AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 For ca. to uker siden oppdaget jeg en liten kul/klump under huden i nakken, ganske høyt oppe i nakken. Tenkte først at det var et myggstikk som hadde hovnet opp, men jeg reagerte på at det ikke klør i det hele tatt og heller ikke er rødt (fikk en venn til å se, klarer ikke å se det selv og pga. det er under håret så får jeg ikke sett på bilder heller). Gjør ikke nevneverdig vondt når jeg presser på det. Jeg antar at det er en hoven lymfeknute (vet ikke hva annet det kan være?). Har googlet og sett at det er vanlig i forbindelse med infeksjoner/betennelser, f.eks. halsbetennelse, forkjølelse osv., men det har jeg ikke. Har ikke vært syk på sikkert et halvt år og jeg føler meg bra ellers. Så kan nok utelukke at dette skyldes infeksjon. Blir litt bekymret for om det kan være lymfekreft. Vet jo at mest sannsynlig så er det ikke det. Jeg er bare 24 år. Lurer på om dette høres ut som en hoven lymfeknute eller kan det være noe annet? Den er ikke spesielt stor, på størrelse med fingertuppen min. Siden klumpen er så liten føler jeg meg litt dramatisk om jeg bestiller legetime for dette. Derfor tenkte jeg å spørre her først selv om jeg vet jeg ikke får sikre svar her inne, men kommer nok til å bestille legetime uansett om ikke det går bort av seg selv snart… Anonymkode: def54...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå