Gå til innhold

Finnes det avtalespesialister som kan asperger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg fikk aspergerdiagnosen + angst, depresjon og ptsd ble jeg kastet ut av dps og uføretrygded.

Jeg sliter veldig mye, men har problemer med å åpne meg og si ifra, så behandleren jeg gikk til forstod ikke hvor mye jeg egentlig slet eller hva jeg trengte hjelp med. 

Fastlegen ønsker å henvise meg til en avtalespesialist som kan asperger så lurer på om det er noen som vet om noen avtalespesialister som kan asperger i Oslo-området? 

Jeg bor i Bærum kommune, men kan godt dra langt for å få riktig hjelp. 

Anonymkode: 017e4...0e5

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter veldig mye, men har problemer med å åpne meg og si ifra, så behandleren jeg gikk til forstod ikke hvor mye jeg egentlig slet eller hva jeg trengte hjelp med. 

Klem. :hug: Det skjedde med meg  også.

Jeg kan ikke hjelpe , men kjenner meg igjen. Jeg har også de samme diagnosene som deg. Og det er trist at mange av oss som trenger hjelp ikke tør å si ifra, selv ikke til behandleren.

Anonymkode: 357d9...7be

AnonymBruker
Skrevet

Habiliteringstjenesten. 

Anonymkode: 37517...363

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klem. :hug: Det skjedde med meg  også.

Jeg kan ikke hjelpe , men kjenner meg igjen. Jeg har også de samme diagnosene som deg. Og det er trist at mange av oss som trenger hjelp ikke tør å si ifra, selv ikke til behandleren.

Klem tilbake. 😘

Hvordan klarer du deg i hverdagen uten hjelp? Bare avsluttet de med deg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Habiliteringstjenesten. 

Hvor finnes den i Osloområdet? 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Klem tilbake. 😘

Hvordan klarer du deg i hverdagen uten hjelp? Bare avsluttet de med deg? 

Jeg klarer meg ikke bra, men jeg har foreldre som tok opp kampen med helsevesenet og sørget for at jeg fikk behandling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer meg ikke bra, men jeg har foreldre som tok opp kampen med helsevesenet og sørget for at jeg fikk behandling. 

Hvordan gjorde de det? Man kan jo ikke bare ringe til dps selv å klage? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan gikk du frem? Og hvor fikk du behandling? 

Jeg sliter veldig selv, og blir fulgt opp av kommunen en periode, men den psykiatriske sykepleieren jeg gikk til der ødela meg helt så jeg måtte slutte. Hun kunne ingenting om asperger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skulle jeg likt å vite også. 

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan gikk du frem? Og hvor fikk du behandling? 

Jeg sliter veldig selv, og blir fulgt opp av kommunen en periode, men den psykiatriske sykepleieren jeg gikk til der ødela meg helt så jeg måtte slutte. Hun kunne ingenting om asperger. 

Var foreldrene mine som gjorde jobben så jeg vet ikke hva de gjorde. Men jeg fikk akutte selvmordstanker da jeg ble kastet ut av DPS og regner med at det foreldrene mine dro frem. Men hvem de snakket med, osv vet jeg ikke. Der og da var jeg så langt nede at jeg ikke snakket med forledrene mine om hva de gjorde for å hjelp meg.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var foreldrene mine som gjorde jobben så jeg vet ikke hva de gjorde. Men jeg fikk akutte selvmordstanker da jeg ble kastet ut av DPS og regner med at det foreldrene mine dro frem. Men hvem de snakket med, osv vet jeg ikke. Der og da var jeg så langt nede at jeg ikke snakket med forledrene mine om hva de gjorde for å hjelp meg.  

Kanskje de pratet med fastlegen din? Det er fastlegen som må henvise til dps. 

Hva sa dps da du kom tilbake? 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje de pratet med fastlegen din? Det er fastlegen som må henvise til dps. 

Hva sa dps da du kom tilbake? 

Psykologen sier nå at hun  tenker  en del over det at jeg er en som ikke ikke alltid tør å si viktig informasjon til behandleren min. Så nå tror og håper jeg at de ikke skal gjøre samme feil igjen. 

Håper du får hjelpen du har krav på. Min erfaring er dessverre slik at man må pushe på for å få hjelpen man har krav på og vi som sliter tungt orker ikke alltid å ta den kampen. Jeg er heldig og har foreldre som tok kampen for meg. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Psykologen sier nå at hun  tenker  en del over det at jeg er en som ikke ikke alltid tør å si viktig informasjon til behandleren min. Så nå tror og håper jeg at de ikke skal gjøre samme feil igjen. 

Håper du får hjelpen du har krav på. Min erfaring er dessverre slik at man må pushe på for å få hjelpen man har krav på og vi som sliter tungt orker ikke alltid å ta den kampen. Jeg er heldig og har foreldre som tok kampen for meg. 

TS

Edit: jeg er selvsagt ikke TS! Jeg bare skrev det av gammel vane. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Ja, jeg sitter med mye viktig og verdifull informasjon som jeg ikke tør eller klarer å åpne meg opp om... 

Kunne du spurt foreldrene dine om hva de gjorde som fikk dps til å ta deg inn igjen? 

Jeg har ikke krefter til å ta kampen, men prøver så godt det går. Har en mamma som prøver å hjelpe meg, men hun er ikke så flink til å ta kamper. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg sitter med mye viktig og verdifull informasjon som jeg ikke tør eller klarer å åpne meg opp om... 

Kunne du spurt foreldrene dine om hva de gjorde som fikk dps til å ta deg inn igjen? 

Jeg har ikke krefter til å ta kampen, men prøver så godt det går. Har en mamma som prøver å hjelpe meg, men hun er ikke så flink til å ta kamper. 

Ja, jeg skal spørre dem. Håper det ordner seg for deg så raskt som mulig.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg skal spørre dem. Håper det ordner seg for deg så raskt som mulig.  

Ja, takk for at du kan spørre dem. Ja, jeg håper det ordner seg for meg også. 

AnonymBruker
Skrevet

s

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, takk for at du kan spørre dem. Ja, jeg håper det ordner seg for meg også. 

Jeg snakket med foreldrene mine. De pushet på for å få fastlegen min til forklare DPS hvorfor de måtte ta meg tilbake.

Foreldrene mine sa også at man kan klage når man har mistet plassen og at man kan klage til fylkesmannen om man fortsatt ikke får medhold. 

Kanskje du kan lage en egen tråd om hvordan man kan komme tilbake til DPS? Så kan noen som er bedre på det tekniske og juridiske svare deg?

Skulle veldig gjerne ønske at jeg kunne hjulpet mer, men jeg er ikke så god på disse reglene, det var som sagt ikke jeg som kjempet for å få meg tilbake til DPS. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg snakket med foreldrene mine. De pushet på for å få fastlegen min til forklare DPS hvorfor de måtte ta meg tilbake.

Foreldrene mine sa også at man kan klage når man har mistet plassen og at man kan klage til fylkesmannen om man fortsatt ikke får medhold. 

Kanskje du kan lage en egen tråd om hvordan man kan komme tilbake til DPS? Så kan noen som er bedre på det tekniske og juridiske svare deg?

Skulle veldig gjerne ønske at jeg kunne hjulpet mer, men jeg er ikke så god på disse reglene, det var som sagt ikke jeg som kjempet for å få meg tilbake til DPS. 

Takk for at du spurte foreldrene dine, dette hjalp meg veldig mye. Ja, jeg må prate med fastlegen igjen. 

Følte du at det hjalp å komme tilbake til dps? Fikk du den hjelpen du trengte? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...