AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 Er med kjæresten på besøk til hjemstedet hans. I et av nabohusene bor det en gammel dame. Hagen er fullstendig overgrodd, til og med gangveien opp til døren. Kjæresten sier at hun ikke har barn. Ser at hjemmesykepleien kommer innom med ujevne mellomrom. Tenkte å gå bort og tilby at kjæresten og jeg kan klippe litt sånn at det ikke er fullt så overgrodd. Det er jo i veien for hjemmesykepleien. Hvordan de skulle fått en eventuell båre bort til huset vet jeg ikke. Og det er sikkert ikke så hyggelig for henne å se ut av vinduet på alle de overgrodde og døde buskene. Så tenkte at vi kunne fikse opp litt, men kjæresten sier at det kan vi ikke for det er jobben til folk som går på Nav. Jeg har aldri hørt om noe sånt, men han sier at de som går på sosial stønad må gjøre hagearbeid og pusse vinduer for eldre. Men det virker jo ikke som at det faktisk blir gjort. Eller må man melde inn behovet et sted? Jeg vil jo ikke ta jobben fra de som egentlig skal gjøre det, men jeg kan gjerne være med hvis de tillater det. Men jeg vet ikke hvor man ringer for å avtale. Noen som vet dette? Anonymkode: 7605e...8cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Del Skrevet 8. juli 2022 Kjæresten din er bare lat. Det er klart dere kan hjelpe henne med hagen dersom hun syns det er greit. Anonymkode: 6c7e0...d08 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Del Skrevet 8. juli 2022 Er vel frivillighetssentralen som evt tar på seg sånne jobber. Har aldri hørt at noen som får sosialstønad som gjør noe sånn. Men mulig jeg tar feil. Anonymkode: 6b0ea...bb4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 8. juli 2022 #4 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er med kjæresten på besøk til hjemstedet hans. I et av nabohusene bor det en gammel dame. Hagen er fullstendig overgrodd, til og med gangveien opp til døren. Kjæresten sier at hun ikke har barn. Ser at hjemmesykepleien kommer innom med ujevne mellomrom. Tenkte å gå bort og tilby at kjæresten og jeg kan klippe litt sånn at det ikke er fullt så overgrodd. Det er jo i veien for hjemmesykepleien. Hvordan de skulle fått en eventuell båre bort til huset vet jeg ikke. Og det er sikkert ikke så hyggelig for henne å se ut av vinduet på alle de overgrodde og døde buskene. Så tenkte at vi kunne fikse opp litt, men kjæresten sier at det kan vi ikke for det er jobben til folk som går på Nav. Jeg har aldri hørt om noe sånt, men han sier at de som går på sosial stønad må gjøre hagearbeid og pusse vinduer for eldre. Men det virker jo ikke som at det faktisk blir gjort. Eller må man melde inn behovet et sted? Jeg vil jo ikke ta jobben fra de som egentlig skal gjøre det, men jeg kan gjerne være med hvis de tillater det. Men jeg vet ikke hvor man ringer for å avtale. Noen som vet dette? Anonymkode: 7605e...8cb Kjæresten din har nok levd under en stein, hvis han har den holdningen 😆 Synes du skal hjelpe den gamle damen jeg, så får kjæresten din gjøre noe annet imens 😊 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Del Skrevet 8. juli 2022 Nei, ingen som får sosialstønad vasker vinduer eller klipper gresset i private hjem. Den tjenesten må folk kjøpe selv, evt. selge boligen og flytte et sted uten hage. Anonymkode: 879b0...1f7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 8. juli 2022 #6 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er med kjæresten på besøk til hjemstedet hans. I et av nabohusene bor det en gammel dame. Hagen er fullstendig overgrodd, til og med gangveien opp til døren. Kjæresten sier at hun ikke har barn. Ser at hjemmesykepleien kommer innom med ujevne mellomrom. Tenkte å gå bort og tilby at kjæresten og jeg kan klippe litt sånn at det ikke er fullt så overgrodd. Det er jo i veien for hjemmesykepleien. Hvordan de skulle fått en eventuell båre bort til huset vet jeg ikke. Og det er sikkert ikke så hyggelig for henne å se ut av vinduet på alle de overgrodde og døde buskene. Så tenkte at vi kunne fikse opp litt, men kjæresten sier at det kan vi ikke for det er jobben til folk som går på Nav. Jeg har aldri hørt om noe sånt, men han sier at de som går på sosial stønad må gjøre hagearbeid og pusse vinduer for eldre. Men det virker jo ikke som at det faktisk blir gjort. Eller må man melde inn behovet et sted? Jeg vil jo ikke ta jobben fra de som egentlig skal gjøre det, men jeg kan gjerne være med hvis de tillater det. Men jeg vet ikke hvor man ringer for å avtale. Noen som vet dette? Anonymkode: 7605e...8cb Ingen fikser hagene til ensomme eldre. INGEN. Og det er kjempe trist! Tilby deg å hjelpe litt, hun er sikkert dødsens ensom også ♥️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 8. juli 2022 #7 Del Skrevet 8. juli 2022 (endret) Og kjæresten din er en tosk som tror folk på Nav fikser hagene til folk. Endret 8. juli 2022 av Mamajune11 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Del Skrevet 8. juli 2022 Noen steder har de folk som gjør slike ting. Her har vi Frivillighetssentralen, som gjør en del oppdrag for folk som trenger det. Enkelt hagearbeid, kjøre ut mat, gå tur med eldre som er litt ensomme. Det er stort sett friske pensjonister som gjør det. Veldig bra opplegg! Kjempefint at du ser at hun kanskje trenger hjelp. Jeg tenker det er superhyggelig om du spør henne og dere tar en liten oppshining i hagen hennes om hun er positiv. Det skal sikkert ikke så mye til før det blir ganske mye bedre! Tviler på der er folk som egentlig skal gjøre det i alle fall, for da burde det ikke sett sånn ut nå i juli…. Anonymkode: 5efa7...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 Det er det man har hagegnomer til. De jobber om natta. Anonymkode: 0c583...4d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Del Skrevet 8. juli 2022 Noen steder har Kirkens Bymisjon slike oppdrag, men det er jo litt ustabilt (siden det jo er rusmisbrukere). Men enten det er Kirkens Bymisjon eller Frivillighetssentralen eller annet betinger det jo at damen selv ber om oppdraget og betaler for det. Jeg synes du er skikkelig snill og hyggelig TS, og du tar så absolutt ikke jobben fra noen andre. NAV sender ikke sosialklientene sine til oppdrag i private hjem. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt på en veldig vennlig måte slik at hun ikke skammer seg eller føler seg dårlig og bare tilbudt deg å kutte litt. Anonymkode: f6883...f82 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Del Skrevet 8. juli 2022 Kjempesnilt av deg 🥰 Anonymkode: 9aa27...d1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Del Skrevet 8. juli 2022 Du tar ikke fra noen jobben om du hjelper henne, nei. Det er jo en jobb de i tilfelle er utrolig dårlig til, i og med at den aldri blir gjort... Synes du burde gjennomskuet kjæresten din her, altså. Bare hjelp henne. ❤️ Anonymkode: 61906...9dc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Del Skrevet 8. juli 2022 Det er ingen som tar over vedlikeholdet av hus og hage når folk ikke klarer det selv. Da må man enten leie inn folk, eller la det hele forfalle. Familie og slektninger som skal arve, føler sannsynligvis og forhåpentligvis større ansvar for å ta vare på eiendommen. Selv er jeg snart 70 år, og har sagt til mine arvinger at det er helt greit at de sletter til hagen og lager plen av den når jeg ikke selv makter å ta vare på planter og blomster. Det siste jeg ønsker er å være til belastning for barna mine. Anonymkode: 6243e...ffd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #14 Del Skrevet 9. juli 2022 Helt riktig. Ingen som gjør dette. Derfor bør naboer og familie fikse dette! Min mor bodde 60 mil unna, så jeg sa at hun måtte betale en ungdom noen hundre kroner for å klippe den svære plenen. Så da var den saken løst. En ungdom og en eldre dame ble kjempefornøyd. Ellers fikset jeg div maling og rydding av trær og busker i min ferie. Så enkelt er det. Anonymkode: 56b02...798 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepinne Skrevet 9. juli 2022 #15 Del Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tenkte å gå bort og tilby at kjæresten og jeg kan klippe litt sånn at det ikke er fullt så overgrodd. 1. Spør henne først om hun ønsker hjelp. Den dagen jeg ikke klarer hagen min selv syns jeg det er helt greit at den gror igjen og blir en himmel for insekter i stedet. 2. Siden hun allerede har hjemmesykepleie kan det hende at hun er så dårlig at det ikke plager henne (kanskje hun ikke ser det lenger?). Så hvem er det du da egentlig gjør det for? 3. Du kan også spørre henne om det er greit at du snakker med hjemmesykepleien som kan formidle behovet til den lokale Frivillighetssentralen. Og til slutt, takk for at du bryr deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #16 Del Skrevet 10. juli 2022 Tror ikke jeg vil anbefale at rusmisbrukere eller folk på sosialstønad skal møte opp hos en enslig gammel dame. Jeg ville ha kontaktet Frivillighetssentralen og hørt med dem. Der er det mange pensjonister som stiller opp og hjelper til. Eventuelt kan den gamle damen leie inn hjelp til jobben, kanskje med assistanse fra dere. Anonymkode: 3c820...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Del Skrevet 10. juli 2022 Mulig frivillighetssentralen kan ta slike oppdrag, men mest vanlig er det at slekt og naboer stiller opp på slikt. Anonymkode: 7f46c...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå