Gå til innhold

Vi har bestemt oss for å begynne å prøve!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er i 30 årene. Og fra nå skal jeg ikke lenger gå på prevensjon. Er helt i ekstase! Men det er ny tid for min del. Det blir første barnet. Hva bør jeg starte med? Vet at det er lurt å ta folat allerede før man blir gravid så det er inne i kroppen. Er det noen andre ting jeg bør tenke på? Det er så mange stikkord her inne jeg ikke vet hva er 😂

Anonymkode: 36aca...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du burde begynne med å ta folat hver dag. Det finnes både som egne tabletter, og i kosttilskudd. Jeg tar det som del av kostilskudd, da får du mange andre vitaminer og mineraler som er nødvendige også. :)  

Lykke til!

Anonymkode: 0fce2...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spennende! Veldig bra at du har begynt med Folat.

Finn ut av når du har eggløsning, slik at dere vet når dere bør ha sex. 

Anonymkode: 3ac2a...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folat fra tre måneder før man begynner å prøve.

Ellers bare leve som normalt. Gitt at man ikke røyker og drikker, selvfølgelig. Og litt ekstra fokus på grønnsaker, fisk og slikt. Det er mye bedre enn å ta andre kosttilskudd. 

Ingen vits i å stresse og spore eggløsning så lenge dere normalt har sex 2-3 ganger i uka, da treffer man uansett. 

Anonymkode: ee5b2...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også er det viktig å huske på at det ikke er sikkert at du blir gravid med engang, men at det kan ta opptil et år før du blir gravid, selvom det ikke er noe galt med noen av dere

Anonymkode: 88fd2...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Også er det viktig å huske på at det ikke er sikkert at du blir gravid med engang, men at det kan ta opptil et år før du blir gravid, selvom det ikke er noe galt med noen av dere

Anonymkode: 88fd2...79f

Har en innstilling på at det kommer til å ta tid, så tenker ikke å stresse så mye med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folat og sink, begynn å bli kjent med kroppen din - kjenn etter symptomer, sjekk utflod og livmortapp hvis du vil. Bare google det, det ligger mye info om dette! 😄

Det hjalp i alle fall meg å finne ut når el nærmet seg!

Anonymkode: 5be21...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg sluttet på prevensjon ble jeg gravid med en gang og var totalt uforberedt 😅 Begynn på folat så fort som mulig. Du bør også lese deg opp på hvordan du får i deg nok jod - spis masse hvit fisk og melkeprodukter. Skaff deg en app for å holde styr på syklusen din. Forsiktig med alkohol 😊

Anonymkode: ed491...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er i 30 årene. Og fra nå skal jeg ikke lenger gå på prevensjon. Er helt i ekstase! Men det er ny tid for min del. Det blir første barnet. Hva bør jeg starte med? Vet at det er lurt å ta folat allerede før man blir gravid så det er inne i kroppen. Er det noen andre ting jeg bør tenke på? Det er så mange stikkord her inne jeg ikke vet hva er 😂

I tillegg til forlat burde du ta tilskudd av jod. Så og si alle kvinner har lavt jod i kroppen, og får ikke i seg nok når man er gravid. Så det er også anbefalt ift utvikling av barnet, og slik at barnet ikke mangler jod nær hen blir født. 

Anonymkode: 354ca...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da jeg sluttet på prevensjon ble jeg gravid med en gang og var totalt uforberedt 😅 Begynn på folat så fort som mulig. Du bør også lese deg opp på hvordan du får i deg nok jod - spis masse hvit fisk og melkeprodukter. Skaff deg en app for å holde styr på syklusen din. Forsiktig med alkohol 😊

Anonymkode: ed491...b9b

Har hørt flere slike historier 🙈 men tenker at det kommer til å ta tid, så får det heller være en positiv overraskelse om det går raskere enn forventet😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Last ned FLO appen og få innsikt i når du har høy sjanse for å bli gravid, track eggløsningen din (du kan få gratis prøveperiode på 1 mnd der, mye nyttig info der). Folat, sørg for å få nok søvn, at du har alt av vitaminer og mineraler i kroppen, at du spiser nok og mosjonerer nok og det samme med mannen!

Anonymkode: 71bd7...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...