Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har opplevd blødninger i svangerskapet uten å miste, har barnet vært friskt/normalt når det ble født? Eller er det slik at at blødninger er tegn på at noe er galt med fosteret, selv om man ikke mister?

Anonymkode: f219b...f96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Småblødninger gjennom ca. Hele 2. og 3. trimester de ikke fant årsaken til. Helt frisk 6-åring nå som holdt seg i magen til termin😊 lykke til! 

Anonymkode: 03550...fca

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et svangerskap med en del blødninger og haste-ks i uke 32.

Hun er i dag snart 4, og bærer null preg av dette. Skarpere unge med tydeligere språk og finmotorikk skal du dessuten lete lenge etter. Hun kunne lett startet i førsteklasse nå til høsten egentlig. 

Anonymkode: 3318e...c2a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Småblødninger gjennom ca. Hele 2. og 3. trimester de ikke fant årsaken til. Helt frisk 6-åring nå som holdt seg i magen til termin😊 lykke til! 

Så bra! :)  Men hva er småblødninger? Kun spotting eller og litt rennende blod? Eller noe annet? Som en mild mens?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde et svangerskap med en del blødninger og haste-ks i uke 32.

Hun er i dag snart 4, og bærer null preg av dette. Skarpere unge med tydeligere språk og finmotorikk skal du dessuten lete lenge etter. Hun kunne lett startet i førsteklasse nå til høsten egentlig. 

Supert å lese det gikk bra for enda en! :)  Hva var, for deg, "en del blødninger"?

Skrevet

Ja, frisk og fin unge 👍🏼

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest spotting, typ så det svakt på pairet når jeg tørket meg. Litt mer ved enkelte anledninger. Hvor langt på vei er du og hvor mye blør du? 
Sender deg noen gode tanker, vet hvor stressende og ubehagelig det er💜 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest spotting, typ så det svakt på pairet når jeg tørket meg. Litt mer ved enkelte anledninger. Hvor langt på vei er du og hvor mye blør du? 
Sender deg noen gode tanker, vet hvor stressende og ubehagelig det er💜 

Takk for det.

Er vel akkurat uke 6 nå. Litt spotting, og bittelitt rennende blod (men kun ca en gang per dag det skjer, og kun når jeg er på do). Har ingen sterke smerter, kun "vanlig" mensmurring/eggløsningsmurring.

Når begynte du og spotte, og når sluttet det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke riktig når det startet, men trolig i 2.trimester eller sent i første muligens. Det varte nok nesten frem til fødsel mener jeg å huske. Ble fulgt opp ekstra grunnet det, men de fant aldri noe feil eller årsaken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Supert å lese det gikk bra for enda en! :)  Hva var, for deg, "en del blødninger"?

Du, det husker jeg dessverre ikke. Men jeg var et nervevrak da et tidligere svangerskap med en blødning ikke gikk bra, men det var svangerskap utenfor livmoren. 

Blødde oftere og mer med hun som det gikk fint med. 

AnonymBruker
Skrevet

Du, det husker jeg dessverre ikke. Men jeg var et nervevrak da et tidligere svangerskap med en blødning ikke gikk bra, men det var svangerskap utenfor livmoren. 

Blødde oftere og mer med hun som det gikk fint med. 

Ja, sikkert ikke lett å huske sånne detaljer. Blødde du hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Blødde i uke 22. Ringte føden men fikk beskjed om at de ikke ville ta meg inn. Det var visstnok «ingenting de kunne gjøre» og jeg fikk beskjed om å hvile og drikke litt saft for å se om jeg kjente liv. 🤷‍♀️🤦‍♀️ Fikk altså ikke komme inn for å få sjekket om det fortsatt var liv. 😑🙄🤦‍♀️

Barnet er friskt og fint i dag. 😊

Anonymkode: ba65b...579

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, sikkert ikke lett å huske sånne detaljer. Blødde du hver dag?

Ikke hver dag hele svangerskapet nei, men litt nå og da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for det.

Er vel akkurat uke 6 nå. Litt spotting, og bittelitt rennende blod (men kun ca en gang per dag det skjer, og kun når jeg er på do). Har ingen sterke smerter, kun "vanlig" mensmurring/eggløsningsmurring.

Når begynte du og spotte, og når sluttet det?

Det kan være blødning fra skjøre slimhinner, eller en begynnende spontanabort. Jeg hadde småblødninger i uke 8- tok privat ultralyd. Dessverre ikke tegn til liv. 
Jeg ville ventet noen dager om jeg var deg, uavhengig av om blødningene stopper eller tar seg opp, og så bestilt tid til privat ultralyd. Man skal kunne se hjerteaktivitet i uke 6.

Anonymkode: a88dd...96d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være blødning fra skjøre slimhinner, eller en begynnende spontanabort. Jeg hadde småblødninger i uke 8- tok privat ultralyd. Dessverre ikke tegn til liv. 
Jeg ville ventet noen dager om jeg var deg, uavhengig av om blødningene stopper eller tar seg opp, og så bestilt tid til privat ultralyd. Man skal kunne se hjerteaktivitet i uke 6.

Ja, skal på ultralyd i slutten av uka som kommer. Så det skal alltid kunne ses/høres bankende hjerte fra uke 6? Uten unntak?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, skal på ultralyd i slutten av uka som kommer. Så det skal alltid kunne ses/høres bankende hjerte fra uke 6? Uten unntak?

Nei, ikke alltid. Man kan være kortere på vei enn man tror. 
Da jeg hadde ivf, fikk jeg tid til ultralyd i uke 7 for å være på den sikre siden. (Det viste et bankende hjerte, som vi også fikk høre)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å blø i uke 6-7, brunlig og mild mens-aktig, fikk time hos fastlegen og fikk beskjed om at det sikkert var spontanabort og ingenting å gjøre noe med. Gikk til privat UL uken etter, og fikk både hjerteslag og beskjed om at alt så greit ut. Blodet ga seg etter en 3 ukers tid! Fødte en frisk og normal unge, men synes fastlegen rett og slett var ufin og kunne holdt seg til å si det "kanskje" ikke ville gå veien. Han var bastant på at det bare var å forberede seg, uten å sjekke noe eller basert på noe annet enn beskrivelsen av blodet som kom.

Håper det går veien for deg hvis du opplever blødning ❤️ 

Anonymkode: 3d8cd...a79

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg begynte å blø i uke 6-7, brunlig og mild mens-aktig, fikk time hos fastlegen og fikk beskjed om at det sikkert var spontanabort og ingenting å gjøre noe med. Gikk til privat UL uken etter, og fikk både hjerteslag og beskjed om at alt så greit ut. Blodet ga seg etter en 3 ukers tid! Fødte en frisk og normal unge, men synes fastlegen rett og slett var ufin og kunne holdt seg til å si det "kanskje" ikke ville gå veien. Han var bastant på at det bare var å forberede seg, uten å sjekke noe eller basert på noe annet enn beskrivelsen av blodet som kom.

Håper det går veien for deg hvis du opplever blødning ❤️ 

Anonymkode: 3d8cd...a79

Oi, det var jo ganske uforsvarlig å si det så bastant ja. Så fint at det ordnet seg likevel! Dessverre har ikke alt helsepersonell like mye empati.

Jeg har dessverre mer rødt blod, har hørt at mer brunaktig blod er mindre bekymringsverdig. Men håper det kan gå bra tross alt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om ei, som blødde så mye at hun mistet en tvilling (uten å vite det). Den andre greide seg, så vips var hun over 20 uker på vei, uten å vite det. De kan være ekstremt hardføre de minismå  :hjerte:

Anonymkode: efd70...70c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en stor blødning i uke 24, såpass mye at jeg fortet meg til føden og vsr redd for morkakesvikt. Fikk en frisk LG fin gutt født i uke 36, de fant aldri noen årsak til blødningen :)

Anonymkode: e9f9b...df4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...