Gå til innhold

Hva er det beste kostholdet mot å få kreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (2 minutter siden):

Tror dette ligger i genene og ikke så mye hvordan vi lever.

Hva betyr "ligger i genene"?

Mener du at noen av oss er utstyrt med kreftfremkallende gener, mens andre ikke er det?

Anonymkode: 6b3d7...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva betyr "ligger i genene"?

Mener du at noen av oss er utstyrt med kreftfremkallende gener, mens andre ikke er det?

Anonymkode: 6b3d7...da1

Ja det er jeg overbevist om. Jeg har sett veldig mange tilfeller av kreft i livet mitt og det treffer helt tilfeldig. Jeg har alltid lett etter en årsak til kreft, men finner ingen.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/8/2022 at 7:00 PM, Maskinfører said:

Det er det nok ingen som vet men var en fyr en gang som ville forske på E  stoffer dette ble raskt stoppet så er vel noe i det 

her var det flere snodige påstander: har du noen kilder for dette?

Er vært forsket MYE på E-stoffer, det er jo noe av poenget med dem - at man vet hva de er. og "estoffer" er ingen ensartet gruppe, mange av dem finnes helt naturlig i endel matvarer. 

Anonymkode: 658e2...a04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 21.52):

Jeg har brukt kvelden på å undersøke dette, og jeg tror jeg lander på et kosthold som er en blanding av økologisk middelhavskost og sunn keto + fasting og disse tilskuddene:

Gurkemeie
Ingefær
Sort hvitløk
Astragalus
D3
C-vitamin 

og Møllers omega 3 (av ansjos og sardin).

Så altså: Spinat, ruccola, salat,  paprika, stangselleri, avokado, brokkoli, brokkolispirer, rødløk, feta, tomat, oliven, sopp, parmesan, rømme, meierismør, laks, storfe, kylling, egg, 86% sjokolade, nøtter, frø, makrell, olivenolje, jordbær, blåbær, gresk yoghurt, krydder, te, kaffe, vann.

Og vekselvis 18:6 og one meal a day-faste.

Og 40 minutter trening i ukedagene.

uri_mh1657308497960.jpg

Anonymkode: 1c52f...6e2

Hvor godt har du egentlig undersøkt?

https://kreftforeningen.no/forebygging/kosthold-og-kreft/kjott-og-kreft/

Forskningen er likevel klar nok til å si sikkert at bearbeidet kjøtt er kreftfremkallende, og at rødt kjøtt sannsynligvis også er det.

Rødt kjøtt = storfe, lam, svin og geit

Anonymkode: b0367...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Bær er veldig bra for helsen og virker forebyggende mot kreft og hjerte og karsykdommer. Jeg plukker masse bær om sommeren og fryser det ned slik at jeg får i meg litt året rundt. Jeg er ellers personlig overbevist om at et vegetarisk kosthold er bra for oss. 

Anonymkode: e8565...05f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor godt har du egentlig undersøkt?

https://kreftforeningen.no/forebygging/kosthold-og-kreft/kjott-og-kreft/

Forskningen er likevel klar nok til å si sikkert at bearbeidet kjøtt er kreftfremkallende, og at rødt kjøtt sannsynligvis også er det.

Rødt kjøtt = storfe, lam, svin og geit

Anonymkode: b0367...c3e

Rødt kjøtt korrelerer med kreft. Men det er ikke så tydelig at det nødvendigvis forårsaker det:

https://a1fitnesstrends.com/new-study-meat-will-give-you-cancer-educational-video-biolayne/

Dessuten er det flere nyanser som gjøres rede for i videoen.

Overvekt er langt viktigere for kreft enn f.eks. rødt kjøtt.

Endret av jabx
  • Nyttig 1
Skrevet
LessMiserable skrev (5 timer siden):

Ja det er jeg overbevist om. Jeg har sett veldig mange tilfeller av kreft i livet mitt og det treffer helt tilfeldig. Jeg har alltid lett etter en årsak til kreft, men finner ingen.

Det er alltid en årsak til sykdom, inkludert kreft. Stress er den største sykdomstriggeren vår og belastning over tid gjør at immunforsvaret ikke klarer å kvitte seg med kreftcellene. 

• Liker 1
Skrevet
Serafina. skrev (Akkurat nå):

Det er alltid en årsak til sykdom, inkludert kreft. Stress er den største sykdomstriggeren vår og belastning over tid gjør at immunforsvaret ikke klarer å kvitte seg med kreftcellene. 

Stress, røyk, ensomhet, alkohol og inaktivitet øker sjansen for sykdom. Allikevel så har jeg sett flere som har levd veldig sunt som har fått kreft. Jeg tror fortsatt det ligger i genene, men en sunn kropp takler cellegift bedre.

Skrevet
LessMiserable skrev (1 minutt siden):

Stress, røyk, ensomhet, alkohol og inaktivitet øker sjansen for sykdom. Allikevel så har jeg sett flere som har levd veldig sunt som har fått kreft. Jeg tror fortsatt det ligger i genene, men en sunn kropp takler cellegift bedre.

Det kan være vanskelig å analysere den egentlige årsaken som utenforstående. Hvordan vi lever har mer å si enn genene.

Det er mye man kan gjøre selv for at kroppen kan takle cellegift bedre, bl.a. fasting og sunn næring. Cellegift gjør ikke noe med årsaken, så den må man jo også jobbe med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (9 timer siden):

Tror dette ligger i genene og ikke så mye hvordan vi lever.

Det tror jeg også. 

Anonymkode: 964b1...8ad

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ingen fasit på.

Anonymkode: f9882...11b

Skrevet
LessMiserable skrev (5 timer siden):

Hva mener du er en sunn kropp? Går det både på aktivitet og kost, eller kun kosthold? Og hvordan mener du en sunn kropp kan takle cellegift bedre enn en usunn kropp?😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

her var det flere snodige påstander: har du noen kilder for dette?

Er vært forsket MYE på E-stoffer, det er jo noe av poenget med dem - at man vet hva de er. og "estoffer" er ingen ensartet gruppe, mange av dem finnes helt naturlig i endel matvarer. 

Anonymkode: 658e2...a04

Ingen kilder her og nå men du får søke opp om forsker som vil forske på E-Stoffer det har jo begynt og komme frem mere og mere om dette sist for noen dager siden 

Skrevet

Du mener vel for å forhindre kreft, ikke å få kreft....🤔

• Liker 1
Skrevet

Null sukker, null alkohol, unngå frie radikaler (stekt eller fried mat) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler boken Kinastudien .Boken er noe kontroversiell.Lurt å lese den selv å vurdere selv.Jeg syns  i likhet med mange andre at det er en fantastisk bok.Rådene hjelper mot kreft og mange andre sykdommer.Boken har undersøkt veldig mange mennesker , og det er basert på helheten av kosthold og ikke bare ett og ett matvare.Hovedstudien i boken er over mange år.

Anonymkode: 5f57d...f85

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan få kreft uansett kosthold. Men, holder man seg unna sukker, tobakk og alkohol og trener regelmessig så er man nok litt bedre rustet. 

Anonymkode: 4e751...57e

Gjest Ramona1970
Skrevet

Chris Wark fra Chris Beat Cancer har gjort enormt mye research på dette. Det han anbefaler er i korte trekk en svært høy andel av rå og kokte frukt og grønnsaker, og hele matvarer, null ferdigmat og tilsetningsstoffer. Selv spiste han seg frisk fra kreft som han fikk anslått av legen at han hadde en 60% sjanse til å overleve fra med stråling og kjemoterapi. Etter dette har han samlet inn intervjuer med mennesker som har brukt ikke-konvensjonelle måter å behandle kreft på, en del som legene hadde gitt opp også. Han er ingen behandler, han samler bare kunnskap og gir og selger den videre.
Har også sett i Medical Medium-grupper at folk har spist seg friske fra kreft. Her er det også snakk om en veldig høy andel av (fortrinnsvis rå) frukt og grønnsaker ved alvorlig sykdom.

Legg merke til at jeg anbefaler ingenting her. Jeg skriver bare ned det jeg har sett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...