Trøndere1 Skrevet 11. juli 2022 #21 Del Skrevet 11. juli 2022 ti10 skrev (58 minutter siden): Poenget er at jo at folk gjerne vil gi en gave når de er invitert i bryllup uansett, og da må det vel være bedre at de kjøper noe brudeparet ønsker seg og trenger enn at gavebordet blir fullt av ting som blir stående på loftet eller i garasjen. Med en ønskeliste får de ting de selv setter pris på, og de unngår å få flere av samme ting. Så er det jo greit at levestandarden er ok i Norge, men det kan fremdeles være ting folk ønsker seg, selv om vi ikke lever på 50-tallet lenger. Voksne folk må kjøpe seg det de ønsker seg selv. Ikke tigge av venner og gamle tanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 11. juli 2022 #22 Del Skrevet 11. juli 2022 sofie777 skrev (2 minutter siden): Så i din verden er det ingen som gifter seg av kjærlighet, altså! Trist verden du lever i 😢 Hva i all verden. Man gifter seg av alle grunner. Det er flott det. Men ikke lag en kravliste av hva du vil ha av verdisaker for at folk skal komme på en stivpyntet fest. Det er usmakelig. Det er en kravmentalitet som er helt horribel. Gi beskjed om at det er lokale idrettslag som trenger penger i fall noen må gi noe. Alle jeg kjenner har skuffer og skap fulle av service og nips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #23 Del Skrevet 11. juli 2022 Vi la ikke inn noe spes merke på service. Endte opp med deler til 4 forskjellige, og ingen matchet. Måtte bytte alt og valgte ett klassisk tidløst ett. Ville lagt inn i forskjellige prisklasser. Noen gir 100kr, og andre gir mer. Greit å ha noe for alle. Anonymkode: cb669...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #24 Del Skrevet 11. juli 2022 Trøndere1 skrev (23 minutter siden): Hva i all verden. Man gifter seg av alle grunner. Det er flott det. Men ikke lag en kravliste av hva du vil ha av verdisaker for at folk skal komme på en stivpyntet fest. Det er usmakelig. Det er en kravmentalitet som er helt horribel. Gi beskjed om at det er lokale idrettslag som trenger penger i fall noen må gi noe. Alle jeg kjenner har skuffer og skap fulle av service og nips. Fascinerende at en ønskeliste blir oppfattet som en liste med krav. Anonymkode: c8917...c75 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 11. juli 2022 #25 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fascinerende at en ønskeliste blir oppfattet som en liste med krav. Anonymkode: c8917...c75 Det er jo akkurat det det er. En liste som vi ønsker at du som gjest kjøper noe fra. Det er en utdatert skikk. Alle som gifter seg i dag har mer enn nok ræl i skuffer og skap. Bruker gjerne i tillegg alt mellom 50 og 250 tusen på en fest. Da trenger man virkelig ikke gaver. Så gjenstår bare skilsmissen om noen år. Hva gjør man da med gavene. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #26 Del Skrevet 11. juli 2022 1 hour ago, Trøndere1 said: Voksne folk i dag trenger ikke gaver. Vil folk absolutt gi noe så send pengene til en lokal ideel organisasjon. Mange brudepar trenger ikke gaver nei, men mange gjester vil likevel GI gaver. Ikke alle gjester ønsker å gi pengegaver, verken til brudeparet eller til organisasjoner. Anonymkode: 9e0d3...12a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #27 Del Skrevet 12. juli 2022 Trøndere1 skrev (4 timer siden): Det er jo akkurat det det er. En liste som vi ønsker at du som gjest kjøper noe fra. Det er en utdatert skikk. Alle som gifter seg i dag har mer enn nok ræl i skuffer og skap. Bruker gjerne i tillegg alt mellom 50 og 250 tusen på en fest. Da trenger man virkelig ikke gaver. Så gjenstår bare skilsmissen om noen år. Hva gjør man da med gavene. ? Har du et like negativt syn på livet ellers også? Fantastisk med lister, gjør det enkelt og greit for meg som er gjest 👌🏻 For selvfølgelig ønsker jeg å gi en gave til brudeparet - men å vite hva er i blant fryktelig vanskelig. Anonymkode: c8917...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #28 Del Skrevet 12. juli 2022 15 hours ago, ti10 said: Poenget er at jo at folk gjerne vil gi en gave når de er invitert i bryllup uansett, Nei. Jeg har faktisk ikke lyst å gi gave til veletablerte 'har alt'-typer som ingenting trenger. Det er jo formålsløst. Og jeg vil heller ikke 'dekke kuvertprisen' for folk som velger å ha et sinnsykt dyrt bryllup. Jeg vil gjerne feire folk, men ikke sponse dem. Anonymkode: da90c...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 12. juli 2022 #29 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei. Jeg har faktisk ikke lyst å gi gave til veletablerte 'har alt'-typer som ingenting trenger. Det er jo formålsløst. Og jeg vil heller ikke 'dekke kuvertprisen' for folk som velger å ha et sinnsykt dyrt bryllup. Jeg vil gjerne feire folk, men ikke sponse dem. Anonymkode: da90c...13c Da tror jeg du misforstår. De veletablerte "har-alt"-typene som er over 40, allerede har unger fra før og gifter seg for andre (eller tredje) gang er vel ikke de som oftest har ønskelister, så da er det jo lite aktuelt uansett. Og hvor mange er det egentlig som har "sinnsykt dyre bryllup"? Det koster jo å gifte seg, det er klart, og det er de færreste som har plass til mer enn 15-20 gjester hjemme, men jeg kjenner ingen som har hatt ekstravagante bryllupsfester. De har leid lokale, bestilt mat og hatt de gjestene de har villet ha, men ingen har tatt helt av. Når det er sagt, hvis det dreier seg om sånne som velger å gifte seg et sted i utlandet, og gjestene både må bruke ferien sin og en formue på å reise dit og møte opp som gjest, da er jeg helt enig med deg, men sånne hører vel til sjeldenhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #30 Del Skrevet 12. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Jeg har faktisk ikke lyst å gi gave til veletablerte 'har alt'-typer som ingenting trenger. Det er jo formålsløst. Og jeg vil heller ikke 'dekke kuvertprisen' for folk som velger å ha et sinnsykt dyrt bryllup. Jeg vil gjerne feire folk, men ikke sponse dem. Anonymkode: da90c...13c Da er det bare å ikke gi gave da? Et par av gjestene våre ga ikke gave, og det er helt i orden. Regner med at de synes det var dyrt nok å betale reise (ut av Oslo, ikke til utlandet). Men de andre gjestene, som ba oss om å lage ønskeliste, ga gaver. Hadde forresten ikke et sinnsykt dyrt bryllup, og hadde heller ingen intensjoner om å "dekke kuvertprisen" (lol ). Anonymkode: 9e0d3...12a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #31 Del Skrevet 12. juli 2022 Vi er "etablerte" - 35 år, har hus, fast jobb og barn - men vi ønsker oss allikevel typiske "bryllupsgaver" til bryllupet som komplett servise, gryter, bestikk og interiørting. Det vi har fra før er hummer og kanari vi har tatt med oss siden studiedager, og det er stas å få noe ordentlig til bryllupet, noe vi kan ha lenge. Det er helt i orden om noen ikke vil gi oss gave også, men mange etterspurte ønskeliste før vi laget en! Anonymkode: f7f48...301 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #32 Del Skrevet 12. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Vi er "etablerte" - 35 år, har hus, fast jobb og barn - men vi ønsker oss allikevel typiske "bryllupsgaver" til bryllupet som komplett servise, gryter, bestikk og interiørting. Det vi har fra før er hummer og kanari vi har tatt med oss siden studiedager, og det er stas å få noe ordentlig til bryllupet, noe vi kan ha lenge. Det er helt i orden om noen ikke vil gi oss gave også, men mange etterspurte ønskeliste før vi laget en! Anonymkode: f7f48...301 Legge til at vi setter også utrolig stor pris på alt av gaver og/eller kort/hilsner, trenger på ingen måte å være noe fra lista. Jeg ser at noen skriver at de "ikke vil ha masse ræl til bryllupet" og syntes det er en ekstremt usjarmerende og utakknemlig holdning å ha! Anonymkode: f7f48...301 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #33 Del Skrevet 13. juli 2022 Trøndere1 skrev (På 11.7.2022 den 20.25): Jeg kunne aldri funnet på og lage en kravliste med gaver til en fest i Norge i dag. Folk har da mer enn nok av alt fra før. Ville føle meg som verdens verste kravstore menneske. TS her! Jeg er egentlig enig med deg, for jeg føler meg som en drittunge som peker på ting som folk "skal" kjøpe til meg, og har utsatt denne lista så lenge som mulig. Men folk har nå en gang spurt og spurt etter liste i flere måneder nå, så det føles litt tafatt å ikke kunne svare når dette med gaver tydeligvis hører så veldig til. Trøndere1 skrev (På 11.7.2022 den 22.19): Folk som gifter seg i dag er jo godt bemidlede folk. Det er bare å presisere at gaver er totalt unødvendig. Det er en utdatert skikk fra de tider unge par giftet seg og trengte alt for å fylle et hjem. Jeg holder på mitt. Gaver er forbeholdt barn og konfirmanter. Voksne folk trenger ikke ennå mer service. Det er sikkert det vanligste, men i vårt tilfelle skal vi faktisk fylle opp et helt tomt hjem. Vi flytter ut av en leilighet utleid møblert litt etter bryllupet, da står vi plutselig på ganske så bar bakke interiørmessig. Anonymkode: 2ed01...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #34 Del Skrevet 13. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: TS her! Jeg er egentlig enig med deg, for jeg føler meg som en drittunge som peker på ting som folk "skal" kjøpe til meg, og har utsatt denne lista så lenge som mulig. Men folk har nå en gang spurt og spurt etter liste i flere måneder nå, så det føles litt tafatt å ikke kunne svare når dette med gaver tydeligvis hører så veldig til. Det er sikkert det vanligste, men i vårt tilfelle skal vi faktisk fylle opp et helt tomt hjem. Vi flytter ut av en leilighet utleid møblert litt etter bryllupet, da står vi plutselig på ganske så bar bakke interiørmessig. Anonymkode: 2ed01...094 Lag en liste med god samvittighet - alle forventer det Anonymkode: f7f48...301 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juli 2022 #35 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her! Jeg er egentlig enig med deg, for jeg føler meg som en drittunge som peker på ting som folk "skal" kjøpe til meg, og har utsatt denne lista så lenge som mulig. Men folk har nå en gang spurt og spurt etter liste i flere måneder nå, så det føles litt tafatt å ikke kunne svare når dette med gaver tydeligvis hører så veldig til. Det er sikkert det vanligste, men i vårt tilfelle skal vi faktisk fylle opp et helt tomt hjem. Vi flytter ut av en leilighet utleid møblert litt etter bryllupet, da står vi plutselig på ganske så bar bakke interiørmessig. Anonymkode: 2ed01...094 Jeg synes fortsatt ikke det er greit å skal bygge et liv og en fremtid på andre folks penger. Men det virker som jeg er litt uenig i samfunnet på dette punktet å da. 😀😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #36 Del Skrevet 13. juli 2022 Kan anbefale gavelisten.no. Der la vi inn alt fra viner, glass, tursekk, termos, sengetøy, håndklær, nytt hverdagsservise osv. Vi tok en gjennomgang av alle skap og la inn det vi så vi trengte eller ville bytte ut. Står helt fritt til å legge inn hva man ønsker seg uavhengig av butikk. Tror gjestene satte veldig pris på det. Alle prisklasser. Anonymkode: f6ecd...a4e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå