AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Da mener jeg folk med vanlige inntekter eller trygd. Lurer av og til på om staten vil at vi skal ha minst mulig penger og ikke få spart noe, for de vil jo sikkert ha mest mulig av pengene våre. Anonymkode: 0736f...98c 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Nei, staten er ikke ute etter å ta deg. Anonymkode: b0770...a60 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Staten bryr seg ikke om deg. Du er en maur i mengden. De driter i deg. Anonymkode: 374c4...ba0 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Staten bryr seg ikke om deg. Du er en maur i mengden. De driter i deg. Anonymkode: 374c4...ba0 Åja. Jeg har inntrykk av at de vil folk skal slite og sulte. Anonymkode: 0736f...98c 3
Muskath Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Hvem mener du er staten? Det eneste politikerne bryr seg om iallfall, er seg selv. De vil ha penger, makt og posisjoner. 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Muskath skrev (1 minutt siden): Hvem mener du er staten? Det eneste politikerne bryr seg om iallfall, er seg selv. De vil ha penger, makt og posisjoner. Ja, jeg mente politikerne. Vil de at landet vårt skal forfalle? Anonymkode: 0736f...98c 1
Muskath Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, jeg mente politikerne. Vil de at landet vårt skal forfalle? Anonymkode: 0736f...98c De vil vel helst at landet skal bestå, så de kan beholde lønna og jobben sin.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 Muskath skrev (1 minutt siden): De vil vel helst at landet skal bestå, så de kan beholde lønna og jobben sin. Ja, men da må de jo bry seg om at vanlige folk skal klare seg også. Men de kommer jo aldri til å bry seg desverre. Anonymkode: 0736f...98c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 43 minutter siden, AnonymBruker said: Da mener jeg folk med vanlige inntekter eller trygd. Lurer av og til på om staten vil at vi skal ha minst mulig penger og ikke få spart noe, for de vil jo sikkert ha mest mulig av pengene våre. Anonymkode: 0736f...98c Om man har de laveste trygdesatsene så er det lagt opp til at man ikke skal kunne spare noe ja. Trygden er ment som et sikkerhetsnett, ikke en måte å bygge formue. Anonymkode: de8aa...057 13
Muskath Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, men da må de jo bry seg om at vanlige folk skal klare seg også. Men de kommer jo aldri til å bry seg desverre. Anonymkode: 0736f...98c Nei, det bryr de seg ikke om. Én måned før neste valg later de som de bryr seg da. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men da må de jo bry seg om at vanlige folk skal klare seg også. Men de kommer jo aldri til å bry seg desverre. Anonymkode: 0736f...98c Vanlige folk er ansvarlige for sine egne liv. Dessuten er det en luksus å ha mulighet til å spare, i mange land er det omtrent umulig - selv i Europa. Anonymkode: ffa96...d70 4
jordbær86 Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om man har de laveste trygdesatsene så er det lagt opp til at man ikke skal kunne spare noe ja. Trygden er ment som et sikkerhetsnett, ikke en måte å bygge formue. Anonymkode: de8aa...057 Ja, jeg greier å spare, så da har de ikke fått det som de vil med meg hvertfall 😀
Muskath Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Vanlige folk er ansvarlige for sine egne liv. Dessuten er det en luksus å ha mulighet til å spare, i mange land er det omtrent umulig - selv i Europa. Anonymkode: ffa96...d70 I Norge er det ganske vanlig å ha muligheten til å spare. 2
jordbær86 Skrevet 8. juli 2022 #14 Skrevet 8. juli 2022 jordbær86 skrev (Akkurat nå): Ja, jeg greier å spare, så da har de ikke fått det som de vil med meg hvertfall 😀 Sorry, nå så jeg at du skrev laveste. Jeg har ikke laveste. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Skrevet 8. juli 2022 1. Hvem er staten? 2. Hvis du mener politikerne, tror du de har frie tøyler? Nei, de har et budsjett å forholde seg til. Inntekter inn, utgifter ut. De kan ikke sitte og bruke penger på alt, de må prioritere, akkurat slik du må. 3. Det finnes noe som heter verdensøkonomi, som påvirker Norges økonomi. Dette får ikke politikerne i Norge påvirket. De kunne f.eks. ikke hindret Covid eller Putin i å invadere Ukraina. Anonymkode: 8727f...cf8 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Skrevet 8. juli 2022 Det norske folk er flinke til å overforbruke når de har overskudd i økonomien. Politikerne ønsker at vi skal trappe ned på overforbruk og forbruk generelt, for å roe ned inflasjonen. At folk heller sparer enn å overforbruke er nok å foretrekke, men det gjør vi tydeligvis ikke bra nok selv, så da tar de grep (eller avstår fra å ta grep ref drivstoff). de ønsker ikke at folk skal sulte, men alltid noen som mener at staten er ute etter å ta dem eller at staten har ansvar for folks liv og økonomi… Anonymkode: 20dff...9c1 5
Mardrøm Skrevet 8. juli 2022 #17 Skrevet 8. juli 2022 (endret) Norske politikere er stort sett en veldig hardtarbeidende gjeng som vil det beste for landet. Politikere i regjeringsapparatet har svært lange arbeidsdager og sjelden fri. Det er ikke synd på dem, men folk burde vite hvor hardt de jobber (uavhengig av parti). Det er to ting politikerne er særlig opptatt av når de lager budsjett: * på kort sikt hvor mye oljepenger man kan bruke. Økt bruk av oljepenger kan stimulere til aktivitet i nedgangstider, men føre til overoppheting og rentehevinger i tider som vi har nå. * på lang sikt hvordan velferdsordningene kan opprettholdes når det blir relativt færre i arbeidsfør alder for å betale for pensjoner, helsetjenester osv. De tenker altså også på fremtidige pensjonister - ikke bare dagens. Endret 9. juli 2022 av Mardrøm 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 Ja, bevisst taktikk fra staten. Anonymkode: ff847...1c2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 Nei. Og vi har det bedre enn så og si alle andre land i verden. Vi er helt sykt priviligerte alle sammen. Jeg er ekstremt takknemlig for å være norsk. Anonymkode: e6324...173 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Skrevet 9. juli 2022 så du har ikke fått gratis utdanning. nesten gratis lege, billige medisiner, hjelp av nav ved arbeidsledighet eller penger av staten når kona di gikk hjemme med barn`? Om du vil bo i et land med lav skatt mister du som regel mange av disse godene jeg nevnte. Anonymkode: 3f77d...e22 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå