Gå til innhold

Svært mange insektbitt. Bør jeg være bekymret? Veggedyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Belgia på ferie. Vi har stort sett vært ute i nærheten av vegetasjon/kanaler og på båt i kanaler. 

Det som bekymrer meg er at jeg har fått så jæævelig mange myggestikk. Ca 5 nye hver dag. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg nå har over 20 myggestikk over hele kroppen, til og med i ansiktet og på fingern!

Jeg synes at dette er litt voldsomt og blir skikkelig redd for at det kan være noe verre enn mygg. Veggdyr for eksempel. Jeg har bodd på en air bnb, og de er kanskje sårbare for sånt med tanke på gjennomtrekk av mennesker? 

Jeg føler at det er mest på morgenen at jeg har oppdaget masse nye stikk. Men rommet hadde kun lufting gjennom vindu og null aircondition, så de kan jo ha fløyet inn i løpet av dagen… Kan også ha blitt bitt om kvelden og ikke merket det før morgenen etter. 

Er dette vanlig i Belgia med tanke på mygg/knott? 

Er så utrolig redd for å dra med meg eventuelle veggedyr eller annet utøy hjem.

Hvordan vet jeg om det er vanlig mygg eller ikke?  

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: bfe18...394

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye å gjøre. Veggdyr biter ofte 3 bitt etter hverandre, så du kan se om det er veggdyr ved å se om du har biteklynger på 3.

Anonymkode: 62a87...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Google veggedyr og se om bittene stemmer. Om du ikke har kommet hjem, og mistenker veggedyr - så må du ringe reiseforsikringen asap. Du kan ikke ta med bagger, klær eller noe som helst med inn i huset. Du må få tilkjørt klær som du bytter inn i på flyplassen før du kommer hjem og hoppe rett i dusjen.

klærne må over i tette spesialposer som løser seg opp ved vask i vaskemaskinen, høy temperatur og over i tørketrommel. Kofferter/bagger ville jeg kastet eller helst brent.

Har du allerede kommet hjem må du kontakte forsikring/skadedyr firma - de kan sette ut feller for å se om det er veggedyr du har.

Det som iallefall ikke hjelper er strutseadferd. Veggedyrene formeres ekstremt raskt - og et vanskelige å bli kvitt.

Anonymkode: 9c0b5...b69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke så mye å gjøre. Veggdyr biter ofte 3 bitt etter hverandre, så du kan se om det er veggdyr ved å se om du har biteklynger på 3.

Anonymkode: 62a87...6a6

Jeg har både og. Mesteparten er bare ett stikk, men to steder er det 2-3 rett inntil hverandre. Er det bevis på veggedyr eller kan det også skyldes mygg? 

Skrevet (endret)

Lopper?

Fuglelopper kan også bite på rekke og rad 

Endret av Mrs Robinson
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Google veggedyr og se om bittene stemmer. Om du ikke har kommet hjem, og mistenker veggedyr - så må du ringe reiseforsikringen asap. Du kan ikke ta med bagger, klær eller noe som helst med inn i huset. Du må få tilkjørt klær som du bytter inn i på flyplassen før du kommer hjem og hoppe rett i dusjen.

klærne må over i tette spesialposer som løser seg opp ved vask i vaskemaskinen, høy temperatur og over i tørketrommel. Kofferter/bagger ville jeg kastet eller helst brent.

Har du allerede kommet hjem må du kontakte forsikring/skadedyr firma - de kan sette ut feller for å se om det er veggedyr du har.

Det som iallefall ikke hjelper er strutseadferd. Veggedyrene formeres ekstremt raskt - og et vanskelige å bli kvitt.

Anonymkode: 9c0b5...b69

Det likner ikke det som kommer opp på goigle bilder i det hele tatt. Men bildene på google pleier vel å være ekstremtilfeller?

De ser ut som klassisk myggestikk, altså store med avstand i mellom. Men det spesielle er at det er så mange av dem. Særlig på lårene, rumpa, leggene og armene. Alt som ikke har vært dekket av klær egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...