AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Leser her om de verste utro og forferdelige menn. Til sammenligning er min fantastisk, da han alltid støtter meg og setter meg først, og skjemmer meg bort, med å gjøre mest husarbeid osv. Problemet er at han ikke er så godt likt av andre. Han kan gjøre småting som man ikke skal gjøre, som kan irritere naboer feks. Sånn at jeg blir flau over han. Og det gnager på min samvittighet med ting han ikke tar ansvar for, mens han ikke bryr seg. Vi har vært sammen lenge, så det går gjerne litt tid mellom slike episoder, og det er litt sårt når det skjer, og jeg blir minnet om hva som har skjedd før. Drømmer noen ganger om å ha en mann som er godt likt og respektert, en som hjelper andre osv. Men man kan vel ikke få i pose og sekk. Tanker? Anonymkode: 2f140...9f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Hva er det han gjør som irriterer andre? Anonymkode: 656bc...9d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 En mann som fungerer hjemme, men ikke borte på en måte? Er det slik at andre tenker på deg som blind?? Anonymkode: 95daa...4f0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det han gjør som irriterer andre? Anonymkode: 656bc...9d8 Feks å ikke gjøre oppgaver for fellesskapet han er satt opp til. Gjøre noe andre klager på, men ikke rydde opp i det. Ikke noe alvorlig. Anonymkode: 2f140...9f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En mann som fungerer hjemme, men ikke borte på en måte? Er det slik at andre tenker på deg som blind?? Anonymkode: 95daa...4f0 Ja kan tenke meg at noen vi kjenner kan syntes det. Men de kjenner han heller ikke ordentlig, og hvor bra han også er for meg. Vi passer veldig godt sammen på andre måter, og trives i hverandres selskap. Så det er bare dette ene problemet som plager meg. Anonymkode: 2f140...9f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Det enkleste er vel å si det til ham på en vennlig måte. Og si hvordan det oppleves utenfra. Og hvis han sier at det ikke bryr ham, så si at det er viktig for deg, om han kan gjøre det for din del. Si at du synes det er uhøflig at han oppfører seg slik, og at du blir flau over ham. Og at du ikke vil være flau over mannen din. Men stolt av ham. Anonymkode: f1eae...475 2 2
BobbySocks Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 Da får du oppdra han. «Nå går du ut og fikser xxx!» 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det enkleste er vel å si det til ham på en vennlig måte. Og si hvordan det oppleves utenfra. Og hvis han sier at det ikke bryr ham, så si at det er viktig for deg, om han kan gjøre det for din del. Si at du synes det er uhøflig at han oppfører seg slik, og at du blir flau over ham. Og at du ikke vil være flau over mannen din. Men stolt av ham. Anonymkode: f1eae...475 Takk, veldig enig i dette. Så skal prøve igjen. Når jeg har prøvd å snakke litt i slike baner tidligere, så klarer han liksom ikke se saken fra andres sider enn sin egen. BobbySocks skrev (1 minutt siden): Da får du oppdra han. «Nå går du ut og fikser xxx!» Haha ja, må visst det! Anonymkode: 2f140...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Feks å ikke gjøre oppgaver for fellesskapet han er satt opp til. Gjøre noe andre klager på, men ikke rydde opp i det. Ikke noe alvorlig. Anonymkode: 2f140...9f9 Men hva er årsaken til at han ikke stiller på oppgaver han er satt til? Han gjør det hjemme, bare ikke feks dugnad i gaten? Isåfall ville jeg spurt rett ut: hvorfor gjorde du ikke det du skulle, og hvorfor fikset du ikke feilen din? Anonymkode: 656bc...9d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva er årsaken til at han ikke stiller på oppgaver han er satt til? Han gjør det hjemme, bare ikke feks dugnad i gaten? Isåfall ville jeg spurt rett ut: hvorfor gjorde du ikke det du skulle, og hvorfor fikset du ikke feilen din? Anonymkode: 656bc...9d8 Ja, litt sånn. Og han har svar ovenfor meg, men ikke noe andre ville godtatt som svar. Kan dessverre ikke gi eksempler som ikke er gjenkjennelig. Men han bryr seg ikke hva andre mener. Og det et jo ikke sånn at dette skjer hele tiden, så folk flest syntes ikke han er helt fæl heller liksom, det går litt under radaren. Men jeg vet jo om alle små episoder som har skjedd gjennom vårt samliv, og det baller på seg for meg. Anonymkode: 2f140...9f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 Jeg klarer nok ikke helt forstå hvilke oppgaver det er han sluntrer unna med, hvis han er så god som du beskriver hjemme. Baking av kaker til klassearrangementer, stå i kiosk, klippe hekken, male felles garasje, måke snø eller rake løv? Alle tingene jeg kan komme på er ting som dere som husstand ville fått sammen, ikke noe som spesifikt ville vært hans oppgave. Hvis han gjør mest i hverdagen hjemme ville det jo vært naturlig at du bidro på disse tingene. Anonymkode: dfede...d9a 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg klarer nok ikke helt forstå hvilke oppgaver det er han sluntrer unna med, hvis han er så god som du beskriver hjemme. Baking av kaker til klassearrangementer, stå i kiosk, klippe hekken, male felles garasje, måke snø eller rake løv? Alle tingene jeg kan komme på er ting som dere som husstand ville fått sammen, ikke noe som spesifikt ville vært hans oppgave. Hvis han gjør mest i hverdagen hjemme ville det jo vært naturlig at du bidro på disse tingene. Anonymkode: dfede...d9a Ja, føler meg litt truffet nå. Jeg må bidra mer selv når det er typiske "manneting." 😳 Anonymkode: 2f140...9f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #13 Skrevet 9. juli 2022 Jeg har sett noen episoder av Sinnasnekkeren, og der er det uten unntak fruen i huset som klager mest og deltar minst i oppussingsarbeid. Flaut ! TS: Du får gå ut og bidra med din del så får du se hva mannen gjør da Anonymkode: 73b30...1e4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #14 Skrevet 9. juli 2022 Skjønner det kan være frustrerende. Jeg har ei venninne som har mann som gjør at vi ikke kan henge sammen lenger. Han sier ting som er fornærmende og grove og min mann og jeg takler ikke slik oppførsel. Vi er relativt A4 kjedelig par og jeg begynner å tenke at hennes mann oppfører seg slik fordi han egentlig ikke vil henge med oss (vil skremme oss vekk). Han uttaler seg høylydt om hans rett til å si og gjøre hva han vil osv. Det er jo litt synd, fordi når han er mer opptatt av hvor uhøflig og frekk han skal ha lov til å være, enn det at vi skal ha det hyggelig sammen, så må jeg nok bare la dem gå. Syns ikke det er hyggelig å bli gjenstand for fornærmelser og uhøflighet. Jeg vet ikke hva jeg kan foreslå, men jeg er redd det kan være bevisst i enkelte tilfeller, hvis man gjør seg upopulær så slipper man delta på ting man egentlig ikke har lyst til. Ellers er det bare dårlig oppdragelse og da har du en jobb foran deg, hvis du skal oppdra en voksen mann. Eller mulig lev med det og hold sosiale sammenkomster til et minimum. Anonymkode: aa5ae...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #15 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har sett noen episoder av Sinnasnekkeren, og der er det uten unntak fruen i huset som klager mest og deltar minst i oppussingsarbeid. Flaut ! TS: Du får gå ut og bidra med din del så får du se hva mannen gjør da Anonymkode: 73b30...1e4 Ja haha, det har jeg også sett 🙈 Skal bli flinkere ja. Det løser likevel ikke alt men. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner det kan være frustrerende. Jeg har ei venninne som har mann som gjør at vi ikke kan henge sammen lenger. Han sier ting som er fornærmende og grove og min mann og jeg takler ikke slik oppførsel. Vi er relativt A4 kjedelig par og jeg begynner å tenke at hennes mann oppfører seg slik fordi han egentlig ikke vil henge med oss (vil skremme oss vekk). Han uttaler seg høylydt om hans rett til å si og gjøre hva han vil osv. Det er jo litt synd, fordi når han er mer opptatt av hvor uhøflig og frekk han skal ha lov til å være, enn det at vi skal ha det hyggelig sammen, så må jeg nok bare la dem gå. Syns ikke det er hyggelig å bli gjenstand for fornærmelser og uhøflighet. Jeg vet ikke hva jeg kan foreslå, men jeg er redd det kan være bevisst i enkelte tilfeller, hvis man gjør seg upopulær så slipper man delta på ting man egentlig ikke har lyst til. Ellers er det bare dårlig oppdragelse og da har du en jobb foran deg, hvis du skal oppdra en voksen mann. Eller mulig lev med det og hold sosiale sammenkomster til et minimum. Anonymkode: aa5ae...2cb Uff da, så ille er heldigvis ikke min. Anonymkode: 2f140...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #16 Skrevet 9. juli 2022 Er det slik at han ikke gjør manneoppgaver som han er forventet å gjøre? Anonymkode: 308ba...cae
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leser her om de verste utro og forferdelige menn. Til sammenligning er min fantastisk, da han alltid støtter meg og setter meg først, og skjemmer meg bort, med å gjøre mest husarbeid osv. Problemet er at han ikke er så godt likt av andre. Han kan gjøre småting som man ikke skal gjøre, som kan irritere naboer feks. Sånn at jeg blir flau over han. Og det gnager på min samvittighet med ting han ikke tar ansvar for, mens han ikke bryr seg. Vi har vært sammen lenge, så det går gjerne litt tid mellom slike episoder, og det er litt sårt når det skjer, og jeg blir minnet om hva som har skjedd før. Drømmer noen ganger om å ha en mann som er godt likt og respektert, en som hjelper andre osv. Men man kan vel ikke få i pose og sekk. Tanker? Anonymkode: 2f140...9f9 Ja, sånn er min også. Vi to går godt sammen, han er praktisk flink og kjærlig mot meg, men han er ikke veldig sosialt anlagt. Det har hendt at jeg har blitt litt flau over ting han har gjort, men stort sett bare aksepterer jeg at det er sånn han er, og at han aldri kommer til å bli sosialt anlagt eller godt likt. Sårt er det ikke. Han får ta ansvar sjøl. Eksen min var elsket av alle, men forholdet vårt gikk down in flames. Så ser ikke etter en sånn mann. Anonymkode: 56564...983
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er det slik at han ikke gjør manneoppgaver som han er forventet å gjøre? Anonymkode: 308ba...cae Litt, men det er ikke bare det. Jeg må liksom ordne opp, og glatte over ting. Jeg orker ikke oute for mye, så sorry om det er vanskelig å få helt tak på det. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, sånn er min også. Vi to går godt sammen, han er praktisk flink og kjærlig mot meg, men han er ikke veldig sosialt anlagt. Det har hendt at jeg har blitt litt flau over ting han har gjort, men stort sett bare aksepterer jeg at det er sånn han er, og at han aldri kommer til å bli sosialt anlagt eller godt likt. Sårt er det ikke. Han får ta ansvar sjøl. Eksen min var elsket av alle, men forholdet vårt gikk down in flames. Så ser ikke etter en sånn mann. Anonymkode: 56564...983 Litt godt å høre dette. Kjenner meg igjen her. Anonymkode: 2f140...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 Høres ut som filleting i det store bildet om han er god mot deg ellers 😅 Anonymkode: 5556c...c40 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som filleting i det store bildet om han er god mot deg ellers 😅 Anonymkode: 5556c...c40 Det er jo det❤️, og derfor det stort sett går bra. Men har en uro i meg om hva hvis det blir en større konflikt en gang. Tenker på naboer som krangler så det kommer i media. Flaut. Lurer på om begge partene i ekteskapet er like enige om hvor viktig det er å vinne krangelen alltid? Jeg er konfliktsky, vil bli likt og bryr meg alt for mye om hva andre tenker i tillegg, det gjør jo ikke ting lettere. Anonymkode: 2f140...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå