn, så han vil jo aldri få den samme rollen overfor de som om de hadde vært små. Tenker at med små barn som kanskje ikke helt forstår dette med forhold og kjærester, så kan det gjerne gå en stund slik at dere blir ordentlig godt kjent.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 Vi gikk fra hverandre da barna var 3 og 5 år. Jeg ble ganske raskt sammen med en ny mann. En god venn, som de allerede hadde kjent lenge. Så det var «vennen til mamma» et års tid før vi ble kjærester på skikkelig for de. Pappaen fikk seg ny kjæreste etter cirka 6 mnd. Han introduserte veldig kjapt. Husker jeg ble litt paff og whaaaaat!!! av hele greia. Jeg sa ingenting. Veldig hyggelig dame og jeg synes ikke jeg kunne blande meg inn i det. De har nå fått to småsøsken og verdens beste bonusmor der. Jeg er fortsatt sammen med kjæresten min. Så: one big happy modern family 5 år siden brudd. Vi har alle god kontakt, feirer bursdager sammen og blabla. Altså: tror hver enkelt må kjenne inne i seg hva som er riktig og ikke. Anonymkode: 39979...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi gikk fra hverandre da barna var 3 og 5 år. Jeg ble ganske raskt sammen med en ny mann. En god venn, som de allerede hadde kjent lenge. Så det var «vennen til mamma» et års tid før vi ble kjærester på skikkelig for de. Pappaen fikk seg ny kjæreste etter cirka 6 mnd. Han introduserte veldig kjapt. Husker jeg ble litt paff og whaaaaat!!! av hele greia. Jeg sa ingenting. Veldig hyggelig dame og jeg synes ikke jeg kunne blande meg inn i det. De har nå fått to småsøsken og verdens beste bonusmor der. Jeg er fortsatt sammen med kjæresten min. Så: one big happy modern family 5 år siden brudd. Vi har alle god kontakt, feirer bursdager sammen og blabla. Altså: tror hver enkelt må kjenne inne i seg hva som er riktig og ikke. Anonymkode: 39979...b3e Takk, det roer nervene veldig å lese sånne historier 😊 min nye kjæreste er også en gammel venn/bekjent, så barna har jo møtt han flere ganger i forskjellige sammenhenger og liker han heldigvis godt Anonymkode: 5ce89...4de
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg står i en situasjon hvor jeg på et eller annet tidspunkt må introdusere kjæresten til barna. Vil gjerne høre historier om hvordan det gikk for dere, inkludert hvordan det gikk å ta praten med eks/barnefar(om dere gjorde det). Hvor lang tid tok det før dere introduserte? Både mtp hvor lenge dere var kjærester først og hvor lang tid gikk det fra samlivsbruddet Anonymkode: 5ce89...4de Barnet mitt var 1 år da han møtte stefar første gang. Vi dro på lekeland for å bli kjent. Var kjærester i 4 mnd før de møttes, han hadde ikke barn fra før, men var vant til barn. Det var veldig god match da gutten var veldig interessert i alt kjæresten min drev med. Jeg og far til barnet var aldri sammen, samvær begynte rundt samme tid som barnet fikk møte mammas kjæreste. Samværet har i løpet av 3 år gått til 50/50. Barnet maser etter stefar hele tiden og kaller seg for bestevenn med stefar. Barnet er i blant irritert for at stefar ikke er hans pappa og, nå som det har kommet en baby hos oss. Det er veldig viktig for meg å erkjenne eldste sin far og at far til eldste ikke skal føle seg erstattet. Stefar har snakket med barnefar i blant, forsøkt på en god tone, men barnefar avviser hele tiden. Anonymkode: e8f30...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå