AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 Jeg er i opplæring hos en sykepleier, hun sier man kan observere blodtrykk etter farge på ørene.. er man rød = høyt blodtrykk,hvit er lavt. Hun hadde rett om pasienten som hadde veldig lavt blodtrykk. Stemmer dette?finner ikke noe på google... Anonymkode: 86fcb...944 1
pia mater Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Haha, aldri hørt om. Jeg har selv ofte litt røde ører fordi jeg blir rød der når jeg blir varm, og blodtrykket mitt er rimelig lavt. Så ville tatt den påstanden med en bøtte med salt.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Just now, pia mater said: Haha, aldri hørt om. Jeg har selv ofte litt røde ører fordi jeg blir rød der når jeg blir varm, og blodtrykket mitt er rimelig lavt. Så ville tatt den påstanden med en bøtte med salt. Herregud.. og hun er en spesial sykepleier.... Anonymkode: 86fcb...944
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 Og hva med de som de "mørkhudet" ? Anonymkode: 86fcb...944 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 jeg har røde ører, da skulle jeg hatt høyt blodtrykk. men mitt har alltid vært fint så. tok det hos legen på torsdag 111 / 76 var det. Skulle jeg hatt blodtrykk medisin hadde jeg gått rundt svimmel sa legen min. Anonymkode: f5587...4a6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: jeg har røde ører, da skulle jeg hatt høyt blodtrykk. men mitt har alltid vært fint så. tok det hos legen på torsdag 111 / 76 var det. Skulle jeg hatt blodtrykk medisin hadde jeg gått rundt svimmel sa legen min. Anonymkode: f5587...4a6 Øreflipper da? Anonymkode: 86fcb...944
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 Dette er tull. Har hørt at hvis man har et søkk i øreflippen, kan det bety at hjerneslag er nært forestående. Har nå studert dette over år, men ingen av de jeg kjenner med dette søkket har fått hjerneslag…. Jeg har høyt blodtrykk, og da sa sjefen min som er sykepleier at han kunne se det pga rødt ansikt…. Vel, jeg er rød pga rosacea…. Anonymkode: 2d7fe...bc8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Øreflipper da? Anonymkode: 86fcb...944 Røde øreflipper og. Anonymkode: f5587...4a6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Røde øreflipper og. Anonymkode: f5587...4a6 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er tull. Har hørt at hvis man har et søkk i øreflippen, kan det bety at hjerneslag er nært forestående. Har nå studert dette over år, men ingen av de jeg kjenner med dette søkket har fått hjerneslag…. Jeg har høyt blodtrykk, og da sa sjefen min som er sykepleier at han kunne se det pga rødt ansikt…. Vel, jeg er rød pga rosacea…. Anonymkode: 2d7fe...bc8 Men jeg så jo flippene var veldig hvite. Blodtrykket var 60\50 Anonymkode: 86fcb...944
Blåjojo Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: 86fcb...944 Forskjell på hypotensjon og Raynauds fenomen. 2
Blåjojo Skrevet 9. juli 2022 #13 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg så jo flippene var veldig hvite. Blodtrykket var 60\50 Anonymkode: 86fcb...944 Men det er jo et ekstremt lavt blodtrykk også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #14 Skrevet 9. juli 2022 Just now, Blåjojo said: Men det er jo et ekstremt lavt blodtrykk også. Ja det var det.. innlegget var bare for å vise at eneste info jeg finner om dette er det.... Anonymkode: 86fcb...944
Blåjojo Skrevet 9. juli 2022 #15 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det var det.. innlegget var bare for å vise at eneste info jeg finner om dette er det.... Anonymkode: 86fcb...944 Kanskje hun i utgangspunktet visste at pasienten hadde ortostatisk hypotensjon og bare skulle tøffe seg litt?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #16 Skrevet 9. juli 2022 3 minutter siden, Blåjojo said: Kanskje hun i utgangspunktet visste at pasienten hadde ortostatisk hypotensjon og bare skulle tøffe seg litt? Ingen aning...hun var ikke norsk .. så hun mente hun kunne måle blodtrykk av å se på pasienten uten å måle først og ha rett 🙈 jeg spurte jo selvsagt om hva med de som er mørkhudet eller feks bare varm med feber/ nylig tatt piercing. Dumme spørsmål fra min side . Men jeg er så nysgjerrig må bare finne ut hvor dette er fakta.. må ha det skriftlig Anonymkode: 86fcb...944
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 5 minutter siden, Blåjojo said: Kanskje hun i utgangspunktet visste at pasienten hadde ortostatisk hypotensjon og bare skulle tøffe seg litt? Denne pasienten hadde ikke noe blodtrykksfall eller noe forbigående.. varte i flere timer. Anonymkode: 86fcb...944
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Denne pasienten hadde ikke noe blodtrykksfall eller noe forbigående.. varte i flere timer. Anonymkode: 86fcb...944 Mulig det var stillingsbetegnelse blodtrykk .. for når hun lå med bena opp så kviknet hun til.. Anonymkode: 86fcb...944
Blåjojo Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen aning...hun var ikke norsk .. så hun mente hun kunne måle blodtrykk av å se på pasienten uten å måle først og ha rett 🙈 jeg spurte jo selvsagt om hva med de som er mørkhudet eller feks bare varm med feber/ nylig tatt piercing. Dumme spørsmål fra min side . Men jeg er så nysgjerrig må bare finne ut hvor dette er fakta.. må ha det skriftlig Anonymkode: 86fcb...944 Har jobbet i helsevesenet i snart 20 år. Aldri hørt om at noen kan "se" hvilket blodtrykk en pasient har. Og husk: Ingen spørsmål er dumme. Men det finnes veldig mange dumme svar. Du spør jo for at du vil lære. Kan anbefale deg nhi.no for mer info. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Skrevet 9. juli 2022 Det er nok bare en erfaring hun har laget seg selv. På samme måte som min søster mener at man blir rød i pannen ved bihulebetennelse, og er man ikke rød så er man ikke syk. Anonymkode: fbd6d...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå