Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Tok hull i ørebrusk for snart  3 år siden. Følt hele tiden at det er noe med det hullet. Den er ikke 100 % bra. Hvis det for eksempel er en natt jeg sover på den siden hullet på øret er så hender at det gjør vondt dagen etter.

Det samme skjedde på onsdag når jeg sovnet...og da jeg våknet dagen etter så hadde jeg en del vondt. Etter hvert ble det område der hullet er bitte litt hovent. Og det område er litt varm også. Har har hatt det nå i snart 2 dager

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 2b8b4...306

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flrst må du jo behandle betennelsen. Så bør du ved neste anledning ta opp dette med legen, en dag du er der i annet ærend.

At hull i ørene medfører til dels betydelig risiko for nerveskader og betennelse er et velkjent faktum. Så det e rumling du bare må leve med plagene.

Anonymkode: 8b78f...966

AnonymBruker
Skrevet

Piercing I brusk er kjent for å være vanskelige. Spesielt om det er brukt pistol Du må bare rense og holde det rent og så tar det den tiden det tar. Den jeg tok med nål i studio ble bra etter ca tre år. Den jeg skjøt inn krangler fortsatt etter 15 år. 

Anonymkode: 58cd2...626

Skrevet

Jeg angret fælt når jeg etter å ha tatt et hull i brusken med pistol, fikk så jævlig vond hver natt i en mnd. Men etter det så gikk det over. 
Her inne så prater folk på flere år, var nok heldig likevel🤭

AnonymBruker
Skrevet

Som personen ovenfor skriver er piercing i brusk vanskelig. Har man brukt pistol er det ofte ikke noe man gjøre en å la hullet gro igjen, for og heller ta å pierce det opp på nytt med større gauge nål.

Beste måten for å få vellykkede cartilage-piercinger er å bruke større nål enn smykke, slik at det blir litt slakk og ringen har litt slingringsmonn.

Anonymkode: 65cb6...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å bytte piercing? Noen av mine gir meg mye mer vondt enn andre, uten av jeg skjønner hvorfor.

Sett i en med litt annen fasong (vet ikke hva du har nå, prøv ring hvis du har stang nå eller omvendt), helt ren selvsagt, og skyll med saltvann et par dager. 

Anonymkode: 1c9db...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...