Gå til innhold

Nupper/små utvekster på halsen

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Har på halsen flere bitte små nupper eller små utvekster/hudfolder. De er ømme "å fikle" med og stikker liksom litt ut...Kan henge seg fast litt i ullgensere. Er hudfarget eller litt mørkere.

Noen som har vært bort i dette?? Er det fordi jeg er gammel..??? er jo bare 29 dah!

Hvor mye koster hudlege og må man ha henvisning fra fastlege??

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Tror jeg har hørt om noe lignende..

har hørt at man bare skal ta en trå å knyte rundt så det blir "nypet" av.. eller du kan klippe de vekk!

Men om de er veldig ømme er jo ikke dette noe deilig da..

Skrevet

Jeg hadde noe som høres ut som dette under armen. Legen sa det var føflekk på stilk. Min ramlet av etter noen år. Var øm å fikle med min også.

Skrevet

Dette er fibromer og kan raskt og enkelt fjernes med Co2-laser.

søk på "laserklinikk"

Skrevet

Jeg har hørt man bare kan klippe de av, men det høres unektelig litt grusomt ut...

Skrevet

Dette høres ut som stilkvorter ja. Det enkleste er faktisk å dra dem litt ut og så klippe dem over i den tynne "stilken". Det kan blø litt men er helt smertefritt. Og det beste av alt: da er de borte for alltid (men det kan selvsagt komme nye andre steder). Laser høres dyrt ut...

Skrevet
Dette høres ut som stilkvorter ja. Det enkleste er faktisk å dra dem litt ut og så klippe dem over i den tynne "stilken". Det kan blø litt men er helt smertefritt. Og det beste av alt: da er de borte for alltid (men det kan selvsagt komme nye andre steder). Laser høres dyrt ut...

Å fjerne fibromer med laser koster noen hundrelapper, men da er det trygt utført av lege og resultatet blir veldig pent.

Gjest StoreSky
Skrevet

Klippe..laser...hale og dra...Hjelpe meg!! Kanksje nappe med en pinsett..? men jeg tør vel ikke..!

Skrevet

Jeg har også sånne. Og du får gjerne slike med alderen og at det øker i omfang ved grviditet er også helt vanlig. Hudpolypper, kalte min hudlege det. Skal inn og ta dem i løpet av vinteren, var hos hudlege i høst for en føflekk og da kikket han på dem, men ville ta dem senere.

Ja, man kan nappe dem av, og det er jo bare hud, så det er ikke vondt, bare ekkelt. Også kan det blø endel. Jeg har lurt på å få sånn flåttgreie de har på apoteket, sånn til å nappe flått av katter og hunder, men jeg kommer meg liksom ikke til det. Må nok få det gjort skikkelig.

Når de fjerner det hos legn, så skraper de av eller bare napper dem bort. Gleder meg til å få dem fjernet, har på halsen og på brystet...

Jeg vet ikke hva en sånn full opprensking koster, men jeg anbefaler alltid Hudklinikken i Oslo, der får man time fort, de er kjempeflinke - selv om det koster litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...