AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Baby ligger i seteleie og må derfor ta keisersnitt om bare en uke! Ytre vending fungerte ikke, og jeg håper virkelig at baby snur seg de neste dagene. Har noen her opplevd at baby snur i siste liten? Er veldig lei meg for at det må bli ks 😔 Anonymkode: 66416...112
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: 0bdc0...d18
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 Eg fann ut at baby var i seteleie 5 dager før termin, og stor. For oss fungerte ytre vending, men fødselen enda fortsatt i keisersnitt. Så eg kan ikkje seie noko om sjangsenfor spontan snuing, men om det blir keisersnitt så er det også heilt ok. Det viktige er at det går bra med deg og den lille. Det blir litt anna tid rett etter fødselen, men det går fort over. For meg så tok eg litt smertestillande ei veke, deretter gjekk det fint. Sjølve operasjonen var også ein positiv opplevelse, til tross for at det var eit hastesnitt, så følte både eg og samboer oss godt tatt vare på og trygge. Får du litt ekstra oppfølging frå sjukehuset? Eg var på ultralyd kvar 3 dag etter vendinga (enda med maks overtid), og følte meg trygg. Håper det ordner seg for deg, men uansett så er du i gode hender! Lykke til med den lille! ♥️ Anonymkode: 4d522...e30
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor langt er du på vei? Anonymkode: 0bdc0...d18 39 uker 😊 Anonymkode: 66416...112
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Min var en stabeis som lå i seteleie hele veien, men det kan jo skje. Er vaginal setefødsel utelukket, i og med at du er lei deg for at det går mot ks? Hadde en veldig fin opplevelse med det med første. Anonymkode: 7e05d...59d
Livetshemmelighet Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Alt kan skje, min erfaring; han satt i seteleie på hver kontroll etter uke 28 og nektet og snu seg 🙈 ble derfor bestemt keisersnitt 5 dager før keisersnittet ble utført, de prøvde ikke snuing på meg engang..
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Broren min snudde seg samme dag som fødselen startet, etter flere mislykkede vendinger. Anonymkode: a4fa0...131
Gjest EmKay Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 Hvorfor må du ta ks? Har de ikke kompetanse til setefødsler på fødestedet ditt? Altså, alt kan jo skje, men tror ikke jeg hadde hatt alt for store forventninger. Min lå i seteleie fra OUL og snudde seg ikke en eneste gang. (Hadde hyppig oppfølging pga risikosvangerskap). Ble setefødsel på meg, men det gikk fint
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 I min første fødsel lå baby i tverrtverrleie. Baby snudde seg rett før fødsel en uke etter termin. Nå er jeg er gravid igjen og baby ligger igjen i tverrleie. Er i uke 38. Skal prøve snuing, ellers blir det planlagt keisersnitt. Utrolig frustrerende. Så jeg har jo opplevd før at baby har snudd seg i siste sekund. Jeg tenker at vi bare må ta den fødselen vi får. Akkurat dette rår vi ikke over. Anonymkode: 58a0b...72f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 Jeg hadde det som deg; sørget over at det ble keisersnitt etter mislykket ytre vending i uke 38. UL og røntgen tilsa at det ikke var mulig med vaginal fødsel, og helt ærlig var jeg litt glad for det også, siden det var mitt første barn. Men jeg følte meg veldig mislykket og det vedvarte lenge etter fødsel, så jeg ble litt for manisk med ammingen for liksom å gjøre opp. Jeg tok planlagt keisersnitt og det forløp etter boka. Det gikk veldig, veldig bra. I det store og det hele er det jo viktigst at det går bra med barnet og med deg. Forløsningsmetoden er jo mindre viktig, sånn egentlig. Når barnet blir eldre vil man jo ikke tenke noe særlig over det. Anonymkode: 5fdbf...23e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 Da mamma var gravid med lillesøsteren min lå hun med rumpa ned til få dager før termin, da snudde hun seg plutselig. Og ja, det kjentes, sier hun 😅 Jeg tror ikke det er så vanlig, så jeg ville forberedt meg på setefødsel eller keisersnitt. Det er kjipt, men når det er over - så er det over, og det virkelige arbeidet begynner 🥰 Lykke til! Anonymkode: dce2e...12c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 Mini her lå i seteleie i flere måneder, og vending lyktes ikke. KS gikk kjempefint, jeg var nervøs, selvfølgelig, men de var veldig flinke og beroligende og jeg fikk baby på brystet få minutter etter han var ute, og der ble han🥰 Pass på å ta det med ro etterpå, spis smertestillende og få andre til å gjøre husarbeid. Anonymkode: aeb31...34e
Gjest fransine Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 19.05): Baby ligger i seteleie og må derfor ta keisersnitt om bare en uke! Ytre vending fungerte ikke, og jeg håper virkelig at baby snur seg de neste dagene. Har noen her opplevd at baby snur i siste liten? Er veldig lei meg for at det må bli ks 😔 Anonymkode: 66416...112 Endret 7. oktober 2022 av fransine
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Skrevet 8. juli 2022 Min ble lå i seteleie da han ble født. Mislykket ytre vending, og han snudde seg heller ikke. Må du ha KS fordi sykehuset ikke kan la deg forsøke å føde vaginalt, eller har du valgt det selv? Anonymkode: dc915...0f6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Skrevet 8. juli 2022 Jeg møtte opp til ytre vending med nummer to, men overlegen var tydelig på at de kun ville forsøke veldig forsiktig, fordi jeg hadde morkaken på forsiden. Hun tok seg god tid og var veldig lyttende og forståelsesfull, og jeg fikk stilt alle spørsmålene mine. Det endte med at jeg valgte å føde vaginalt. Det ble en drømmefødsel, han "ploppet" virkelig bare ut. Så setefødsel trenger absolutt ikke være noe "verre" en hodeleie. Det hjalp at jeg allerede hadde hatt en vaginal drømmefødsel med eldste (i hodeleie), men likevel, jeg var bekymret på forhånd og leste masse. Men det gikk altså over all forventning. Bare for å skyte inn at det ikke nødvendigvis må ende med keisersnitt, med mindre det er spesifikke grunner til det. Anonymkode: 09e15...c08
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Baby ligger i seteleie og må derfor ta keisersnitt om bare en uke! Ytre vending fungerte ikke, og jeg håper virkelig at baby snur seg de neste dagene. Har noen her opplevd at baby snur i siste liten? Er veldig lei meg for at det må bli ks 😔 Anonymkode: 66416...112 Mitt barn snudde seg til seteleie i uke 40. Så alt er mulig. Han snudde seg ikke tilbake da.. så det ble keisersnitt pga trangt bekken. Men vanligvis pusher de jo vaginal fødsel på seteleie? Anonymkode: cd395...f08
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #17 Skrevet 8. juli 2022 EmKay skrev (1 time siden): Hvorfor må du ta ks? Har de ikke kompetanse til setefødsler på fødestedet ditt? Altså, alt kan jo skje, men tror ikke jeg hadde hatt alt for store forventninger. Min lå i seteleie fra OUL og snudde seg ikke en eneste gang. (Hadde hyppig oppfølging pga risikosvangerskap). Ble setefødsel på meg, men det gikk fint Kan være mange grunner til at setefødsel ikke er en god ide, eller ønskelig. Fastlegen min byttet sykehus for meg siden babyen lå i seteleie og hun var redd for helsen min dersom jeg ble tvunget til setefødsel, som enkelte sykehus som f.eks. Haukeland gjerne presser en til for at de skal få øve og holde oppe kompetansen. Jeg er forholdsvis liten og sped, men ikke SÅ liten at man får automatisk keisersnitt. Babyen snudde seg like før, så jeg fikk føde normalt likevel. Det var en lang og hard fødsel uansett, jeg kan ikke forestille meg hvor traumatisk det hadde blitt om babyen i tillegg lå i sete. Anonymkode: 6ce66...3a7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #18 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan være mange grunner til at setefødsel ikke er en god ide, eller ønskelig. Fastlegen min byttet sykehus for meg siden babyen lå i seteleie og hun var redd for helsen min dersom jeg ble tvunget til setefødsel, som enkelte sykehus som f.eks. Haukeland gjerne presser en til for at de skal få øve og holde oppe kompetansen. Jeg er forholdsvis liten og sped, men ikke SÅ liten at man får automatisk keisersnitt. Babyen snudde seg like før, så jeg fikk føde normalt likevel. Det var en lang og hard fødsel uansett, jeg kan ikke forestille meg hvor traumatisk det hadde blitt om babyen i tillegg lå i sete. Anonymkode: 6ce66...3a7 Min erfaring er at man kan styre mye av prosessen selv om barnet ligger i seteleie. Her ble bekkenet mitt tatt bilde av og målt, og jeg var til ukentlige vekstkontroller helt frem til fødsel. Dersom bekkenet var for smalt, babyen ble estimert for stor eller jeg ønsket det selv ble det KS. Dersom alt lå til rette for det, og jeg ønsket det selv, kunne jeg forsøke vaginal fødsel. Jeg valgte selv å forsøke vaginal fødsel. Lange og harde timer på fødestua, men en fin fødsel likevel. Anonymkode: dc915...0f6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #19 Skrevet 8. juli 2022 Min første snudde seg til seteleie i fødsel, så alt kan skje 🙈😂 Anonymkode: 04148...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå