AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Hei, Er nok et klageinnlegg men sliter så med hva vi skal gjøre. Vi har naboer som flyttet inn for litt over ett år sida, bak huset vårt, de bor da i tomannsboliger. Mannen har 2 barn fra før som jeg tror de har annenhver uke, inkludert at de har en baby sammen. Har aldri hørt maken til så mye skrik og krangling som det jeg har fra de, noen sinne. Fra klokka 6 om morningen av så hører jeg skriking og krangling, og våkner av dette og dette er nesten HVER dag. De sitter og "gneldrer" til hverandre, og slammer i dører etc. Med en gang mannen kommer hjem så kommer dama ofte ut og de skal stå og prate HØYLYTT ute, og er ikke vanlig samtale, er alltid diskusjoner / irritert i stemmen osv, og sånn skal de stå lenge. Bilen deres blir parkert ca. 2 meter fra vårt kjøkkenvindu, så hører (og ser) det rimelig godt. Når ungene hans er her (typ 4-7 år gamle gutter) så spiller de høy bassmusikk i flere timer, hvor de da har høyttaler som er parkert ved trampolina til ungene som er helt inntil hekken vår (hekken er veldig nærme husveggen, så er så og si 1 meter, ikke det engang) og da er ALLE sangene som blir spilt remix og bassmusikk, veldig høyt fra morgenen av, på søndager og når vi spiser middag og har gjester. I tillegg har de en eller annen tuteleke som lager ekstremt høy lyd, som de tuter i konstant, uten å bry seg om å roe ned unga, eller skru ned musikken selv ( er jo de som setter den på). På kveldene kan jeg også høre slamming i ytterdør, står og krangler høylytt ute når klokka er 10-11 på kveld, eller at dama sitter på trappa og gråter mens hun skriker i tlf. Syntes først synd på dama før, men etter å ha møtt og sett hvor spydig hun er mot naboer hun aldri særlig har møtt, og stebarna sine så begynner jeg å tro noe annet. Truer ungene med å ikke få mat, sitter og stapper pekefingeren i trynet på dem "det kan du bare drite i!" osv, veldig mye skriking og generell klaging fra de og det er nesten hver dag - så jeg er veldig lei, når det går på bekostning av søvn og ro for oss andre naboer. Vi spurte pent om de kunne skru ned musikken litt i dag da de hørte på høy bassmusikk mens vi hadde gjester i hagen, da skriker dama "HØRTE DU HVA HUN SA!!!" til mannen, så kommer mannen med "det kan du bare drite i, da får du ta å få stygge bikkjene dine til å holde kjeft" har to små hunder som står og bjeffer når de står og krangler / lager så mye lyd ute, men blir naturligvis stille med en gang, er bare bjeffing i starten da de reagerer på høye / brå lyder, så når vi gikk ut så begynte de å bjeffe i et par sekunder men roet seg med en gang. I tillegg har jeg også hørt at mannen har sagt at han ønsker å SKYTE hundene mine. Vi har aldri hatt noe med disse å gjøre men har gått og presentert oss og ønsket velkommen i nabolaget før men ikke noe annet enn dette. Er ekstremt irriterende at de ikke kan roe seg ned i det hele tatt når vi spør pent om de kan dempe litt når vi har gjester eller ønsker å sitte ute og nyte uten at de skal spille EKSTREM høy musikk mens ungene sitter og skriker og "tuter" i noe som kan høres på veldig lang avstand, i flere timer. Har aldri hatt noe imot støy fra barn før eller generell musikk, men de kunne fint ha hatt på litt lavere "vanlig" musikk fremfor konstant bass og "irriterende" musikk (går i ett, typ RUSSEMUSIKK eller barnemusikk) men de her naboene er jeg så ekstremt lei av nå, og de gir seg ikke. Orker ikke å våkne verken klokka 06 om morningen eller kl 11 på kvelden av krangling hvor jeg hører de bitche mot hverandre konstant. Er det noe jeg kan gjøre her når de ikke ønsker å kommunisere? Jeg gikk bort en gang til tidligere og spurte om vi vær så snill ikke kunne komme til enighet i noe da jeg ikke vil ha noe dårlig stemning, har ei mor som går gjennom kreftbehandling som er veldig svak og trenger ro og hvile, og hun blir forstyrret når det er såpass høyt osv men det var de ikke interessert i å ta hensyn til "det får bli ditt problem, kom deg vekk fra eiendommen min ellers ringer jeg politiet" fikk jeg som svar. Har aldri MØTT eller hørt så frekke mennesker i hele mitt liv, skjønner heller ikke at de er sammen sånn som de snakker til hverandre - har aldri hørt de snakke normalt til hvernadre, eller at dama snakker ordentlig til de barna hans. Hva kan jeg gjøre? Er jo ikke akkurat aktuelt å flytte herfra og ønsker ikke unødvendig konflikt med de, men de vil ikke snakke Anonymkode: 424cc...ae9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, Er nok et klageinnlegg men sliter så med hva vi skal gjøre. Vi har naboer som flyttet inn for litt over ett år sida, bak huset vårt, de bor da i tomannsboliger. Mannen har 2 barn fra før som jeg tror de har annenhver uke, inkludert at de har en baby sammen. Har aldri hørt maken til så mye skrik og krangling som det jeg har fra de, noen sinne. Fra klokka 6 om morningen av så hører jeg skriking og krangling, og våkner av dette og dette er nesten HVER dag. De sitter og "gneldrer" til hverandre, og slammer i dører etc. Med en gang mannen kommer hjem så kommer dama ofte ut og de skal stå og prate HØYLYTT ute, og er ikke vanlig samtale, er alltid diskusjoner / irritert i stemmen osv, og sånn skal de stå lenge. Bilen deres blir parkert ca. 2 meter fra vårt kjøkkenvindu, så hører (og ser) det rimelig godt. Når ungene hans er her (typ 4-7 år gamle gutter) så spiller de høy bassmusikk i flere timer, hvor de da har høyttaler som er parkert ved trampolina til ungene som er helt inntil hekken vår (hekken er veldig nærme husveggen, så er så og si 1 meter, ikke det engang) og da er ALLE sangene som blir spilt remix og bassmusikk, veldig høyt fra morgenen av, på søndager og når vi spiser middag og har gjester. I tillegg har de en eller annen tuteleke som lager ekstremt høy lyd, som de tuter i konstant, uten å bry seg om å roe ned unga, eller skru ned musikken selv ( er jo de som setter den på). På kveldene kan jeg også høre slamming i ytterdør, står og krangler høylytt ute når klokka er 10-11 på kveld, eller at dama sitter på trappa og gråter mens hun skriker i tlf. Syntes først synd på dama før, men etter å ha møtt og sett hvor spydig hun er mot naboer hun aldri særlig har møtt, og stebarna sine så begynner jeg å tro noe annet. Truer ungene med å ikke få mat, sitter og stapper pekefingeren i trynet på dem "det kan du bare drite i!" osv, veldig mye skriking og generell klaging fra de og det er nesten hver dag - så jeg er veldig lei, når det går på bekostning av søvn og ro for oss andre naboer. Vi spurte pent om de kunne skru ned musikken litt i dag da de hørte på høy bassmusikk mens vi hadde gjester i hagen, da skriker dama "HØRTE DU HVA HUN SA!!!" til mannen, så kommer mannen med "det kan du bare drite i, da får du ta å få stygge bikkjene dine til å holde kjeft" har to små hunder som står og bjeffer når de står og krangler / lager så mye lyd ute, men blir naturligvis stille med en gang, er bare bjeffing i starten da de reagerer på høye / brå lyder, så når vi gikk ut så begynte de å bjeffe i et par sekunder men roet seg med en gang. I tillegg har jeg også hørt at mannen har sagt at han ønsker å SKYTE hundene mine. Vi har aldri hatt noe med disse å gjøre men har gått og presentert oss og ønsket velkommen i nabolaget før men ikke noe annet enn dette. Er ekstremt irriterende at de ikke kan roe seg ned i det hele tatt når vi spør pent om de kan dempe litt når vi har gjester eller ønsker å sitte ute og nyte uten at de skal spille EKSTREM høy musikk mens ungene sitter og skriker og "tuter" i noe som kan høres på veldig lang avstand, i flere timer. Har aldri hatt noe imot støy fra barn før eller generell musikk, men de kunne fint ha hatt på litt lavere "vanlig" musikk fremfor konstant bass og "irriterende" musikk (går i ett, typ RUSSEMUSIKK eller barnemusikk) men de her naboene er jeg så ekstremt lei av nå, og de gir seg ikke. Orker ikke å våkne verken klokka 06 om morningen eller kl 11 på kvelden av krangling hvor jeg hører de bitche mot hverandre konstant. Er det noe jeg kan gjøre her når de ikke ønsker å kommunisere? Jeg gikk bort en gang til tidligere og spurte om vi vær så snill ikke kunne komme til enighet i noe da jeg ikke vil ha noe dårlig stemning, har ei mor som går gjennom kreftbehandling som er veldig svak og trenger ro og hvile, og hun blir forstyrret når det er såpass høyt osv men det var de ikke interessert i å ta hensyn til "det får bli ditt problem, kom deg vekk fra eiendommen min ellers ringer jeg politiet" fikk jeg som svar. Har aldri MØTT eller hørt så frekke mennesker i hele mitt liv, skjønner heller ikke at de er sammen sånn som de snakker til hverandre - har aldri hørt de snakke normalt til hvernadre, eller at dama snakker ordentlig til de barna hans. Hva kan jeg gjøre? Er jo ikke akkurat aktuelt å flytte herfra og ønsker ikke unødvendig konflikt med de, men de vil ikke snakke Anonymkode: 424cc...ae9 Melde en bekymringsmelding til barnevernet? Høres ikke bra ut synes jeg. Anonymkode: 7117b...b27 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Melde ifra til barnemor og evnt barnevernet er en ting. Evnt aller deg med andre naboer også spiller dere høy klassisk musikk eller noe, og be de fjerne seg om de klager, ellers ringer dere politiet Anonymkode: a1d76...8de
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Det heter noe om unødvendig støy også da. Så desibel måler iht anlegg og film bråket på kvelden gjerne over en periode. Jeg mistenker du kan få brun for det, etterhvert. Denne babken betyr trøbbel. Anonymkode: a1d76...8de 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Hvis de krangler så høyt at naboer hører det ville jeg meldt i fra til politiet. Annet bråk på dagtid kan være vanskelig å få gjort noe med, men krangling kan eskalere til vold. Bare ring å si at du er bekymret. Anonymkode: 9d792...485 1
sirenas Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Barnevernet! Dette høres jo virkelig ikke ut som ett godt miljø for unger å vokse opp i. Stakkars dere, men mest synd er det jo på ungene til naboene som bor i dette! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå