Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er 8 måneder og står mens den holder seg. Ramler HELE tiden. Når kontakter dere legevakt ved fall/slag mot hodet?

Er alene med søskenet så kan absolutt ikke passe på babyen hele tiden, for de som mener det er mulig. 

Anonymkode: 95670...897

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet er utrøstelig, viser tegn på ubehag, brekker seg, vil ikke spise, er veldig slapp og mindre kontaktbar. 

Anonymkode: d1643...461

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontaktet bare legevakten en gang pga fall. Da falt hun ned av senga og fikk stor kul og mørkeblå rundt øyet. 

Anonymkode: ba6ba...3da

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri kontaktet lege etter fall enda. Men observerer allmenntilstand, kvalme/brekninger, synlige skader i noen timer etterpå. 

Anonymkode: 2564c...6c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babyen er 8 måneder og står mens den holder seg. Ramler HELE tiden. Når kontakter dere legevakt ved fall/slag mot hodet?

Er alene med søskenet så kan absolutt ikke passe på babyen hele tiden, for de som mener det er mulig. 

Anonymkode: 95670...897

Om hun faller absolutt hele tiden på måter som er bekymringsfulle så er det kanskje noe motorisk galt med babyen? Barn detter når de lærer å gå, ja, men ikke hele tiden og ikke på hodet. 

Anonymkode: d04a6...377

AnonymBruker
Skrevet

Ringt etter fall fra stellebord og ned på flisegulv. Ellers ikke. Godt tegn om de gråter med en gang.

Anonymkode: d6d6a...c12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har foreløpig aldri kontaktet legevakt etter fall. Ved fall fra egen høyde tenker jeg det skal mye til før det blir alvorlig. Det er evt. hvis babyen faller med hodet hardt rett i bakken på hardt gulv eller inn i noe veldig hardt eller skarpt. Med en klatrer som faller fra større høyder tenker jeg som brukeren over; kontakte lege ved brekninger, slapphet, påfallende endringer og påvirket allmenntilstand hos barnet. 

Anonymkode: 85b24...fe2

Skrevet

Altså faller fra stående høyde? At barnet holder seg i bordet og faller?

Eller faller den alltid med hode først? 

Tenker om barber faller på hodet hele tiden ville jeg skjekket det opp, kansje ha barnet i en leke krybbe mens du passer det andre barnet?

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...