Gå til innhold

Tom fostersekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på TUL 6+6 (innvendig UL), men gynekologen kunne ikke finne annet enn enn en tom fostersekk. Jeg har bakovervendt livmor, men det tenkte jeg ikke på å nevne for henne. Jeg ble henvist til sykehuset for å ta medisinsk abort, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at det ikke er noe. Det er helt sikkert ikke det, men sjokket er så stort så jeg klarer ikke slippe håpet. Har noen opplevd noe lignende? 

Anonymkode: f0f28...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei, jeg har bakovervendt livmor og har opplevd tom fostersekk på ultralyd i to ulike graviditeter. Det kan være litt vanskeligere å se noe så tidlig med bakovervendt livmor (min er bøyd i tillegg). Etter to nye ultralyder ble det konstatert missed abortion/blighted ovum og abort ble satt i gang. Jeg har også fått to friske barn☺️  

Håper det går fint for din del❤️

Anonymkode: eeb85...570

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De tar en ultralyd på sykehuset før du får medisinene uansett, så tenker at du bør fortelle dette da og si at du vil at de skal sjekke en gang for mye - gjerne med to forskjellige personer som ser på ultralyden

Anonymkode: 4f856...d97

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fremstår jeg sikkert litt sløv, men kan du ikke vente med å ta de tablettene i noen uker - kanskje til sånn uke 10-12, eller noe? 
Til den tiden det er vanlig å finne noe på utvendig ultralyd, og ta den privat?

Det skal jo også være mulig å ta blodprøve privat og se om hcg stiger som forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrøet skrev (12 minutter siden):

Nå fremstår jeg sikkert litt sløv, men kan du ikke vente med å ta de tablettene i noen uker - kanskje til sånn uke 10-12, eller noe? 
Til den tiden det er vanlig å finne noe på utvendig ultralyd, og ta den privat?

Det skal jo også være mulig å ta blodprøve privat og se om hcg stiger som forventet. 

Ja, nå var du litt sløv. Hvorfor? De sjekker jo for en andre gang med innvendig ultralyd før prosessen settes igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (1 time siden):

Ja, nå var du litt sløv. Hvorfor? De sjekker jo for en andre gang med innvendig ultralyd før prosessen settes igang.

Ja, i tillegg har jeg jo lyst til å komme i gang med å prøve igjen så fort som mulig, hvis det ikke er noe (slik jeg regner med). Orker heller ikke gå i 5-6 uker til, i verste fall, med gravidtetsymptomer uten at det er noe :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, i tillegg har jeg jo lyst til å komme i gang med å prøve igjen så fort som mulig, hvis det ikke er noe (slik jeg regner med). Orker heller ikke gå i 5-6 uker til, i verste fall, med gravidtetsymptomer uten at det er noe :( 

MA og SA er tungt nok som det er, å måtte gå ekstra uker å vente på å bli ferdig med det er ren psykisk terror ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...