Gå til innhold

Overnattingsbesøk sove i samme seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Muligens teit spørsmål. Mitt barn på 6 år har overnattingsbesøk for aller første gang i dag, og det er av bestevennen sin på samme alder men av motsatt kjønn. De begynner på skolen til høsten. 

Barnet vårt har køyeseng, og vi har prøvd å ordne det skikkelig koselig i sengen ordnet til vennen, med masse bamser og lys hvis det er nødvendig. Men barna har snakket om siden besøket kom at de heller vil sove i samme sengen, ikke ene i underkøyen og andre i overkøyen. Utover dagen har de planlagt at "hvis jeg får mareritt er det bare å sove i sengen jeg sover" eller "hvis du våknet på natta et det bare å komme i min seng" osv."kan vi ikke bare få sove i samme seng når vi legger oss". 

Vet ikke om det er fordi de er forskjellige kjønn at jeg blir skikkelig skeptisk, for de er jo små og går enda i barnehagen. Hva er normalen i den alderen når det kommer til overnatting? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 6cc8f...04a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Muligens teit spørsmål. Mitt barn på 6 år har overnattingsbesøk for aller første gang i dag, og det er av bestevennen sin på samme alder men av motsatt kjønn. De begynner på skolen til høsten. 

Barnet vårt har køyeseng, og vi har prøvd å ordne det skikkelig koselig i sengen ordnet til vennen, med masse bamser og lys hvis det er nødvendig. Men barna har snakket om siden besøket kom at de heller vil sove i samme sengen, ikke ene i underkøyen og andre i overkøyen. Utover dagen har de planlagt at "hvis jeg får mareritt er det bare å sove i sengen jeg sover" eller "hvis du våknet på natta et det bare å komme i min seng" osv."kan vi ikke bare få sove i samme seng når vi legger oss". 

Vet ikke om det er fordi de er forskjellige kjønn at jeg blir skikkelig skeptisk, for de er jo små og går enda i barnehagen. Hva er normalen i den alderen når det kommer til overnatting? Hva tenker dere? 

Klart kan de sove i samme seng, de er ikke skolebarn enda engang.😊

Anonymkode: 69b91...2bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er 6 år. Vis vennen at du har redd opp koselig til begge i hver sin seng. Ikke lag noe drama om de allikevel sovner sammen. 

Anonymkode: 3fe4b...6c5

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de ønsker å "leke" voksne/får jeg se din får du se min, får de det til enten de deler seng eller ikke. 6 år er muligens litt tidlig, men jeg lekte slik med jenter alt når jeg var 7+ selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe problem at de sover i samme seng. 

Anonymkode: 620af...360

AnonymBruker
Skrevet

La de sove i samme seng. Null problem! 
Sønnen min på 10 år bruker å ha overnattingsbesøk av bestekompis i samme seng. De velger det selv. Samme kjønn, så ikke samme «problemstilling». 

Bare koselig at de vil sove sammen. :) 

Anonymkode: 71b14...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...