Gjest gjest Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 Jeg har gått på yasmin en stund. forrige gang jeg skulle ha mensen så fikk jeg en brun guffe som varte i 2 dager. Det er uvanlig, da min menstruasjon varer i minst 5 dager. to uker senere så blør jeg kun EN kveld. det vil si nesten ingen ting.. Jeg hadde også litt vondt i magen. Nå som jeg har tatt meg en ukes opphold, så ventet jeg menstruasjon. Jeg kjente jeg hadde vondt i magen i dag tidlig. Det ble verre i sted, så jeg valgte og ta meg en dusj.. Like etter jeg var ferdig i dusjen, så kjente jeg noe.. (vanligvis slik du kjenner hvis du blør mye.. som om det kommer mye blod) I og med at jeg ikke hadde fått på meg noe klær, så tar jeg hånden litt mellom beina, for å stoppe. Ville jo ikke søle til gulvet etc. Men hva kommer ut? Først en klump, også en til like etterpå. Hva i all verden er dette fornoe? De er relativt store. kanskje 4-5 cm lang. De var slimaktig og ta på, bare tykkere. Det var også blod rundt dem.. Nå er jeg litt redd. Har aldri opplevd slik før. Jeg har hatt mye mestruasjon, og det har kommer ut slim fra skjeden før, men ikke som dette. Dette var rett og slett bare ekkelt og kvalmt. Like etter disse kom ut, så stoppet også magesmertene? hjelp!!
Gjest GreenSky Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 Jeg har det også slik når jeg utsetter mensen. Fikk litt hetta første gang.
Gjest GreenSky Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 Vel. Livmoren har jo en slimete masse i seg som kommer ut når vi har mensen. Det jeg tror er at ved vanlig menstrasjon kommer dette slimlaget ut i relativt små klumper, slik ayt vi ikke tenker på det. P-prevensjon gjør at slimlaget kommer ut i større deler. Dette er kun min tori, hør med legen for å være sikker. Jeg er litt kaldblodig av meg, siden det har skjedd flere ganger tenker jeg at "det er sikkert vanlig".
Gjest GreenSky Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 Det kan også ha vært en spontanabort, altså at kroppen støtte ut ut uutviklet foster, men sjansen for det er ganske liten.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Det kan også ha vært en spontanabort, altså at kroppen støtte ut ut uutviklet foster, men sjansen for det er ganske liten. ← skjedde visst en feil. kan moderator slette forrige innlegget mitt? Men ja, er dette jeg også er redd for. Har vært mye sliten og slapp i det siste, så var hos legen i går for å ta blodprøve. Jeg finner vel ut om jeg har eller er gravid på den blodprøven.
Gjest GreenSky Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Litt problemer med siteringen? Nå må du ikke henge deg opp i det verste jeg sa, for som sagt, sjansen er veldig, veldig liten.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 jeg vet det. men jeg har jo mistenkt at jeg har vært gravid, så om dette er en spontanabort så blir jeg jo ikke sjokkert, men håper selvsagt på at det er noe helt vanlig og ufarlig noe.
Gjest GreenSky Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 Jeg har hatt en spontanabort da jeg gikk på p-plasteret. Det var en temmelig blodig affære, så jeg tror det du beskriver høres ut som de klumpene jeg skrev om. At du er slapp kan jo bety at du har lite jern, f.eks. Men du får nok svar på det når resultatet av blodprøven kommer.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Uff. Jeg håper bare jeg får svar snart. Vil ikke engste meg unødvendig. Men hvis man da har hatt en spontanabort, vil man da blø lenge ?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. november 2005 #10 Skrevet 17. november 2005 Jeg tror det var "klumpene" GrønnSky snakker om og ikke spontanabort. Før jeg begynte på p-piller hadde jeg svært store blødninger og slik klumpete menstruasjon. Hadde også i perioder jernmangel. Det du har høres ut som dette. Uansett - hvis problemet vedvarer eller du fortsetter å ha smerter et par dager, ville jeg oppsøkt gynekolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå