Gå til innhold

Cipralex...merker du det hvis du glemmer å ta de EN dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt de noen år. Tar den alltid på morgen. Glemte den en morgen og fikk ikke tatt den før fem. Syns jeg merket mer angst. Har du erfaringer?

Anonymkode: f02b6...972

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en kamerat som sier han merker forskjell etter 1-2 dager. Mer angst og påtrengende selvmordstanker.

Anonymkode: d162c...695

Skrevet

Går helt fint for min del. Jeg kan hoppe over to dager før jeg kjenner noe. Har brukt cipralex i 15 år.

AnonymBruker
Skrevet

Merker det etter et par  dager. Får rykninger/støt i kroppen. Føler meg rar. 

Anonymkode: 4537e...030

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en kamerat som sier han merker forskjell etter 1-2 dager. Mer angst og påtrengende selvmordstanker.

Jeg prøvde å slutte for en stund siden. En dårlig ide. Gikk fint fra 20-10. men på 2,5 gikk det til helvete. Ble oversensitiv Og depressiv. Opplevde en intens lyst til å ta mitt eget liv. 

Gjorde grep og økte dosen. Dette er 3 måneder siden. Og livet er bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Seroxat (20 mg) som jeg tar hver morgen.  Merker det utpå kvelden hvis jeg glemmer å ta tabletten. 

Anonymkode: e55b7...68c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merker det etter et par  dager. Får rykninger/støt i kroppen. Føler meg rar. 

Samme her.. veldig ubehagelig 

Anonymkode: 629b7...9d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke slik cipralex fungerer. En får ikke mer angst eller tanker av å glemme en tab. Det som skjer er at en kan få litt støt i hodet og føle seg litt rar, men en får ikke økt angst eller depresjon.. disse følelsene hadde han fått om han ikke hadde glemt også 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke slik cipralex fungerer. En får ikke mer angst eller tanker av å glemme en tab. Det som skjer er at en kan få litt støt i hodet og føle seg litt rar, men en får ikke økt angst eller depresjon.. disse følelsene hadde han fått om han ikke hadde glemt også 

Det er vel en viss mulighet for at ikke alle opplever bruken av denne på nøyaktig samme måte, tror du ikke det?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp :) Halveringstiden er kort. 

Anonymkode: 0a187...d19

AnonymBruker
Skrevet

Ja, blir svimmel og får sjøgange utpå ettermiddagen om jeg ikke tar dem om morgenen. Har brukt 60mg i over 20 år. 

Anonymkode: 20e8d...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Fikk «støt» i hodet. Det var slik jeg husket at jeg hadde glemt å ta de. Har byttet til et annet merke nå. 

Anonymkode: 05e91...11b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, blir svimmel og får sjøgange utpå ettermiddagen om jeg ikke tar dem om morgenen. Har brukt 60mg i over 20 år. 

Anonymkode: 20e8d...d6e

60mg😳

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar 20 mg hver kveld. Merker ingenting om jeg glemmer det én eller to kvelder. 

Anonymkode: ead26...c5d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar 20 mg hver kveld. Merker ingenting om jeg glemmer det én eller to kvelder. 

Kanskje det er best å ta de om kvelen?

Anonymkode: f02b6...972

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være tanken på at du har glemt de som gav deg mere angst. En dag bør ikke ha noe å si hvis du har gått på de en stund.

Anonymkode: a450a...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har tatt zoloft da, merker dere det om dere har glemt en pille eller to? 

Anonymkode: ae7d3...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...