Dorthea Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Jeg har blitt tilbudt en jobb som konsulent for et firma der jeg skal ha et eget AS og ansette meg selv. jeg har satt at jeg må ha en lønn på 520 000,- Er det noen som har erfaring og som vet hva jeg må ha oppå der igjen? For å betale arbeidsgiveravgift, sykepenger, pensjon, skatt og moms, er det vell? Noe mer? hvor mye skal jeg da fakturere til sammen for å betale ut så mye lønn +alt det andre? Hva blir regnestykket her? håper noen kan hjelpe meg :)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Om det kun er lønna som skal dekkes inn kan du legge på 40% men husk at du også har andre utgifter med å drive firma, og dette må du også ha betalt for. som feks: regnskapsfører kontorplass pc transportmiddel til oppdrag telefon arbeidstøy evt andre ting som kreves for å gjøre jobben. om du kun skal ha denne ene kunden ville jeg prøvd å bli ansatt i steeen, for da har du mye større sikkerhetsnett. Leier du deg ut på time/prosjektbasis er det som regel du som blir kastet ut først og dette kan skje på kort varsel, har du da noen andre å selge tjenestene dine til? Anonymkode: 682c3...67c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 Bør man ikke ha mer enn en kunde; tror det er lettere at skatteetaten ser på kunde som arbeidsgiver da🧐? Hold ihvertfall utstyr selv. Anonymkode: b1f27...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå