Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren er på gatebil og jeg blir alltid stressa når han er ute. Han er sjeldent ute, men når han først er det blir han alltid ekstremt full. Snakker spying og at han nesten ikke klarer å gå osv.. han skal være der hele helga. 

Han lar meg være ute uten å mase og vil at jeg skal kose meg. Men jeg kjenner grensa på full og drita. 

Nå snakker jeg med han på melding og han skriver ikke særlig bra lenger, er drit bekymra for at han skal drite seg ut, sloss eller være utro. Det har ikke skjedd før, men sliter med å slappe av. 

Må jeg bare godta det eller hva gjør jeg.. kjenner jeg blir irritert også, men han har klaget før på at han føler han ikke får lov å ha det gøy og at jeg er kontrollerende. 

Anonymkode: 9e91d...65e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Hvis han er 22, så vokser han det gjerne av seg. Hvis han er 30, så snakker vi fjortissfylla med drikking til han spyr til han blir 90 år gammel. Hvis dette ikke er fremtiden du ser for deg, og forbildet du ønsker for dine fremtidige unger, så foreslår jeg at du revurderer dette samboerskapet, så kan han heller finne seg ei jente som også synes det er gøy å drikke til hun spyr. Helt til hun blir gravid og må være hjemme og passe unger mens han må få lov til å være ute og drikke og spy og ha det moro uten at hun kontrollerer han 🙄

Anonymkode: bfcd9...7f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor gammel han er, men om han er voksen, over 24 år bør han kunne vise at at han klarer å skjerpe seg og ikke overdrive drikkingen. Klarer han ikke det, er jo ikke et godt tegn på noen måte og du har jo grunn til å være bekymra.

Si du ikke ønsker å være kjip eller kontrollerende. Bare be ham vise at han kan oppføre seg når han drikker. Klarer han ikke det må han jobbe med det. Ihvertfall om han har planer om å bli en god familiefar en gang i framtiden.

Anonymkode: 053d2...70b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er han? Hvis han er 22, så vokser han det gjerne av seg. Hvis han er 30, så snakker vi fjortissfylla med drikking til han spyr til han blir 90 år gammel. Hvis dette ikke er fremtiden du ser for deg, og forbildet du ønsker for dine fremtidige unger, så foreslår jeg at du revurderer dette samboerskapet, så kan han heller finne seg ei jente som også synes det er gøy å drikke til hun spyr. Helt til hun blir gravid og må være hjemme og passe unger mens han må få lov til å være ute og drikke og spy og ha det moro uten at hun kontrollerer han 🙄

Anonymkode: bfcd9...7f6

Her tenkte vi mye likt;)

Anonymkode: 053d2...70b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg overdrev noe. Han var mye verre før i 20 årene. Da drakk han til han spøy osv. Nå har han blitt 30 og har ikke drukket til han spyr, han har vel bare vært ute kanskje 3-5 ganger i år.. men det sitter i at han drakk til han spøy før hos meg.. og at han ikke merka det før han var for full. 

Men greia er at når jeg ringer han høres han heeelt jævlig ut. Drita liksom. Men når han kommer hjem forteller han bare at han har hatt det moro med kompisene osv. At han husker alt, god stemning. Men han høres såå ille ut. Kanskje bare jeg som krisemaksimerer. Han svarer også sjeldent på telefon når han er ute, nå har han ikke svart på en halvtime. Vet ikke om han sover eller fester liksom .. 

Jeg er ganske kontrollerende og sliter med akkurat det her. Samtidig drikker jeg mye oftere enn han, ofte 2-3 ganger i måneden, men det er ikke hardfylla. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Jdz
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars samboeren din. Han kommer til å gå fra deg om du fortsetter sånn. 

Anonymkode: 8c4d6...e89

AnonymBruker
Skrevet

La samboeren din ha fred og la han drikke seg drita sammen med venner. Om han ikke klarer å oppføre seg, eller drikker seg så full at han ikke klarer å ta vare på seg selv, så er han jo ikke akkurat noe å samle på. 

K46

Anonymkode: b6a9e...ee3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Må jeg bare godta det eller hva gjør jeg..

Du har jo ikke noe annet valg. Du har selv valgt å være sammen med en som har et kognitivt fungeringsnivå som en 15 åring.

Du kan alltids avslutte forholdet og bli sammen med en mann i stedet for en barnslig ungdom med et alkoholproblem.

Anonymkode: 7464f...18c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Samboeren er på gatebil og jeg blir alltid stressa når han er ute. Han er sjeldent ute, men når han først er det blir han alltid ekstremt full. Snakker spying og at han nesten ikke klarer å gå osv.. han skal være der hele helga. 

Han lar meg være ute uten å mase og vil at jeg skal kose meg. Men jeg kjenner grensa på full og drita. 

Nå snakker jeg med han på melding og han skriver ikke særlig bra lenger, er drit bekymra for at han skal drite seg ut, sloss eller være utro. Det har ikke skjedd før, men sliter med å slappe av. 

Må jeg bare godta det eller hva gjør jeg.. kjenner jeg blir irritert også, men han har klaget før på at han føler han ikke får lov å ha det gøy og at jeg er kontrollerende. 

Vent til du får barn og de begynner å feste. Da får man iallefall ikke slappet av 

Anonymkode: 6cf0e...6a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...