AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #1 Skrevet 9. juli 2022 For tek-giganter som Facebook, Youtube osv. så er reklameinntekter det viktigste. Og antall brukere påvirker hvor mye reklamepenger de drar inn. Men ikke alle brukere er verdt like mye. En app kan ha 100 millioner brukere i India og likevel gå konkurs. Fordi indiske brukere er ikke verdt noe i reklameinntekter. Det som betyr noe for apper er antall amerikanske brukere. For det er her pengene ligger. Europeiske bruker er ok, men heller ikke de er i nærheten av verdien til amerikanske brukere. Hvorfor er amerikanske brukere så mye mer verdt en europeiske? Vi er dobbelt så mange, men er likevel ikke i nærheten av å være et så viktig reklamemarked som USA. Hvorfor? Anonymkode: d3844...c7a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: For tek-giganter som Facebook, Youtube osv. så er reklameinntekter det viktigste. Og antall brukere påvirker hvor mye reklamepenger de drar inn. Men ikke alle brukere er verdt like mye. En app kan ha 100 millioner brukere i India og likevel gå konkurs. Fordi indiske brukere er ikke verdt noe i reklameinntekter. Det som betyr noe for apper er antall amerikanske brukere. For det er her pengene ligger. Europeiske bruker er ok, men heller ikke de er i nærheten av verdien til amerikanske brukere. Hvorfor er amerikanske brukere så mye mer verdt en europeiske? Vi er dobbelt så mange, men er likevel ikke i nærheten av å være et så viktig reklamemarked som USA. Hvorfor? Anonymkode: d3844...c7a Kjøpekraft, kjøpsvilje og kultur. Alle annonsører legger pengene der de ser de får mest ut av det. I den digitale verden har det blitt veldig enkelt å måle og målrette. Anonymkode: e3509...bb6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 De mest verdifulle brukerne er de lettlurte med mye penger. Anonymkode: 45a06...426 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For tek-giganter som Facebook, Youtube osv. så er reklameinntekter det viktigste. Og antall brukere påvirker hvor mye reklamepenger de drar inn. Men ikke alle brukere er verdt like mye. En app kan ha 100 millioner brukere i India og likevel gå konkurs. Fordi indiske brukere er ikke verdt noe i reklameinntekter. Det som betyr noe for apper er antall amerikanske brukere. For det er her pengene ligger. Europeiske bruker er ok, men heller ikke de er i nærheten av verdien til amerikanske brukere. Hvorfor er amerikanske brukere så mye mer verdt en europeiske? Vi er dobbelt så mange, men er likevel ikke i nærheten av å være et så viktig reklamemarked som USA. Hvorfor? Anonymkode: d3844...c7a Alt dreier seg om USA. De er bare sjefen over verden. Gi meg en god grunn til at filmer f.eks ikke har blitt utgitt på samme tid i Europa som USA tidligere. De ser på seg selv som noe stort. Alt sirkulerer rundt Amerika.. En kan jo bare spørre seg selv, hvorfor er det halloween, BlackFriday og lignende i Norge? En gjeter jo storheten.. Hvorfor andre gidder i det hele tatt får en jo rett og slett spørre seg selv om. Anonymkode: 1f29b...b73
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 USA er ett marked med 330 millioner mennesker hvor mange har relativt mye penger sammenlignet med de fleste land i verden. De aller fleste snakker det samme språket og er i den samme storkulturen, så man trenger ikke å justere markedsføringen eller typen produkter fra stat til stat, for eksempel. Eneste nevneverdige unntak er det spanskspråklige markedet i USA, som er ganske stort. Likevel bor de i samme land og samme storkultur. Dette i motsetning til Europa. Det bor riktignok over dobbelt så mange i Europa, men det er over 40 forskjellige land, regelverk og kulturer å forholde seg til, med nesten like mange nasjonale språk. Noe av regelverkene har blitt mer samkjørt i EU-landene, men det er fremdeles mye mer arbeid å markedsføre noe til de forskjellige landene Tyskland, Spania, Frankrike og Storbritannia enn å bare markedsføre noe i ett land, USA. I tillegg til dette så er både det sørlige, men spesielt sør-østlige og østlige Europa langt mindre pengesterke enn USA. Det skal dog sies at mange av de samme grunnene til at det er lønnsomt å markedsføre noe i USA nå også gjelder for Kina. Du kan se i nyhetene at flere og flere selskaper fokuserer mer på det kinesiske markedet, som nå er nesten like stort som det amerikanske. Den jevne kineser har hatt utrolige 1000% lønnsøkning de siste 30 årene. Likevel er de ikke så rike per person som USA eller vest- og nord-Europa, men dette veies opp av at det er 4 ganger så mange kinesere som amerikanere. Anonymkode: debb0...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Det er en forbrukskultur i USA. Å eie og kjøpe ting er mye mer sentralt i livet til folk. Og det pushes enorme mengder reklamekroner ut, som er attraktivt for tek-giganter å få tak i. Anonymkode: 2e046...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå