Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for øyeblikket student på et veldig konkurranse preget studie. Jeg trodde det var tull at studentene på sånne studier ødelegger for hverandre, men et år inn i studiet må anerkjenne at det faktisk er sånn.

Så langt har jeg opplevd at det blir holdt tilbake informasjon om en frist til å sende inn dokumentasjon til et ettertraktet verv av en student. Jeg har opplevd at ei "venninne" sa til meg at hun ikke visste hvilke kapitler som foreleser tenkte var viktige, men overhørte senere i lunsjen at hun fortalte en annen student akkurat hvilke kapitler hun måtte lese i faget. Og det siste i rekken er nå at en studievenninne fortalte meg at hun ikke skulle lese noe på pensum før høsten. HVEM så jeg på lesesalen når jeg leverte bøker på biblioteket i dag? Jo, akkurat hun! 

Så, av ren nysgjerrighet, hva er det verste du har gjort for å ødelegge for andre studenter og fremme deg selv?

Hvorfor gjorde du det? Fikk du ikke dårlig samvittighet?

Anonymkode: 86648...db5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det slemt å ikke fortelle andre når man skal lese, evt å ombestemme seg? 

Anonymkode: 43c6f...b5e

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Usikker på om jeg skjønner hva du mener, men venninnen min latet som hun ikke visste hva foreleser hadde sagt. For meg er det helt naturlig å dele dette med enhver som spør. Det var veldig tydelig at hun ikke ønsket å hjelpe meg. Dette er noe som går igjen, liksom, at man ikke ønsker å hjelpe andre. Men det kan hende det er jeg som er for hjelpsom, og tenker at man naturligvis hjelper alle som spør om info:) Det er flere forelesninger hvor hun ikke har vært tilstede, hvor jeg har fortalt henne hva som har blitt sagt ol.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):