Gå til innhold

Uhørt å droppe sermoni og selskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og samboeren har vært forlovet siden rett før pandemien, og vi så egentlig for oss stort bryllup. Vi rakk ikke å komme i gang med planlegging, og nå har vi begynt å vurdere å gifte oss et sted alene - helt uten gjester til vielsen eller feiring. Noe av årsaker er konflikt i familien. Det frister rett og slett å droppe utgifter til bryllup, og svi av pengene på en skikkelig felles bursdagsfeiring med venner. Tanker? Er det sånt som skaper dårlig stemning en hel generasjon, eller er det innafor om vi pynter på forklaringen? 

Anonymkode: 5438c...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om det skaper dårlig stemning å gifte seg uten bryllupsfeiring må man nok kjenne familien for å kunne spå om. 

Vi giftet oss under pandemien uten feiring. Det var litt tilfeldig at det ble slik, men det er konflikt i familien på motsatt side og veldig lite familie på min side, så det hadde aldri blitt stort bryllup uansett. Men først og fremst føltes det bare helt umulig å forsøke å planlegge noe, og vi gadd ikke vente i all evighet (dette var 2020). Jeg informerte de nærmeste på min side, bare sånn "FYI, vi gifter oss i morgen" og det var det. På motsatt side vet de fortsatt ingenting, men det er min manns valg at det ikke skal broadcastes. 

Anonymkode: 16634...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er deres dag, og dere gjør som dere vil. Vi giftet oss i fjor vår med bare 10 gjester på restaurant. Sparte mye tid og penger, og var utrolig fornøyd med hvordan dagen ble. Men har hadde vi ingen ønsker om stort bryllup.

Jeg syns det er spesielt å bli skuffet over at andre gifter seg slik de vil, men noen blir jo sure.

Anonymkode: 89ddc...0be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tradisjoner etc - det er ofte viktig for et par generasjoner over oss (1992 her). Hadde jeg gjort dette, da hadde nok farmoren min blitt dødelig fornærmet, men hun hadde nok forventet en familiemiddag eller noe slikt. 

Men alle kan ikke få det som de vil, tenker det er viktig å informere folk om hvordan man selv vil ha det, og slik blir det. Så får øvrige familiemedlemmer respektere det. 

Anonymkode: dd071...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 0.33):

Jeg og samboeren har vært forlovet siden rett før pandemien, og vi så egentlig for oss stort bryllup. Vi rakk ikke å komme i gang med planlegging, og nå har vi begynt å vurdere å gifte oss et sted alene - helt uten gjester til vielsen eller feiring. Noe av årsaker er konflikt i familien. Det frister rett og slett å droppe utgifter til bryllup, og svi av pengene på en skikkelig felles bursdagsfeiring med venner. Tanker? Er det sånt som skaper dårlig stemning en hel generasjon, eller er det innafor om vi pynter på forklaringen? 

Anonymkode: 5438c...315

Gjør det som vil skape de beste minnene og opplevelsene for dere selv . Vi må slutte å gjøre ting for å please familiens forventninger . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi angrer på at vi hadde selskap. Vi burde hatt vielse og middag med foreldre og mine barn og heller brukt resten av pengene på en skikkelig bryllupsreise med ungene. Jeg har lite familie, han har bøtter og spann. Det var varmt den dagen og hans familie orket ikke sitte ved bordet til alle hadde spise. Hverken jeg eller mannen rakk å holde tale, to stk hadde skrevet sang (min side av Fam) som ikke ble sunget pga 70% av gjestene bare gikk fra bordet. De satt helt ute og røykte og drakk.

Anonymkode: 77ff1...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi angrer på at vi hadde selskap. Vi burde hatt vielse og middag med foreldre og mine barn og heller brukt resten av pengene på en skikkelig bryllupsreise med ungene. Jeg har lite familie, han har bøtter og spann. Det var varmt den dagen og hans familie orket ikke sitte ved bordet til alle hadde spise. Hverken jeg eller mannen rakk å holde tale, to stk hadde skrevet sang (min side av Fam) som ikke ble sunget pga 70% av gjestene bare gikk fra bordet. De satt helt ute og røykte og drakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager trippel post, hang up på siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...