Gå til innhold

Ser dere ned på folk som er solbrent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere at det er harry at folk er så desperate etter å bli brune at de ikke smører seg ordentlig, og som et resultat av det blir skikkelig brent?

Anonymkode: 9ed97...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke harry å bli solbrent. Alle kan være uheldige, glemme tiden, ikke smøre seg godt nok osv osv. Min erfaring er at de som virkelig vil bli brune er nøye med tid og smøring, det er heller de som "skal bare" ditt og datt ute i solen og plutselig har hele dagen gått og de er røde som en hummer. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, pia mater said:

Det er da ikke harry å bli solbrent. Alle kan være uheldige, glemme tiden, ikke smøre seg godt nok osv osv. Min erfaring er at de som virkelig vil bli brune er nøye med tid og smøring, det er heller de som "skal bare" ditt og datt ute i solen og plutselig har hele dagen gått og de er røde som en hummer. 

Helt enig

Anonymkode: fed27...2ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser kjempe mye ned på dem. Helt utrolig at folk ikke kan lære og gang på gang blir solbrent. De jeg ser enda mer ned på er de som sitter å lager trolletråd på trolletråd fordi de ikke har et annet liv og må få utløp for sine sosiale behov på et forum uten å ha interaksjon med folk ansikt til ansikt. 

Anonymkode: c89a4...e68

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid smurt meg ordentlig, men ender alltid opp solbrent. Har aldri solt meg for å sole meg. Noen blir rød bare de snakker om sol.

Oj, der ble jeg vist solbrent, jaja.

Anonymkode: ebc35...a61

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser litt ned på de som legger ut bilde av det for "lols". Det er ikke morsomt, det er skadelig og det ser bare dumt ut å vise frem at man har vært uansvarlig.

Anonymkode: 11868...880

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ned på dem som lar barna sine bli solbrente.

Anonymkode: 593d7...e0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt seriøst bekymret over meg selv om jeg skulle begynne å lage en sak om at folk et harry pga de blir solbrent 

Anonymkode: 06346...17d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men tenker at de ikke har nok kunnskap om solvett og helsefarene ved å være lenge ute i solen. Vanligste feilene er å ikke bruke nok solkrem, ikke påføre ofte nok (skal påføres ca. hver andre time), ikke bruke solhatt/solbriller og parasoll og i tillegg å være for lenge i solen. Selv om man bruker nok solkrem og påfører ofte, betyr ikke det at det er trygt å oppholde seg i sterk sol over lenger tid. Man bør oppholde seg i skyggen (f.eks. under en parasoll) og innimellom gå inn rett og slett. 

Anonymkode: d2c9d...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at de som alltid var så bruune i 20 og 30-års alder senere sliter med solskadet hud og er fulle av rynker. 

Anonymkode: 50687...825

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ser kjempe mye ned på dem. Helt utrolig at folk ikke kan lære og gang på gang blir solbrent. De jeg ser enda mer ned på er de som sitter å lager trolletråd på trolletråd fordi de ikke har et annet liv og må få utløp for sine sosiale behov på et forum uten å ha interaksjon med folk ansikt til ansikt. 

Anonymkode: c89a4...e68

«Ser du ned på» folk som kanskje har glemt seg eller kanskje beregnet feil. Det er selvsagt dumt å bli brent , men det kan skje…. Sønnen min på 12 år hadde ikke smurt seg inn nok da han var på stranden da vi var på jobb. Ble solbrent. Ser du ned på ham? 

Anonymkode: ebf6e...b93

Gjest Villfisker
Skrevet

Nei, jeg tenker alle kan være uheldige. Derimot syns jeg ikke det er særlig lurt å sole seg, om man ikke ønsker å bli brent. Bruker aldri solkrem selv, men soler meg heller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men tenker at de ikke har nok kunnskap om solvett og helsefarene ved å være lenge ute i solen. Vanligste feilene er å ikke bruke nok solkrem, ikke påføre ofte nok (skal påføres ca. hver andre time), ikke bruke solhatt/solbriller og parasoll og i tillegg å være for lenge i solen. Selv om man bruker nok solkrem og påfører ofte, betyr ikke det at det er trygt å oppholde seg i sterk sol over lenger tid. Man bør oppholde seg i skyggen (f.eks. under en parasoll) og innimellom gå inn rett og slett. 

Anonymkode: d2c9d...6a1

Du tenker ikke at man kan glemme seg? Eller at ting har skjedd, så plutselig ble man solbrent før man fikk sukk for seg. Man måtte kanskje være lengre i sola enn planlagt? Det er ikke alle som blir solbrent fordi de mangler kunnskap eller ikke gidd smøre seg….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser ned på dem som lar barna sine bli solbrente.

Virkelig? «Ser ned på»? Herlighet. Det kan være flere grunner til at barn blir brent… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virkelig? «Ser ned på»? Herlighet. Det kan være flere grunner til at barn blir brent… 

Det er ingen grunner til at småunger skal bli brent.

Gjest AprilRyan
Skrevet

Nei, for noen blir veldig fort solbrente og det er også lett å undervurdere hvor ofte man må smøre seg. Man kan glemme seg hvis man er opptatt av å bade og kose seg eller andre ting.

Skrevet

Jeg har aldri vært solbrent og soler meg aldri (tåler ikke sol og må bruke faktor 50), og selvsagt ser jeg ikke ned på noen som er blitt solbrent!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ser litt ned på de som legger ut bilde av det for "lols". Det er ikke morsomt, det er skadelig og det ser bare dumt ut å vise frem at man har vært uansvarlig.

Anonymkode: 11868...880

Du gjør aldri noen feil du da? Uansvarlig? Av og til skjer det litt utenfor kontroll…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilRyan skrev (Akkurat nå):

Nei, for noen blir veldig fort solbrente og det er også lett å undervurdere hvor ofte man må smøre seg. Man kan glemme seg hvis man er opptatt av å bade og kose seg eller andre ting.

Enig! Men det forstår ikke «de perfekte»….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen grunner til at småunger skal bli brent.

Småunger, nei, men det KAN skje selv den beste…. Uten at foreldrene må bli sett ned på av den grunn….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...