Gå til innhold

Virker som om det er et par folk på KG som jobber fulltid med «trolling»..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne visst hva slags motivasjon denhar for å holde på sånn? Må jonta enormt mye tid? Kan ikke noen i media intervjue dem, så vi får høre litt mer om hva som driver «trollerne». Har litt følelsen av der er mannlige såkalte «incels» som troller, skulle gjerne fått vite om dette stemmer.

Anonymkode: 509b3...704

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Ramona1970
Skrevet

Trollingen har vært et problem i årevis. Ingenting har endret seg skjønner jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som troller en del ja, vil gjerne vite hvorfor, spesielt de som gjør det flere ganger. Å tøyse og finne på ting en gang eller to skjønner jeg kan være morsomt, men det må være noe mer med de som gjør det mange ganger og om fæle ting.

Mest av alt er det en person jeg synes synd på, det er personen her som oppretter nye trolletråder med provoserende temaer minst en gang i uka og har holdt på i minst ett år. Hen kan ikke ha det helt greit 😕

Anonymkode: f39e6...561

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er noen som troller en del ja, vil gjerne vite hvorfor, spesielt de som gjør det flere ganger. Å tøyse og finne på ting en gang eller to skjønner jeg kan være morsomt, men det må være noe mer med de som gjør det mange ganger og om fæle ting.

Mest av alt er det en person jeg synes synd på, det er personen her som oppretter nye trolletråder med provoserende temaer minst en gang i uka og har holdt på i minst ett år. Hen kan ikke ha det helt greit 😕

Anonymkode: f39e6...561

Har du noen eksempeltråder ang dette?

AnonymBruker
Skrevet

Mener dere hun som skriver om bide og hun som reserverer håndkle. Eller er det ekte personer

Anonymkode: d4d56...e4f

Skrevet

Bare et par folk som driver med trolling? Jeg ville trodd det var mange flere. Har blant annet lest en mann var stolt over hvor flink han var til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Trollene syns det er underholdende å trolle, det er for noen en hobby tror jeg. 

Anonymkode: 5ad59...95c

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Altså, man har jo faktisk psyke folk som lager seg egne liv på nett.

Husker på ene termingruppa for mange år siden så var det ei som både hadde mistet i dødfødsel, og var gravid, hun holdt på i mange mange mnd før hun til slutt ble avslørt og alt var løgn. Og det var ganske drøyt opplegg.

Jeg aner ikke hva som gjør at de holder på sånn, kanskje de elsker at det blir opphetet, at de får i gang diskusjoner ect. Men for min del føler jeg det bare er trist for den personen som kanskje ikke har det så bra at de må "leve" i den virtuelle verden som en kødd.

Merker meg at det oftest er i helger og ferier det er verst. Gjerne samme personen hver gang (ser det på skrivemåten).

Anonymkode: d1aef...226

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Merker meg at det oftest er i helger og ferier det er verst. Gjerne samme personen hver gang (ser det på skrivemåten).

Ja, det er åpenbart en enkeltperson her som lager enormt med trolleinnlegg. Skriver veldig detaljerte og omstendelige innlegg med masse irrelevant informasjon ift. problemstillingen. Er veldig lett å kjenne igjen.

• Liker 1
Skrevet

Ser jo dette selv, at det er en del tråder som kun går inn for å skape uro.

Problematikken ligger i alle de velmente som ikke forstår at dette er trolletråder og ønsker å bidra til gode løsninger på trolleproblemer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er åpenbart en enkeltperson her som lager enormt med trolleinnlegg. Skriver veldig detaljerte og omstendelige innlegg med masse irrelevant informasjon ift. problemstillingen. Er veldig lett å kjenne igjen.

Men link til et av innleggene da

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men link til et av innleggene da

Jeg er ikke sikker, men hun som spurte om det var greit å gi en 1-årig baby Nugatti, fikk noen  reaksjoner... som forventet, men ikke det ramaskriket man skulle trodd. En typisk trolletråd, for alle vet at mødre fyrer seg opp når noen gir en unge Nugatti før de har begynt på skolen eller noe. Og det får bare gis på lørdager!!!!

Men tråden fislet ut i ingenting, fordi jeg tror de aller fleste skjønte at det var forsøk på trolling/å provosere. Søk på "nugatti" om du vil se den. Tror den heter "lurt å gi en 1 åring nugatti?" eller noe sånt.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er også slitsom når folk skriker «troll!» i tide og utide her. Det var feks en tråd her nylig ang noen var invitert til en dåp med en reborn-dukke, og noen skrek teoll. Denne saken har jeg faktisk hørt on utenfor KG, da det gikk rykter om dette i byen jeg bor.

AnonymBruker
Skrevet
Sommerdagen skrev (1 minutt siden):

Skulle de døpe en dukke og invitere til dåp? 

I praksis ja

Gjest Raffalayla
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Altså, man har jo faktisk psyke folk som lager seg egne liv på nett.

Husker på ene termingruppa for mange år siden så var det ei som både hadde mistet i dødfødsel, og var gravid, hun holdt på i mange mange mnd før hun til slutt ble avslørt og alt var løgn. Og det var ganske drøyt opplegg.

Jeg aner ikke hva som gjør at de holder på sånn, kanskje de elsker at det blir opphetet, at de får i gang diskusjoner ect. Men for min del føler jeg det bare er trist for den personen som kanskje ikke har det så bra at de må "leve" i den virtuelle verden som en kødd.

Det er jo forskjell på lystløgnere og troll. Trolling er stort sett utført av folk som synes det er morsomt å teste ut hvor langt de kan tøye strikken; hvor absurd/kontroversielt et innlegg kan være og allikevel få respons. Litt som fiskere som fisker etter fehoder; det er alltid noen som biter på agnet.

Andre ganger inntar trollet en kontroversiell mening eller to, overdriver et hakk eller hundre, bare fordi det er så gøy å se, for eksempel, abort-forkjempere miste hodet. Det er ikke alltid like lett å spotte et troll av denne typen, men 9 av 10 ganger, minst, klarer man å se det, på skrivemåten.

Trolling er avleggs nå, ikke morsomt lenger. I starten var det en kunst, så begynte alle med det og nå er det bare en pest og en plage. Lite gjennomtenkt, lite nyskapende, dødt og oppbrukt. Slutt.

Husker fremdeles tråden jeg leste på et eller annet forum, tidlig 2000-tall, om en «vordende far» som ventet barn med sine hvite kone. Han var selv hvit, og det var roten til alle hans problemer. Han hadde nemlig vært utro med en svart kvinne, bare uker før han gjorde kjæresten sin gravid, så nå lurte han på om barnet kunne bli født mørkhudet det også… Dere skulle sett svarene han fikk.

ps! Slutt å kall meningsmotstandere, som åpenbart argumenterer godt for seg, for troll.. forresten, meningsmotstandere generelt.

Endret av Raffalayla
AnonymBruker
Skrevet
Sommerdagen skrev (4 minutter siden):

Har du linken til tråden eller vet hva den het? Det er noe av deg rareste jeg har lest her 

Virker som den er slettet nå. Var ca 1 uke siden.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og tull i tillegg til siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...