Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ivrig hobby fotograf og har hundretusen vis av bilder fra livet mitt. Mange av de er av eller med eksen min og hennes familie. Hva gjør folk med gamle bilder når en begynner å date nye folk? Det er ikke så lett å gå gjennom alle bildene for å slette, og det er jo også minner selv om det er av en eks. 

Anonymkode: 6b3d6...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har beholdt de der han er sammen med andre. Portretter har jeg slettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagrer de på harddisk eller data. Har det ikke "fremme" på telefon. 

Anonymkode: 516ac...64c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bilder av eksen min, er veldig glad i han å liker å se på de av og til. Har ingen kontakt. Samboer ser de ikke 😃

Anonymkode: def9c...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Håper de blir slettet? Harddisk? Hvorfor det? Så lenge det ikke er barn involvert så må gammelt slettes. Ja det er minner, men de sitter i hodet. Trenger ikke å nøre opp gamle minner hele tiden. 

Anonymkode: a264c...822

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har bilder av eksen min, er veldig glad i han å liker å se på de av og til. Har ingen kontakt. Samboer ser de ikke 😃

Er ikke det litt trist?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man klare å slette så mange bilder? Det vil jo ta måneder å gå gjennom alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 18.12):

Håper de blir slettet? Harddisk? Hvorfor det? Så lenge det ikke er barn involvert så må gammelt slettes. Ja det er minner, men de sitter i hodet. Trenger ikke å nøre opp gamle minner hele tiden. 

For noe tull. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 18.09):

Jeg er en ivrig hobby fotograf og har hundretusen vis av bilder fra livet mitt. Mange av de er av eller med eksen min og hennes familie. Hva gjør folk med gamle bilder når en begynner å date nye folk? Det er ikke så lett å gå gjennom alle bildene for å slette, og det er jo også minner selv om det er av en eks. 

Sletter. Åpenbart. Av respekt for ny partner. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 18.11):

Fy faen så trist. Stakkars samboeren din. 

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg har ingen bilder av mine exer, rett og slett fordi jeg har null interesse av å spare på de.

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å slette bilder av eksen, eller å be kjæresten slette sine bilder av eksen. Alle kommer med en forhistorie. Kan man ikke leve med at kjæresten har opplevd ting før du kom inn i bildet, så er man for usikker og sjalu til å ha kjæreste. 

Jeg ville nok foretrukket at han ikke hadde bilder av henne på veggen dog, med mindre han hadde et familiebilde med eksen og ungene. For ungenes del er det fint å se at mamma får lov til å henge på veggen hos far og stemor.

Jeg går gjerne med klær eksen ga meg i gave, men unngår å bruke «kjærlighetssmykker». Henger heller ikke opp bilder av eksen, men det står et album nederst i bokhylla fra en opplevelsesferie jeg og eksen dro på. Alle som vil kan se i det, men man trenger jo ikke utsette seg for det hvis man ikke vil…

Anonymkode: be15e...993

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sammen med en som deg. 15 år og to barn med eksen, og masse bilder.

Jeg har sagt at han gjerne må beholde dem, men at de får være et sted der vi ikke dumper over dem stadig vekk. I en sky, harddisk, i boden….noe sånt. 

Prøv å spørre kjæresten din litt forsiktig hva hun mener om temaet? Alle har bilder av eksen, bare ofte færre enn du har. Hva synes hun er riktig å gjøre med de hun har?

Skrevet

Jeg har ikke gjort noe med bildene, de bare er der som de alltid har vært. Det er minner fra livet mitt. Om jeg hadde hatt nakenbilder og kanskje kyssebilder, ville jeg nok slettet. Jeg fjernet brudebilde fra FB da, så spurte jeg den nye kjæresten om andre bilder var et problem, men det var det ikke. Om det hadde vært det, hadde vi hatt et problem.. Tror det er greit å velge partner som er noenlunde på linje med en selv når det gjelder ekser. Jeg tenker at han var en annen den gangen han var sammen eksen, nå er han med meg. Bilder fra fortiden er nettopp det; fortid. Både kontakt med eks og bilder av eks er ok for min del. 

• Liker 1
Skrevet

Bilder med ungene beholder jeg, selvfølgelig, de andre slettes, for de trenger jeg ikke 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tips: bruker Google Foto. Med ansiktsgjenkjenning der er det enkelt å skjule bilder av enkelte personer hvis man ikke vil ha dem i galleriet, men uten å slette bildene 😊

Anonymkode: e6aed...7e9

Skrevet

Jeg har bilder av min første og eneste samboer på Facebook, var sammen i nesten 5 år. Han formet meg, vi hadde det veldig gøy helt til ting gikk skeis pga sykdom. Vi sender snap typ som blir sendt til alle liksom til hverandre, innimellom prater vi litt via snap. Vi er "venner" som på SoMe, men henger ikke sammen. Om det er relevant i en samtale med venner eller noe, så er det litt kjekt og fortelle noe fra den tiden. Det er godt og tenke på. Kjæresten min nå har heldigvis ikke noe imot dette. Og han fortalte endel om hans eks forloveden, både til meg og venner. De har sånn 3 bilder sammen på 5 år, så der skal jeg ikke si noe engang 😂 og han sier at jeg ikke skal slette de jeg har med eks, det er jo et kapitel av fortellingen om meg den jeg er den dag i dag. 

Hadde ikke hengt opp de bildene på veggene da. Det hadde vært sært. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...