Gå til innhold

Ringer legevakt m skjult nr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringer legen fra legevakt m skjult nr? Er d vanlig?

Svar fort😅😅❤️

Takk på forhånd 

Anonymkode: 09eea...afa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det ja. 

Anonymkode: 6a3ad...b96

Skrevet

Aldri opplevd det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ahh, takk! Søren, klarte selvfølgelig å ha på ikke forstyrr

AnonymBruker
Skrevet

Dyresykehuset gjør det hvertfall🤷🏼‍♀️ Tror det er fordi de ringer fra de tlf de har på seg, og de ønsker ikke at de tlf skal bli ringt ned av folk utenfor bygget. Folk utenifra må ringe resepsjonen… ellers får jo ikke de på gulvet fred 😛

Anonymkode: fc4be...b26

AnonymBruker
Skrevet

Legen ringte igjen nå, så d var h*n ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legen ringte igjen nå, så d var h*n ja

Håper det ikke var noe ille ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper det ikke var noe ille ❤️

Nei, sikkert ikke. Han sa d kunne vente til i morgen. Men jeg stresser litt😰😰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, sikkert ikke. Han sa d kunne vente til i morgen. Men jeg stresser litt😰😰

I alle dager, han ringer så sent og sier det kan vente til i morgen??? Snakk om å ta vekk søvnen til folk da 🙄 nei vet du hva, hadde det skjedd meg, så hadde jeg ringt opp sykehuset i resepsjonen, sagt at du nå ikke får sove og at du trenger enten å bli satt over til den legen eller at han ringer deg opp igjen ved første mulighet 

Man kan da ikke bare ringe opp til folk på den måten og si at det kan vente til i morgen!! 

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er noen som rulleringer med deg da?😳 er jo sent fredag kveld… ventet du på noe svar fra sykehuset? Eller var det helt random? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I alle dager, han ringer så sent og sier det kan vente til i morgen??? Snakk om å ta vekk søvnen til folk da 🙄 nei vet du hva, hadde det skjedd meg, så hadde jeg ringt opp sykehuset i resepsjonen, sagt at du nå ikke får sove og at du trenger enten å bli satt over til den legen eller at han ringer deg opp igjen ved første mulighet 

Man kan da ikke bare ringe opp til folk på den måten og si at det kan vente til i morgen!! 

Tipper ts hadde ringt legevakten først og fikk beskjed om at lege ringer henne, og at han på tlf avgjorde at det kunne vente.

Anonymkode: 23c24...967

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper ts hadde ringt legevakten først og fikk beskjed om at lege ringer henne, og at han på tlf avgjorde at det kunne vente.

Det er helt riktig ja!😅 Bare friker litt ut, fordi ene forelderen min har marfan syndrom(eller noe lignende goldberg-greier), og de kan få noe sånn utposning på aorta, eller aneurisme.

Nå har ikke jeg noe symptomer på marfan egentlig da (men 50% arvelighet, og søstra mi har det nok).

Og nå har jeg en stor kul/hevelse på magen, som pulserte i stad, og jeg kunne lett kjenne hjerteslaga når jeg stod også. Ser hjertet mitt(?) pumpe tydelig, på magen. Også har det dunket veldig, når jeg bare har gått rundt i huset, og kledd på meg osv. Skikkelig sterk og rask dunking. Og har vært mye slappere siste dagene(vært utmattet siden jeg begynte å få mageproblemer men har vært verre i det siste). 

Har hatt hoven mage i flere måneder, men ser d så tydelig nå pga. ufrivillig vekttap. Mager på ribbebeina liksom, men «kulen» stikker ut midt på magen. Skikkelig hoven, ser litt gravid ut liksom

Ble en liten utblåsning😅 Men håper ikke jeg har aortaaneurisme da..😃😃

AnonymBruker
Skrevet

Her pleier de ringe fra et fellesnummer, som bare tar en til vanlig legevaktstelefon om man ringer tilbake. Men det er jo ikke uvanlig at helsepersonell bruker skjulte nummer. Ellers risikerer de at pasienter ringer opp osv.

Anonymkode: 23509...f7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er helt riktig ja!😅 Bare friker litt ut, fordi ene forelderen min har marfan syndrom(eller noe lignende goldberg-greier), og de kan få noe sånn utposning på aorta, eller aneurisme.

Nå har ikke jeg noe symptomer på marfan egentlig da (men 50% arvelighet, og søstra mi har det nok).

Og nå har jeg en stor kul/hevelse på magen, som pulserte i stad, og jeg kunne lett kjenne hjerteslaga når jeg stod også. Ser hjertet mitt(?) pumpe tydelig, på magen. Også har det dunket veldig, når jeg bare har gått rundt i huset, og kledd på meg osv. Skikkelig sterk og rask dunking. Og har vært mye slappere siste dagene(vært utmattet siden jeg begynte å få mageproblemer men har vært verre i det siste). 

Har hatt hoven mage i flere måneder, men ser d så tydelig nå pga. ufrivillig vekttap. Mager på ribbebeina liksom, men «kulen» stikker ut midt på magen. Skikkelig hoven, ser litt gravid ut liksom

Ble en liten utblåsning😅 Men håper ikke jeg har aortaaneurisme da..😃😃

Aah okei 😫 Uff ❤️ Skjønner at tankene spinner. Er det lenge siden du har vært på utredning? Venter du på noen svar fra prøver, scan eller noe?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Aah okei 😫 Uff ❤️ Skjønner at tankene spinner. Er det lenge siden du har vært på utredning? Venter du på noen svar fra prøver, scan eller noe?

Har blitt henvist til gynekolog(fordi d bare virka som mageproblemer, før d forverret seg), og kanskje til magespesialist.  Men er usikker på sistnevnte, da legen glemmer å sende henvisningene. Og sist jeg ringte legekontoret for å høre hvordan d gikk med henvisningene, nevnte hun bare gynekolog. Spurte ikke mer da, fordi jeg måtte rekke å ringe gynekolog senteret, rett før stengetiden. Får i hvert fall ikke time før i august. 

Legen fra legevakt sa noe om en undersøkelse kl 08, men han rushet veldig, så jeg skjønte ikke helt. Og man får vel ikke noe på melding heller.. 

Ringer i hvert fall til privat lege på mandag, for fysisk undersøkelse, da jeg ikke har tillit til fastlegen min lenger.

Håper bare d ikke går gale i natt eller noe…

Sorry for veldig rotete skriving, men jeg klarer ikke å tenke på rettskriving nå 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har blitt henvist til gynekolog(fordi d bare virka som mageproblemer, før d forverret seg), og kanskje til magespesialist.  Men er usikker på sistnevnte, da legen glemmer å sende henvisningene. Og sist jeg ringte legekontoret for å høre hvordan d gikk med henvisningene, nevnte hun bare gynekolog. Spurte ikke mer da, fordi jeg måtte rekke å ringe gynekolog senteret, rett før stengetiden. Får i hvert fall ikke time før i august. 

Legen fra legevakt sa noe om en undersøkelse kl 08, men han rushet veldig, så jeg skjønte ikke helt. Og man får vel ikke noe på melding heller.. 

Ringer i hvert fall til privat lege på mandag, for fysisk undersøkelse, da jeg ikke har tillit til fastlegen min lenger.

Sorry for veldig rotete skriving, men jeg klarer ikke å tenke på rettskriving nå 

Ikke tenk på rettskrivinga nei ❤️ Og ikke føl du må svare heller, om alt er litt mye nå ❤️ 

Høres veldig stressende ut hele situasjonen 😣 Og for en tafatt lege… jeg er helt enig at du kan ta deg en tur til privat lege! Det er dyrt, men ofte verdt det i forhold til bekymringer man har. Og du vinner på det uansett, enten så beroliger de deg, eller så trenger du helsehjelpen de kan gi deg der. For jeg syntes du skal få slippe å ligge å bekymre deg og være redd slik du har det nå. Det er helt grusomt 😣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tipper legen mente at du kunne komme på legevakten på dagtid i morra tidlig. Hos oss er det sånn at på natt tas kun det helt akutte som ikke kan vente noen timer, kl 08 begynner dagvakten og da tas det inn det som ikke er så akutt, så ville ringt igjen i 08 tiden for å høre om du kan få komme på time, legen skal ha skrevet et notat fra samtalen i natt, sånn at de du prater med kan lese hva han har sagt/tenkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tipper legen mente at du kunne komme på legevakten på dagtid i morra tidlig. Hos oss er det sånn at på natt tas kun det helt akutte som ikke kan vente noen timer, kl 08 begynner dagvakten og da tas det inn det som ikke er så akutt, så ville ringt igjen i 08 tiden for å høre om du kan få komme på time, legen skal ha skrevet et notat fra samtalen i natt, sånn at de du prater med kan lese hva han har sagt/tenkt.

Tusen takk for svar❤️ Burde jeg kanskje ringe litt før klokka blir 08 da, eller holder det kanskje å ringe kl 08?

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke tenk på rettskrivinga nei ❤️ Og ikke føl du må svare heller, om alt er litt mye nå ❤️ 

Høres veldig stressende ut hele situasjonen 😣 Og for en tafatt lege… jeg er helt enig at du kan ta deg en tur til privat lege! Det er dyrt, men ofte verdt det i forhold til bekymringer man har. Og du vinner på det uansett, enten så beroliger de deg, eller så trenger du helsehjelpen de kan gi deg der. For jeg syntes du skal få slippe å ligge å bekymre deg og være redd slik du har det nå. Det er helt grusomt 😣

Tusen takk for støtte❤️❤️ Jeg bare trodde at pulserende mage var akutt liksom.. Det er jo ikke alle som oppdager det engang, men det er kanskje litt lettere for meg å se, siden jeg er slank, og har hatt ufrivillig vekt nedgang i tillegg. Ser jo ganske godt at det er en kul på magen nå, selv om jeg ser mye magrere ut i sidene og over ribbeina.. 

Hvis det er en aneurisme som sprekker, så dør man jo kanskje ganske fort. Og da er det kanskje for sent å ringe da...

AnonymBruker
Skrevet

Har du/skal du bli utreder for Marfans da?

Anonymkode: c2463...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Håper du har det bra og at du er på legevakten nå, TS.

Anonymkode: c960a...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...