Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to venninner jeg er mye sammen med. Veldig mye. Men de inviterer aldri meg og min mann med på ferier, eller f eks søndagsturer.  De sine menn er bedre venner med hverandre, men heller ikke så nære. Vi har forsøkt invitere til parkvelder, men det kommer aldri noen invitasjon i retur… 

Min mann er en helt normal, hyggelig og sosial intelligent fyr, med god jobb og venner ellers. Så jeg skjønner ikke helt greia. 

De planlegger gjerne turer og snakker om disse turene foran meg når vi møtes! Jeg synes faktisk det er sårt. Haugevis av snapper får jeg også, ikke i storys, men direkte til meg. Det går i skåling, utsikt, bedre middager, strand og lykke…

Er det ikke normalt at man kjenner litt på det når man på en måte utestenger en tredjepart? Eller er jeg hårsår? Skal nok sies at dette er damer som aldri har følt på å mangle noen, eller bli utestengt. Mulig derfor?

Anonymkode: f17d6...5d1

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville enten initiert en tur med alle sammen selv, evt neste gang de snakker om turen foran deg rett og slett si «det er utrolig kjedelig å sitte å høre dere planlegge en tur jeg er ekskludert fra». Kanskje de får deg en aha-opplevelse da? 

Anonymkode: 574d0...3fd

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det gode venner så spør man jo bare rett ut. Ellers er man vel bare ikke så nærme som man tror. 

Anonymkode: f5976...199

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det gode venner så spør man jo bare rett ut. Ellers er man vel bare ikke så nærme som man tror. 

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å spørre faktisk. Kanskje jeg er konfliktsky? Jeg har blitt såret så mange ganger opp gjennom livet at jeg setter på en maske, men er veldig lei meg når jeg er alene.

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville enten initiert en tur med alle sammen selv, evt neste gang de snakker om turen foran deg rett og slett si «det er utrolig kjedelig å sitte å høre dere planlegge en tur jeg er ekskludert fra». Kanskje de får deg en aha-opplevelse da? 

Anonymkode: 574d0...3fd

Min mann synes at måten de gjør dette på er skikkelig kjip, så for han frister det ikke lenger å reise på tur med de…

ts

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har en nær venninnne med tilsvarende problem. Hun tror selv at mannen er sosial og hyggelig, mens sannheten er at ingen kan fordra han. Jeg har faktisk ikke møtt noen som liker han. 
Vi sliter i hans nærvær, må alltid snakke om det i etterkant - og om hvir blind venninnen vår er. Men vi skjuler det godt. Jeg kunne derimot ALDRI dratt på ene eneste tur med han, selv om det går fint på fest og middag i ny og ne.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det virker jo litt umusikalsk av dem å snakke om turer de har vært på/skal på uten deg hele tida. Kanskje de tenker at du har tilsvarende turer med andre venner? Eller det kan hende de ikke liker mannen din.

Jeg tror du nesten bare må spørre.

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende de tror du ikke bryr deg, sinnsykt sier her at du legger på en maske for å late som? Jeg ville spurt venninnene mine ❤

Anonymkode: f9ac1...bf6

AnonymBruker
Skrevet

Siden mente jeg

Skrevet

Sannsynligvis svarer du greit på ditt eget spørsmål her: '

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De sine menn er bedre venner med hverandre

Det er jo også sånn at man ikke må gjøre alt sammen alle sammen alltid selv om man er flere som er venner. Jeg må ikke inkludere Kari i alt jeg finner på med Eli, selv om vi er venner alle tre. jeg kan skjønne at det er sårt - jeg har vært den single venninnen som falt utenfor når de andre begynte å gjøre par-ting sammen - men det brutale svaret er at det er sånn livet er. Dere tre venninnene er en naturlig enhet i en del sammenhenger, de to andre parene er det i andre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De planlegger gjerne turer og snakker om disse turene foran meg når vi møtes! Jeg synes faktisk det er sårt.

Da tenker jeg det er fritt fram å si at "det høres ut som en god ide. Vi slenger oss med." Hvis de har et problem med det får de i det minste slutte å snakke om planene rett foran deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (11 minutter siden):

Jeg har en nær venninnne med tilsvarende problem. Hun tror selv at mannen er sosial og hyggelig, mens sannheten er at ingen kan fordra han. Jeg har faktisk ikke møtt noen som liker han. 
Vi sliter i hans nærvær, må alltid snakke om det i etterkant - og om hvir blind venninnen vår er. Men vi skjuler det godt. Jeg kunne derimot ALDRI dratt på ene eneste tur med han, selv om det går fint på fest og middag i ny og ne.

Men han ER godt likt. Både på jobb og i vennegjengen ellers. Det vet jeg. Men det er nok som noen skriver i tråden her, de to mennene er en bedre match så da blir det bare sånn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan ikke like alle, noen har bedre kjemi 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Det virker jo litt umusikalsk av dem å snakke om turer de har vært på/skal på uten deg hele tida. Kanskje de tenker at du har tilsvarende turer med andre venner? Eller det kan hende de ikke liker mannen din.

Jeg tror du nesten bare må spørre.

Det er nok det jeg reagerer mest på, og som gjør det litt ekstra sårt. Spesielt alle snappene fra de. Til meg som ikke er spurt om å være med en gang. Ufrivillig ekskludert, men blir tvunget til å se på ferien fra mobilen. Sist gang logget jeg bare ut av snap et par uker..

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten er dere ikke så nære som du tror, og du er alltid tredje hjul på vognen for de uansett. Eller så er ikke mannen din så godt likt som du tror. Alternativt har de svært lavt utviklet sosiale antenner som snakker om åpenbar utestenging rett foran deg. 

Anonymkode: 616ba...637

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Min mann er en helt normal, hyggelig og sosial intelligent fyr, med god jobb og venner ellers. Så jeg skjønner ikke helt greia. 

Det har vel ikke noe med det å gjøre tenker jeg. Uansett, litt av en beskrivelse du lager av din mann.

Anonymkode: bc1a1...07b

Skrevet

Hva med å bare være helt ærlig til disse jentene ? Si at du blir lei deg når de planlegger turer uten å spørre om du og mannen vil være med. Siden du blir lei deg så vil du gjerne slippe å høre om planlegging og du vil heller ikke ha snapper fra disse turene.

Det er en ærlig sak, og det kan skje to ting:

De kan gå i seg selv og se at de har vært ekskluderende med deg og heretter blir du alltid invitert med på tur 🙂

eller de blir sur/fornærmet/irritert og trekker seg lenger unna deg. Da kan du ha mistet disse to venninnene, men det er vel ikke noe stort tap når de ikke er inkluderende og snill med deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har vel ikke noe med det å gjøre tenker jeg. Uansett, litt av en beskrivelse du lager av din mann.

Hva var galt med den beskrivelsen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var galt med den beskrivelsen? 

Den var jo sett fra ditt syn.

Du må uansett godta at andre folk henger sammen uten at dere er med, er jo en grunn til at man ikke er invitert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den var jo sett fra ditt syn.

Du må uansett godta at andre folk henger sammen uten at dere er med, er jo en grunn til at man ikke er invitert.

Hva forventer du egentlig? Skal hun beskrive ektemannen sin ut fra løse antagelser om hvordan andre oppfatter han, tenker du? Det eneste hun kan gjøre for å gi en korrekt fremstilling av saken er å beskrive han nøyaktig slik hun oppfatter han så objektiv som hun klarer.

Innspillet ditt virker livsfjernt.

Anonymkode: de427...663

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...