Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har nettopp fått beskjed om at jeg er innstilt på den jobben jeg har søkt på. Noen som vet hva som skjer videre og hva sannsynligheten er for å faktisk få jobben?

Setter stor pris på om dere deler egne erfaringer :) 

Anonymkode: 2f4fc...92f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statlig jobb? Innstilt som nummer 1? I så fall er det svært sjeldent du ikke får den. Da skal det være helt spesielle forhold hvor Innstillingsrådet ikke er enige. Har bare hørt om det en gang. Husk å forhandle på lønnen de tilbyr! Det er nå du har mulighet til det. 

Anonymkode: a8c4a...86d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Statlig jobb? Innstilt som nummer 1? I så fall er det svært sjeldent du ikke får den. Da skal det være helt spesielle forhold hvor Innstillingsrådet ikke er enige. Har bare hørt om det en gang. Husk å forhandle på lønnen de tilbyr! Det er nå du har mulighet til det. 

Tusen takk for svar :)

Jeg er nyutdannet, hvordan går jeg da fram for å få forhandlet lønn?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar :)

Jeg er nyutdannet, hvordan går jeg da fram for å få forhandlet lønn?

ts

Er det et lønnspenn i stillingsutlysningen? De vil da typisk tilby deg det laveste. (F eks lønnstrinn 50-58, så blir du tilbudt 50) Du har da mulighet til å si at det er for lavt, og be om f eks 54. De møter deg kanskje på 52(bare et random eksempel)Undersøk hva som er vanlig startlønn for nyutdannet med din utdannelse så har du noe å forhandle med.  De forventer at du forhandler, så det er helt normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det et lønnspenn i stillingsutlysningen? De vil da typisk tilby deg det laveste. (F eks lønnstrinn 50-58, så blir du tilbudt 50) Du har da mulighet til å si at det er for lavt, og be om f eks 54. De møter deg kanskje på 52(bare et random eksempel)Undersøk hva som er vanlig startlønn for nyutdannet med din utdannelse så har du noe å forhandle med.  De forventer at du forhandler, så det er helt normalt. 

Ok, tusen takk for råd🙏🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 22.24):

Men du må i tillegg ha argumenter for at du skal få mer enn de tilbyr. Det holder ikke å bare å be om mer, og det er slett ikke sikkert du får mer. Ta kontakt med fagforeningen din og finn tillitsvalgt i virksomheten du er tilbudt jobb i. Da får du hjelp til å finne ut av lønnsnivået samt hva som kan fungere som argumentasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...