AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Hei! Kan ikke de rike (altså de med millionlønn) fortelle oss andre som ikke er rike litt om hva slags liv de lever. Hvor mye tjener dere? Har dere hus til flere millioner? Hva unner dere når det kommer til luksus? Har dere tjenere/hushjelpere osv?hvor reiser dere på ferie? Kjøper dere alt dere har lyst på? ps jeg vet penger ikke er alt men akkurat nå vil jeg drømme meg litt bort 😂 fortell fortell😄 Anonymkode: 9b82a...860 1
Knirke Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 Jeg kjenner flere med millionlønn, men ingen av de ser vel på seg selv som spesielt rike.. Tjenere har de ihvertfall ikke😂 Hus til flere millioner har vel de aller fleste i Norge i dag. Tror du må legge lista litt høyere hvis du skal finne de "rike". Tips: De fleste av dem henger ikke på KvinneGuiden 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Ser ikke på oss som rike overhodet. Ganske gjennomsnittelige i omgangskretsen. Men svarer da det virker som om du har et ganske skjevt bilde på hva det vil si å være rik. Vi tjener ca 3,2 millioner samlet. Huset er verdt ca 12 mill. Men prioriterte lokasjon, så i standard er det ikke veldig imponerende. Vi deler en 9 år gammel bil. Når det gjelder mat handler vi etisk, helst rett fra bonde, men utover det følger jeg med på tilbud og handler bulk, samt fyller på fra Rema. Vi har prøvd hushjelp, men var ikke fornøyd. Så huset vasker vi selv. Så områdene vi bruker litt ekstra på.... Ønsker vi noe endret leier vi inn hjelp, også arkitekt. Så det har gått en god del penger til løsninger innvendig og utvendig Ellers går det en del til reise. Når vi først har fri ønsker vi komfort og luksus, både når det gjelder fly, transport og hotellrom. Ellers har jeg noen fine smykker og vesker, men handler like gjerne på HM, eller brukt. Bruker ikke mer penger enn vi må for samme standard. Anonymkode: e36f1...1e7 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Hva man definerer som luksus er jo individuelt. Jeg kjøper ikke dyre vesker, smykker eller biler (har en toyota). Hushjelp har vi værtfall ikke. Har nedbetalt bolig, det er jo ganske luksus synes jeg. Kjøper sjelden klær, og bare på kjedebutikker. Reiser stort sett på innenlandsferie, og gjerne på airbnb. Hotell noen ganger. Jeg er kronisk sunnmøring, så jeg bruker ikke ekstra penger på ting som er bra nok i den billige varianten. I dag unnet jeg meg ferdigraspet ost til tacoen, det pleier jeg ikke å kjøpe, jeg kjøper en sånn blokk med ost og rasper selv. Litt lørdagsluksus for en sunnmøring, der altså. Anonymkode: ff0f5...64d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 Aldri vært rik, men bodde mange år i et fattig land hvor jeg kunne føle meg rik. Hadde hushjelp som tok seg av hjemmet, alt av handling på butikken, og all matlaging. Hadde privatsjåfør som tok meg frem og tilbake til jobb, og ut til restauranter på kvelden. Spiste ute på restaurant nesten hver eneste dag. Bodde i en penthouse-leilighet 50-etasjers over bakken i det mest fancy strøket i byen, med 4 soverom, 4 bad, + egen "fløy" til tjenerne. Det beste er friheten man føler. Man har ingen bekymringer, og man kan betale folk for å gjøre alt som er kjedelig. Man har mye mer fritid, og råd til å fylle den fritiden med aktiviteter. Og når man bor i en by med godt over 10 millioner mennesker så er det ekstremt mange aktiviteter innen rekkevidde. Men så flyttet jeg tilbake til Norge, hvor lønnen min doblet seg, men alikevel sank livskvaliteten min drastisk. Nå skal jeg bare spare så mye jeg kan, også flytte ut av landet igjen. Anonymkode: 7d18c...29f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Kan ikke de rike (altså de med millionlønn) fortelle oss andre som ikke er rike litt om hva slags liv de lever. Hvor mye tjener dere? Har dere hus til flere millioner? Hva unner dere når det kommer til luksus? Har dere tjenere/hushjelpere osv?hvor reiser dere på ferie? Kjøper dere alt dere har lyst på? ps jeg vet penger ikke er alt men akkurat nå vil jeg drømme meg litt bort 😂 fortell fortell😄 Anonymkode: 9b82a...860 Jeg har bolig til 16-18 mill. Tjener en 1.1-1.2 mill i året. Anonymkode: 09f29...e91
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva man definerer som luksus er jo individuelt. Jeg kjøper ikke dyre vesker, smykker eller biler (har en toyota). Hushjelp har vi værtfall ikke. Har nedbetalt bolig, det er jo ganske luksus synes jeg. Kjøper sjelden klær, og bare på kjedebutikker. Reiser stort sett på innenlandsferie, og gjerne på airbnb. Hotell noen ganger. Jeg er kronisk sunnmøring, så jeg bruker ikke ekstra penger på ting som er bra nok i den billige varianten. I dag unnet jeg meg ferdigraspet ost til tacoen, det pleier jeg ikke å kjøpe, jeg kjøper en sånn blokk med ost og rasper selv. Litt lørdagsluksus for en sunnmøring, der altså. Anonymkode: ff0f5...64d Oh my God.. du er gjerrig as Anonymkode: 9b82a...860
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Kan ikke de rike (altså de med millionlønn) fortelle oss andre som ikke er rike litt om hva slags liv de lever. Hvor mye tjener dere? Har dere hus til flere millioner? Hva unner dere når det kommer til luksus? Har dere tjenere/hushjelpere osv?hvor reiser dere på ferie? Kjøper dere alt dere har lyst på? ps jeg vet penger ikke er alt men akkurat nå vil jeg drømme meg litt bort 😂 fortell fortell😄 Anonymkode: 9b82a...860 Har millionlønninger begge to. Men det gjør deg ikke akkurat rik da, tror faktisk 90% av dem vi kjenner tjener rundt millionen. Har ikke bil, så sykler på jobb med enn 15 år gammel sykkel. Har heller ingen tjenere 🤣 Tenker vi reiser på ferie til de samme stedene som alle andre. Har ikke engang privatfly. Anonymkode: 383c6...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 Jeg har ganske mange rike venner, både siden jeg vokste opp like ved et strøk der rike folk bodde, og hadde venninner der, og fordi en del andre venner gjort det svært godt økonomisk. Ene har for eksempel vært med på å starte en bedrift som fikk suksess. Det vittige er jo at de lever som oss andre. De har kanskje dyrere hus, båt, bil og/eller hytte, men de har mye de samme interesser og liv som oss andre. Samme bekymringer for å ikke strekke til på jobb/ovenfor barn/ovenfor partner/ovenfor foreldre og andre. Samme vonde erfaringer angående forhold/familie/svik og skuffelser. Samme sorger, samme gleder,og... ja det til og med økonomisk kan de ha lignende bekymringer og diskusjoner med sin partner, selv om det kanskje går i større summer enn vi andre kan bekymre oss for, eller krangle om. Jeg ser ikke store forskjeller mellom oss jeg. I praksis er det kun dyrere hus/hytte/bil og kanskje ferier. Hvilket i det store og hele betyr veldig lite for lykke og å ikke oppleve motgang, bekymringer og sorg. Ene av mine rike venninner har nå en datter som er alvorlig syk. Penger hjelper ikke på slikt. En annen har en mor med store psykiske problemer. Penger hjelper ikke på det heller. Ene er ulykkelig i ekteskapet. Det er like vondt som for andre. Mine rike venninner har rett og slett grått og fortvilet like mye i livet som oss andre, og kan også føre misunnelse på ting vi andre opplevde, har og kan. Anonymkode: e329d...69d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 Man er ikke «rik» på en millionlønn, men fir å svare på spørsmålet ditt. Dette er det som har endret seg for oss etter at vi begynte å tjene penger: -vi ser aldri på priser på vanlig forbruk (mat,utstyr, ting til barna etc.). - når vi først har fri praktiserer vi nok litt work hard-play hard. Som i at vi drar på litt ekstra for å makse ut den følelsen. -vi stresser ikke med logistiske ting: rekker vi ikke flyet, så rekker vi ikke flyet, det går alltid et nytt fly. -når vi er hjemme og har fri så nekter vi oss ingen aktiviteter. Hvis eldste vil dra med venner i vindtunnel og yngste vil ha klovn og hoppeslott så går vi for det. Selv flytter jeg stadig grensen for hva jeg anser som «nødvendig» egenpleie😂 Anonymkode: a4f7f...c37
Rhodiola Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding her med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her. Vh Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg