Gjest Slankeditten Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 Jeg kjenner et par personer som er blitt "avhengige" av Ingers Rugbrød. De kan ikke få skrytt nok av det. De har gått ned flere kilo siden de begynte med det. Selv om de ikke har lagt om kostholdet noe særlig, bortsett fra at de spiser dette brødet til frokost, lunch og evnt kvelds. Hva er deres erfaringer med Ingers Rugbrød og vektnedgang? Og hvor får jeg kjøpt det?
Gjest baby-E Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 jeg kjøper det på baker hansen. Har inger erfaring med vektreduksjon av dette, da jeg ikke har noen hensikt om å slanke meg...
Nella Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 fibermat.no står oversikt over alle som selger det/lager det. Oppskrift ligger på sidene her om du søker i mat og drikke forumet.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 Det er veldig grovt og mettende, og pga. fiberinnholdet holder det deg mett lenge. Et veldig godt brød.
Arkana Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Ingers Rugbrød (3 brød) 1,3 kg sammalt hvete fin 0,2 kg hvete helkorn 0,2 kg sammalt rug fin 0,9 liter hvetekli eller kruskakli 1 pk gjær 2 ts salt 1 dl linfrø 1 dl solsikkefrø 2 liter vann Bland alt sammen i en mikser. Heves i 30 minutter. Slås ned, heves i 20 minutter. Ha i former, deigen er veldig klissete. Stek ved 220 grader i 50-60 minutter.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Har ingen erfaring med det som slankemiddel, men synes det er et veldig godt brød - grovt, saftig og mettende. Jeg kjøper det hos Baker Hansen.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor det kalles "rugbrød"? "Hvetebrød" hadde passet bedre ifølge oppskriften, men da hadde det nok ikke blitt så populært.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg har gått ned noen kg nå, og jeg har ikke gjort annet med kosten enn at jeg spiser Ingers Rugbrød. Jeg spiser faktisk mer brød nå enn før, 4-5 brødskiver pr dag. Nå syns jeg faktisk brødet er veldig godt, og det er svært mettende. Endret 16. november 2005 av Marillia
LilleMy Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Jeg synes derimot at brødet er alt for TUNGT for meg, og liker det dermed ikke....
Montezuma Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 Jeg har ikke hatt noen vektreduksjon i fht bruken av dette brødet, men det var heller ikke hensikten. Heller motsatt......... Men det har veldig god innvirkning på blodsukkeret, samt at det metter godt. Men etter å ha spist bare rugbrød i noen mndr ble jeg llitt lei, så nå bytter jeg på med det og litt lettere brød innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #11 Skrevet 17. november 2005 På nettsidene står det også om et speltbrød som selges i butikkene. Men noen oppskrift på det finner jeg ikke. Noen som kjenner den?
Ephemera Skrevet 17. november 2005 #12 Skrevet 17. november 2005 Man får nok ikke noen vektreduksjon av å spise dette brødet, det er heller det at det er mer mettende enn annet brød, noe som gjør at man spiser mindre. I tillegg inneholder det sikkert mindre karbohydrater og mindre kalorier enn annet brød. Jeg spiste endel av dette brødet før og husker at det var kjempegodt! Nå har det gått litt i glemmeboka, men jeg er kjempeglad for at jeg oppdaget denne tråden nå! Nå skal jeg kjøpe dette brødet igjen!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #13 Skrevet 17. november 2005 Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor det kalles "rugbrød"? "Hvetebrød" hadde passet bedre ifølge oppskriften, men da hadde det nok ikke blitt så populært. ← Hvis man skal ha et rent rugbørd og som dermed har lavere glykemisk indeks for å gå ned i vekt vil jeg heller anbefale dansk rugbrød. Det er brød til å bli mett av!
Gjest 1111 Skrevet 17. november 2005 #14 Skrevet 17. november 2005 mindre kalorier enn annet brød Mindre kalorier inneholder det nok ikke, men man spiser kanskje mindre gjennom dagen og det er der man reduserer kaloriene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå