Gå til innhold

reise med mellomlandinger i frankfurt og london

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal ut å reise neste uke, fra norge til USA, og har to mellomlandinger, én i frankfurt og én i london (heathrow). som en som ikke er vant til mellomlandinger så merker jeg at jeg har null peiling på om jeg bør bekymre meg for å miste et av flyene eller ei (sett at flyene er noenlunde i rute selvsagt) i og med at det bare er i overkant av én time mellom landing og neste avgang på begge mellomlandingene. bør vel nevnes at begge flyene lander på samme terminal som neste fly skal gå fra😊

noen som har erfaring med mellomlandinger i frankfurt og/eller på heathrow som har noen tanker å komme med? eller noen som har vært på én av eller begge flyplassene nylig som vet om det er travelt eller ei der? lurer også på om jeg må gjennom sikkerhetssjekk på nytt på begge flyplassene, for i så fall blir det vel lovlig knapt med bare 1-1.5 time på å komme seg av ett fly og på det neste, eller?

Anonymkode: 03480...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomlander du begge stedene på vei til USA? 

Når du reiser inn til USA, må du alltid gjennom sikkerhetskontroll på nytt og passkontroll. Ellers er begge flyplasser veldig enkle å navigere seg rundt, synes jeg, det er bare å finne gaten du skal til med en gang du lander, og følge skiltingen :) Frankfurt er litt vanskeligere enn Heathrow. Reiste fra USA til Norge med mellomlanding i Frankfurt i påsken, og da brukte vi ganske lang tid fra ene gaten til den andre. 

På 1,5 time rekker du nok ikke å gjøre så mye annet enn å gå rett til gate. Jeg ville ha fokusert på å finne gaten, før eventuelt du kjøper deg noe matbit eller annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes personlig det er to av de verste flyplassene for transfer, store avstander. Men hjelper så klart hvis du skal fly fra samme terminal. Og så lenge du har kjøpt gjennomgående billetter har du rett på ombooking om du mister flyet.

Anonymkode: e837e...20e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frankfurt er den eneste flyplassen hvor jeg har gått meg vill! Og jeg har reist mye…

Jeg synes en time er knapt til USA - du har ikke tid til den minste forsinkelse. Jeg ville prøvd å finne en connection med mer tid. 

Anonymkode: 315eb...4fa

• Liker 1
Skrevet

Frankfurt er en grusom flyplass. Vi hadde to timer layover, men holdt likevel på å miste flyet videre. Dette var da fra Manchester til Oslo via Frankfurt. Vi fikk ikke gate, men måtte busses inn til terminalen og gjennom ny sikkerhetskontroll og passkontroll. I tillegg var flyplassen så lang som et vondt år. 

Til Manchester var det bare passkontroll, så der fikk vi bedre tid. Ikke stopp for å kjøpe noe eller gå på toalettet. Gå så fort du kan til gaten. Vær klar over at de skifter gate fortere enn du klarer å tenke, så følg med. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 19.30):

jeg skal ut å reise neste uke, fra norge til USA, og har to mellomlandinger, én i frankfurt og én i london (heathrow). som en som ikke er vant til mellomlandinger så merker jeg at jeg har null peiling på om jeg bør bekymre meg for å miste et av flyene eller ei (sett at flyene er noenlunde i rute selvsagt) i og med at det bare er i overkant av én time mellom landing og neste avgang på begge mellomlandingene. bør vel nevnes at begge flyene lander på samme terminal som neste fly skal gå fra😊

noen som har erfaring med mellomlandinger i frankfurt og/eller på heathrow som har noen tanker å komme med? eller noen som har vært på én av eller begge flyplassene nylig som vet om det er travelt eller ei der? lurer også på om jeg må gjennom sikkerhetssjekk på nytt på begge flyplassene, for i så fall blir det vel lovlig knapt med bare 1-1.5 time på å komme seg av ett fly og på det neste, eller?

Anonymkode: 03480...043

Frankfurt er stor og du må gjennom passkontroll. Men Heathrow kan virkelig være et mareritt, hvor stort kommer an på om dere må bytte terminal eller ikke. Uansett må dere landside når dere lander på Heathrow for så å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. I tillegg til at dere må gjennom pass og dokumentsjekk for innreise til USA.

Endret av Kjetil E
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du kan sjekke nettsidene til flyplassene og se om du kan kjøpe fasttrack så du kommer fortere til pass og sikkerhetskontroll. Jeg har gjort det men var på Stansted. 

Anonymkode: f04aa...6dc

AnonymBruker
Skrevet

Frankfurt er dessverre den verste flyplassen jeg har hatt mellomlanding på, og jeg reiser mye. Hadde to timer til å bytte fly og synes det var idiotisk lenge (i København og Amsterdam holder det med 35-40 minutter), men jeg rakk det bare akkurat.

Tyskland er vel i Schengen, det betyr at du må gjennom passkontroll der hvis du virkelig skal mellomlande både i Frankfurt og på Heathrow i samme reise (?), siden Storbritannia ikke er medlem i Schengen.

Jeg håper du har gjennomgående billetter!

Anonymkode: ed2df...ce2

AnonymBruker
Skrevet

Dog stor, så opplever jeg Frankfurt som ryddig og lett å orientere seg på. Heathrow også. 
Utfordringene nå, tror jeg er hovedsakelig kan bli venting pga mye folk. Er flyene dine til tiden, er 1-1,5t nok.

Anonymkode: 7b9b1...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...