AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Jeg har begynt i ny jobb og er bedt på sommerfest med de. Det blir ikke skikkelig «fyllefest» siden flere skal jobbe dagen etter, men mange har snakket om å ta noen glass vin til maten osv. Jeg er nyutdannet og er yngre enn de jeg jobber med. Jeg er helt ærlig ikke så glad i å drikke alkohol. Litt redd for å bli sett på som rar og «liten». Helt sikkert bare jeg som overtenker for de er veldig hyggelige de jeg jobber med. Men hva hadde dere tenkt? Er det rart å ikke like øl og vin (som de fleste skal drikke)? Hva kan jeg si hvis noen spør hvorfor jeg ikke drikker? Skal sies at de vinene jeg har smakt har vært veldig syrlige. Sommerfesten er ikke før om 2 uker. Jeg kan jo prøve noen søtere viner innen den tid og se om jeg finner noen jeg liker. Har dere tips om vin til en som egt ikke liker vin? Anonymkode: c83ce...db0
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Jeg drikker selv mye alkohol, men takler ikke smaken på vin eller øl uansett hvor mange ganger jeg prøver. Antar at det ikke er så uvanlig Anonymkode: 9fa26...8ef
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Se etter en søt, musserende rosévin Anonymkode: 811c5...7ac
Eneri Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Du MÅ jo ikke drikke alkohol. Men hvis du vil drikke noe, kanskje en cider er noe for deg? På min jobb er vi folk i alle aldre, og ingen bryr seg eller kommenterer hva andre velger å drikke, ikke gjør det så stort med å overtenke. Håper du får en fin sommerfest og blir bedre kjent med kollegene dine 😊 2
Petra Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Jeg hadde ikke reagert på at folk drakk andre ting enn vin eller øl. Hvis du går for vin, ville jeg tatt en med bobler😊 Jo lavere alkoholprosent, jo søtere er vinen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Får du servert vin eller må du ha med? Om du får servert, kan du jo smake litt på det du får. Ok å ikke like det. Ikke kjøp med alkohol om du ikke liker det, for å evt bli akseptert av andre. Du er ansatt der for å gjøre en jobb, og selvfølgelig skal du være sosial og hyggelig med kollegaer. Men ikke press i deg alkohol. Bare si som det er, at du ikke liker det. Anonymkode: 931ec...4a0 1
Blåjojo Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 Kjøp deg en alkoholfri cider på polet. De er gode, fås i flasker som likner vinflasker og kan drikkes i stettglass. Så kommer ingen til å tenke over hva du drikker. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 Du kan drikke vann, alkoholfritt. Anonymkode: 8fed5...b07
Scorpina Skrevet 9. juli 2022 #10 Skrevet 9. juli 2022 Som Blåjojo over her skriver; kjøp alkoholfritt og drikk det på festen. Ingen skal kunne tvinge deg til å drikke alkohol på fest/sammenkomst. Jeg liker heller ikke øl, men et glass vin kan jeg ta. Eller cider. Men hvis jeg ikke vil drikke alkohol, er det ikke noen i hele verden som kan tvinge meg til det, _minst_ av alt en arbeidskollega...
Serafin Skrevet 9. juli 2022 #11 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har begynt i ny jobb og er bedt på sommerfest med de. Det blir ikke skikkelig «fyllefest» siden flere skal jobbe dagen etter, men mange har snakket om å ta noen glass vin til maten osv. Jeg er nyutdannet og er yngre enn de jeg jobber med. Jeg er helt ærlig ikke så glad i å drikke alkohol. Litt redd for å bli sett på som rar og «liten». Helt sikkert bare jeg som overtenker for de er veldig hyggelige de jeg jobber med. Men hva hadde dere tenkt? Er det rart å ikke like øl og vin (som de fleste skal drikke)? Hva kan jeg si hvis noen spør hvorfor jeg ikke drikker? Skal sies at de vinene jeg har smakt har vært veldig syrlige. Sommerfesten er ikke før om 2 uker. Jeg kan jo prøve noen søtere viner innen den tid og se om jeg finner noen jeg liker. Har dere tips om vin til en som egt ikke liker vin? Anonymkode: c83ce...db0 Ja, jeg har noen tips. Kjør bil til selskapet og så vifter med bilnøklene rett opp i ansiktet til den/de som spør hvorfor du ikke drikker. Det pleier å funke.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 Ta med Cider eller brus/eplemost. Hvis du kjører bil kan du jo avtale at noen du bor i nærheten av kan sitte på hjem. Anonymkode: 2e969...1a0
Ariannah Skrevet 9. juli 2022 #13 Skrevet 9. juli 2022 Syns det er dumt å presse seg til å drikke alkohol om man ikke liker det. Jeg har en venninne som er kresen på vin og hun liker heller ikke øl. Men cider liker hun, det finnes jo så mange ulike varianter både med og uten alkohol. Så kanskje det hadde vært noe? Evt kan du bare ta med det du vil, om det er is-te, Farris eller hav det skulle være, ingen har noe med det. Tviler på at noen bryr seg
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Veldig rart å ikke drikke øl og vin på sommerfest. Får ikke an Anonymkode: 7e90d...94d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 Kjør bil. Og du slipper. Anonymkode: f5049...238
Maestro Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 Liker du ikke og drikke, så lar du være. Skal ikke føle at man må noen ting som helst. Det viktigste er at du deltar og blir kjent med de du skal jobbe med.☺️
Helene Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 Jeg drikker helst vann, uansett. Hva andre gjør, deres valg. Jeg kjører om jeg velger det. Er likevel med på sosiale lag.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 Jeg er 39 år gammel og jeg liker hverken vin eller øl. Jeg har prøvd mange forskjellige, men jeg har gitt opp. jeg kan drikke drinker eller cider, men alkohol er uansett ikke kjempe godt, så jeg lar ofte være. Aldri fått noen negative reaksjoner på det. Har alltid vært ærlig på at jeg ikke liker smaken. Anonymkode: 633b1...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå