Gå til innhold

Noen som går til psykolog/lavterskeltilbudet i kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som går til lavterskeltilbudet/psykisk helse og rus i kommunen? 

Går du til psykolog eller psykiatrisk sykepleier og føler at du får noe hjelp med det? 

Anonymkode: 56f6f...1fd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vel ikke noe å si om andre føler de får hjelp for sine problemer eller ikke for vi har jo alle forskjellige problemer. Mange av de som går i kommunen har livslange problemer som ikke blir bedre, men man får hjelp med mer hverdagslige oppgaver. 

Anonymkode: e053c...550

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til AFR (avdeling for rusmedesin) og har gått til psykolog der siden 2019. Mye er blitt bedre siden jeg begynte der, føler jeg har fått god hjelp. Har fått traumekurs ved avdelingen, EDMR behandling og fått annen type behandling. Flink psykolog som har hjulpet meg mye. Jeg har alltid jobbet og vært i jobb hele tiden men nå føler jeg meg langt mer hel og skal avslutte behandling utover høsten 😊

Anonymkode: 343df...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Går til sykepleier i kommunen i mange år pga psykiske lidelser. hjelper meg å snakke hver uke med han så.

Anonymkode: f0ba0...9d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har vel ikke noe å si om andre føler de får hjelp for sine problemer eller ikke for vi har jo alle forskjellige problemer. Mange av de som går i kommunen har livslange problemer som ikke blir bedre, men man får hjelp med mer hverdagslige oppgaver. 

Bare lurte, for jeg blir så dårlig av å gå der. Går til en psykiatrisk sykepleier som kjefter på meg og nekter å høre på problemene mine. 

Virker som hun er veldig sint og irritert på meg, og jeg blir stille og redd pga det. Føler meg ikke trygg. 

Ønsker å slutte, men trenger noen å prate med. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg går til AFR (avdeling for rusmedesin) og har gått til psykolog der siden 2019. Mye er blitt bedre siden jeg begynte der, føler jeg har fått god hjelp. Har fått traumekurs ved avdelingen, EDMR behandling og fått annen type behandling. Flink psykolog som har hjulpet meg mye. Jeg har alltid jobbet og vært i jobb hele tiden men nå føler jeg meg langt mer hel og skal avslutte behandling utover høsten 😊

Ok, det høres bra ut. 

Jeg går til en psykiatrisk sykepleier som virker som hun ønsker å ødelegge meg. 

Jeg sliter med en del traumer, men har ikke fått noe hjelp for det bortsett fra at hun er sint og avvisende og ikke vil høre om problemene mine. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går til sykepleier i kommunen i mange år pga psykiske lidelser. hjelper meg å snakke hver uke med han så.

Anonymkode: f0ba0...9d6

Så han hører på dine problemer og heller deg? Han er ikke sur og avvisende? 

AnonymBruker
Skrevet

Går å snakker med en psyk sykepleier i kommunen. Har hatt to samtaler og får ha noen timer etter sommeren. 
Om det hjelper? Har bare hatt to timer, tror jeg vil ha utbytte av det, hun dame er hvertfall dyktig 

Anonymkode: 3e204...10f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, det høres bra ut. 

Jeg går til en psykiatrisk sykepleier som virker som hun ønsker å ødelegge meg. 

Jeg sliter med en del traumer, men har ikke fått noe hjelp for det bortsett fra at hun er sint og avvisende og ikke vil høre om problemene mine. 

Uff, dette høres jo ikke bra ut en plass engang. Slik skal det jo ikke oppleves å gå til en psykolog/psykiatrisk sykepleier. Jeg ville forhørt meg om det var mulig å bytte behandler, enten ved å ta det direkte opp med hun, (som jeg kan ha forståelse for at kan være vanskelig dog), eller ved å ta kontakt med resepsjonen eller evt fastlegen din. Jeg har som sagt fått veldig god hjelp, ang rusbruken min også som selvsagt var et problem fra å drikke en liter vodka om dagen til å være 11 måneder edru, selvsagt har jeg gjort jobben selv men jeg har hatt god hjelp og en psykolog som alltid har sett mine behov og hjulpet på best mulig måte og videreført meg der hun ikke har hatt kompetanse som f.eks traumekurset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes oppriktig synd på de som må ta til takke med psykiatriske sykepleiere.

Anonymkode: 866b8...146

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes oppriktig synd på de som må ta til takke med psykiatriske sykepleiere.

Fordi?

Anonymkode: 4f8cc...dbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bare lurte, for jeg blir så dårlig av å gå der. Går til en psykiatrisk sykepleier som kjefter på meg og nekter å høre på problemene mine. 

Virker som hun er veldig sint og irritert på meg, og jeg blir stille og redd pga det. Føler meg ikke trygg. 

Ønsker å slutte, men trenger noen å prate med. 

Begynner kommunen din på S?🙈  trøndelag?

Anonymkode: 841cb...176

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff, dette høres jo ikke bra ut en plass engang. Slik skal det jo ikke oppleves å gå til en psykolog/psykiatrisk sykepleier. Jeg ville forhørt meg om det var mulig å bytte behandler, enten ved å ta det direkte opp med hun, (som jeg kan ha forståelse for at kan være vanskelig dog), eller ved å ta kontakt med resepsjonen eller evt fastlegen din. Jeg har som sagt fått veldig god hjelp, ang rusbruken min også som selvsagt var et problem fra å drikke en liter vodka om dagen til å være 11 måneder edru, selvsagt har jeg gjort jobben selv men jeg har hatt god hjelp og en psykolog som alltid har sett mine behov og hjulpet på best mulig måte og videreført meg der hun ikke har hatt kompetanse som f.eks traumekurset. 

Jeg har en del traumer, men det virker som hun mener at jeg bare skal prate om dem, så blir de borte. Jeg har store problemer med å prate om dem. 

En time jeg hadde med henne tvang hun meg til å åpne meg opp om det ene traumet, og jeg pratet usammenhengende og husker ikke helt hva jeg, men jeg fortalte henne alt, og brøt sammen. Etterpå har vi ikke pratet mer om det og jeg går rundt med et blødende sår. 

Ting har blitt veldig ille for meg, og jeg har fått det mye verre etter å ha begynt der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud. Prøver du å få oss som går til sykepleiere til å føle oss dårlige nå eller? 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begynner kommunen din på S?🙈  trøndelag?

Nei, dette er rett utenfor Oslo et sted. 

Er det en sånn dame i Trøndelag? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Psykiatriske sykepleiere kan være gode de, men det er viktig at de er flinke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en del traumer, men det virker som hun mener at jeg bare skal prate om dem, så blir de borte. Jeg har store problemer med å prate om dem. 

En time jeg hadde med henne tvang hun meg til å åpne meg opp om det ene traumet, og jeg pratet usammenhengende og husker ikke helt hva jeg, men jeg fortalte henne alt, og brøt sammen. Etterpå har vi ikke pratet mer om det og jeg går rundt med et blødende sår. 

Ting har blitt veldig ille for meg, og jeg har fått det mye verre etter å ha begynt der.

Hm, men er det ikke det som er traumeterapi da? Altså de kan ikke trylle vekk det som har skjedd. Det eneste en sykepleier eller psykolog uansett kan gjøre er å få deg til å snakke om det for på den måte få det ut av hode. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hm, men er det ikke det som er traumeterapi da? Altså de kan ikke trylle vekk det som har skjedd. Det eneste en sykepleier eller psykolog uansett kan gjøre er å få deg til å snakke om det for på den måte få det ut av hode. 

Er det dette som er traumebehandling? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det dette som er traumebehandling? 

Ja, de kan ikke trylle det som har skjedd vekk. Du må bare snakke om det så får du vel noen tips og råd og trøst tilbake. Er ikke så mye de får gjort med det. Tror mange har litt for høye forventninger til hva helsevesenet kan gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, dette er rett utenfor Oslo et sted. 

Er det en sånn dame i Trøndelag? 

Hehe ja jeg gikk til ei sånn ei på samtaler på sånn lavterskeltilbud i kommunen, men følte hun bare «kjeftet» på meg så sluttet å gå der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...