Gå til innhold

Rar mageknip…noen som har vært borti lignende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ført og fremst, jeg er under utredning så spør ikke om medisinske råd, men ønsker bare å høre om flere har opplevd noe lignende og hva det evt skyldes…

Litt info; Har de siste månedene hatt mageknip. Det kommer rett etter mat, og bygger seg sakte men sikkert opp til mageknip som stråler ut øverst i ryggen. Får også en illeluktende diaré men det hjelper ikke kjempemye, kanskje litt. Ryggsmerter er -nesten- vondere/mer ubehagelig enn selve magen… klarer ikke å fungere og blir bare liggende i senga i en stilling der smerten/ubehaget er minst og venter til det går over. Som oftest legger jeg meg til å sove bare.. sist gang måtte jeg dra hjem midt i et bryllup pga det.. utrolig kjedelig. Får ingen forvarsel , helt fin form og så kjenner jeg at det begynner å bygge seg opp.. rekker som oftest å komme meg hjem og legge meg ned da.

Ingen sammenheng med hva slags type mat som utløser dette. Eneste sammenheng er at det skjer på sent ettermiddag eller kveld, og ikke oftere enn en gang i måneden.

Ingen sammenheng med / rundt mensen og smerten er lokalisert både øvre og nedre del av mage samt bare øvre rygg.

Mageknipet varer i flere timer fra det bygger seg opp, til det gir seg helt, ofte hvis der starter f eks 20 på kvelden så er det ikke helt ferdig før 5-6 på morgenen dagen etter. 

Etter å ha hatt et sånt «anfall» så er jeg øm i magen. Ikke vondt, bare litt ømt. 

Kjenner litt stikkinger i høyre side av magen og ømt hvis jeg presser med fingrene der. 

Har ingen matallergier eller noe som helst problemer

Ultralyd av mage, lever, bukspyttkjertel og gastroskopi fant ingenting! Alt så 100% normalt ut der.  Har tenkt tanken på gallestein, men da hadde det vært oppdaget på de to undersøkelsene jeg har hatt… 

noen som har hatt noe lignende og fant dere ut til slutt hva det var?

Anonymkode: 7b7dc...b5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette tar du med legen :)

Anonymkode: 4a8dc...260

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette tar du med legen :)

Anonymkode: 4a8dc...260

Det er jo akkurat det jeg gjør, jeg har hatt dette i mange måneder nå og er under utredning en liten stund nå. Er første gang jeg snakker om det med noen andre enn medisinsk personell. Det tar tid før de forhåpentligvis finner ut hva det er..

I mellomtiden så ville jeg bare høre om flere har vært borti noe lignende og hva det kunne være. Det er ikke noe verre enn det. Ber som sagt ikke om medisinske råd, kun erfaringer med lignende.

Anonymkode: 7b7dc...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...