FurryKvinne Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 (endret) Noen kilder og få jeg kjenner sier at å massere hodebunnen liksom får håret til å bli lengre og/eller tykkere etter ca. 24 uker som er noe som jeg ikke engang har visst om og prøvd før nå selv om mange sier at håret er mest styrt av genene og ikke kan gjøre særlig noe med. Jeg hadde lengre og tykkere hår før jeg var 17 år gammel selv om jeg aldri har massert hodebunnen før nå, har minst ingen vitamin mangel og har prøvd en del forskjellig for å få lengre og tykkere hår i ca. to år nå som å samtidig spise varierende sundt samtidig, ta kosttilskudd, ta en trykt medisin som skal stresse meg ned, vaske håret 2-3 ganger i uka i hver tredje dag, bruke hårkur annenhver gang jeg vasker håret, bruke silikon-fri sjampo og balsam, stusse/klippe hår tuppene hver 4-5 måned og har ikke stylet håret, men unntatt å massere hodebunnen. Endret 8. august 2022 av FurryKvinne
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Jeg kan bare snakke fra egen erfaring og mitt hår vokser fortere når jeg masserer hodebunnen mens jeg bøyer hodet framover så det er helt opp ned. Begynte å forskjell allerede etter 2-3 uker på babyhårene som aldri tidligere har vokst seg lange - nå er de snart i lengde med en vanlig lugg. Dessuten må jeg farge etterveksten mye oftere etter jeg begynte å massere på denne måten! Jeg masserer inn både shampoo og balsam, totalt ca 5 minutter med hodet opp-ned massasje. Håret mitt har aldri før vært så fint, og det vokser garantert fortere. Noe tykkere blir det da vel ikke uansett, det er nok avhengig av gener. Haatigheten det vokser i derimot, den kan du påvirke. Anonymkode: bd80c...fba 1
FurryKvinne Skrevet 16. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 19.39): Jeg kan bare snakke fra egen erfaring og mitt hår vokser fortere når jeg masserer hodebunnen mens jeg bøyer hodet framover så det er helt opp ned. Begynte å forskjell allerede etter 2-3 uker på babyhårene som aldri tidligere har vokst seg lange - nå er de snart i lengde med en vanlig lugg. Dessuten må jeg farge etterveksten mye oftere etter jeg begynte å massere på denne måten! Jeg masserer inn både shampoo og balsam, totalt ca 5 minutter med hodet opp-ned massasje. Håret mitt har aldri før vært så fint, og det vokser garantert fortere. Noe tykkere blir det da vel ikke uansett, det er nok avhengig av gener. Haatigheten det vokser i derimot, den kan du påvirke. Anonymkode: bd80c...fba Jeg har gjort det to ganger bare da jeg vasket håret, men jeg allerede mistet en større hår dott enn vanlig da jeg brukte den andre gangen og ville ikke fortsette.
Bronto Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 Massasje gir økt blodsirkulasjon. Noe som stimulerer cellevekst. Hårvekst altså… og i cellene er arvematerialet ditt fra genene du har arvet. Dna…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Jeg vet at å være litt aktiv hver dag kan hjelpe på hårveksten. Enten om du går tur så du blir svett, eller gjør yoga. Anonymkode: 1b4a4...af3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Bronto skrev (6 timer siden): Massasje gir økt blodsirkulasjon. Noe som stimulerer cellevekst. Hårvekst altså… og i cellene er arvematerialet ditt fra genene du har arvet. Dna… De fleste masserer jo hodebunn hver gang de vasker håret, men mister man ikke veldig mye hår av det? Føler jeg mister så mye hår hele tiden... Anonymkode: 1b4a4...af3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Hva er det for noen kilder. Løgn og fanteri Anonymkode: c59da...4b7 1
FurryKvinne Skrevet 17. juli 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2022 (endret) Bronto skrev (På 16.7.2022 den 11.02): Massasje gir økt blodsirkulasjon. Noe som stimulerer cellevekst. Hårvekst altså… og i cellene er arvematerialet ditt fra genene du har arvet. Dna… Men du sa at det vil gi tykkere og lengre selv om det mest er styrt av genene? Endret 19. september 2022 av FurryKvinne
Bronto Skrevet 17. juli 2022 #9 Skrevet 17. juli 2022 Dna’et vårt går gjennom skader pga aldring så de fornyede cellene reduseres i kvalitet
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 FurryKvinne skrev (2 timer siden): Men du at det vil gi tykkere og lengre selv om det mest er styrt av genene? Du vil ikke « overgå» genene dine, men gjøre det beste ut av de. Du vil ikke plutselig få kjempe tykt hår om du har tynt nordisk hår, men du kan få det til og vokse fortere enn det gjør nå. Hvis det er sånn at vi ikke kan forbedre noe pga av genene , hvorfor spise sunt, ta vitaminer, trene eller bruke solkrem osv? Du vil ikke plutselig få gener som gjør at du bygger muskler lett, gjør deg immun for kreft osv. en kan kun bli den beste versjonen av den en er. Anonymkode: c36b4...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå