AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Som overskriften sier. Har googlet og det så ut som det var to muligheter som stakk seg ut. Var innom apotek og der jobbet det bare utenlandske. Helt greit det til vanlig når jeg henter resepter. Denne gangen funket det dårlig med ei farmasøyt dame. Hun lurte på om det kom av sola og jeg er blek og ikke akkurat der sola kommer mest heller. Så skulle hun finne roll-on og solkrem. Så fant hun en salve mot tørr hud osv. Hver fang hun fant noe leste jeg hva det var for/mot og det passet ikke med det jeg har. Så måtte hun Google det ene forslaget jeg kom med og gikk til en hylle hvor hun fant forskjellige ting og ingen ting passet. Hun sa jeg måtte gå til legen min og jeg sa at legekontoret nå er stengt for helgen. Da så hun overrasket ut. Dette er ingen ting akutt så legevakt er uaktuelt. Pleier få god hjelp hos apotekene om jeg spør men hun her hadde virkelig ikke peiling. Fant en økologisk sinksalve til baby hjemme som jeg dekket det med. Vet ikke om det hjelper. Kanskje jeg trenger kortisonsalve? Noen med forslag? Anonymkode: f2542...db1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Du fant et eller annet hjemme, og bare smurte det på uten å ane hva det er for og om det kan hjelpe i det hele tatt? Fjern den sinksalven. Den er for bleiebarn for å forhindre at urin og avføring blir liggende mot huden, den er vannavstøtende. Ikke noe du skal stappe i armhulen på et væskende sår du ikke vet årsaken til. Hold det så rent og tørt som mulig, og ikke ta på deo der. Har du endret deo i det siste? Begynt å bruke en ny, eller skiftet dusjsåpe? Nytt vaskepulver til klær? Det er sikkert tilstrekkelig å gå til lege til uken. I mellomtiden; tørt og rent, ikke smør på noe. Rens med pyrisept eventuelt, om det væsker mye. Anonymkode: 58f0c...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå