AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Hei, jeg begynner å bli gal. Skal beskrive: Hvis jeg har besøkt naboen, så lukter det ok der. Så går jeg inn til meg selv, og det lukter som søppel. Huset blir vasket ofte, det ligger ikke rot rundt, søppel blir tatt ut hver dag. Det er også nylig renovert. Så går jeg feks ut og får frisk luft. Går inn. Da lukter det ok, og kjenner knapt den funky lukta. Jeg har tidligere opplevd å lukte lukter ingen andre lukter, andre steder. Jeg er gravid, så jeg vet nesa er ødelagt nå, men det var slik før og. Jeg har gjennomført en covid infeksjon, men tror ikke dette har noe med saken. Må informere om at det virker som om "kjente og kjære" lukter er det som trigger. Huset og lukten av samboer er det verste. Tusen takk for råd, jeg blir gal. 🤢😢 Anonymkode: 38b9d...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, jeg begynner å bli gal. Skal beskrive: Hvis jeg har besøkt naboen, så lukter det ok der. Så går jeg inn til meg selv, og det lukter som søppel. Huset blir vasket ofte, det ligger ikke rot rundt, søppel blir tatt ut hver dag. Det er også nylig renovert. Så går jeg feks ut og får frisk luft. Går inn. Da lukter det ok, og kjenner knapt den funky lukta. Jeg har tidligere opplevd å lukte lukter ingen andre lukter, andre steder. Jeg er gravid, så jeg vet nesa er ødelagt nå, men det var slik før og. Jeg har gjennomført en covid infeksjon, men tror ikke dette har noe med saken. Må informere om at det virker som om "kjente og kjære" lukter er det som trigger. Huset og lukten av samboer er det verste. Tusen takk for råd, jeg blir gal. 🤢😢 Anonymkode: 38b9d...d6b Dette kan du gjøre for å trene luktesansen: Rens nesen om den er tett eller rennende. Bruk saltvannsspray, og puss nesen godt. Velg ting som du kjenner godt, og husker hvordan lukter. For eksempel kaffe, sitron, rose eller eukalyptus. Bruk minst 20 sekunder til å virkelig lukte på tingen. Prøv å huske hvordan det lukter. Gjør øvelsen to ganger om dagen. Søk hjelp hos fastlegen din, dersom problemet varer i mer enn et par måneder. ^ Disse er ment for folk som har hatt korona, men som sliter med det samme(eller har listen luktesansen helt da..). Så de rådene kan du jo teste ut. Pappa hadde god effekt av nesespray med mintlukt. Og han kjente også sånne rare lukter, etter å ha hatt korona. Jeg ville i hvert fall ha prøvd å rense nesa med saltvann, i en periode! Anonymkode: ae660...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette kan du gjøre for å trene luktesansen: Rens nesen om den er tett eller rennende. Bruk saltvannsspray, og puss nesen godt. Velg ting som du kjenner godt, og husker hvordan lukter. For eksempel kaffe, sitron, rose eller eukalyptus. Bruk minst 20 sekunder til å virkelig lukte på tingen. Prøv å huske hvordan det lukter. Gjør øvelsen to ganger om dagen. Søk hjelp hos fastlegen din, dersom problemet varer i mer enn et par måneder. ^ Disse er ment for folk som har hatt korona, men som sliter med det samme(eller har Mistet luktesansen helt da..). Så de rådene kan du jo teste ut. Pappa hadde god effekt av nesespray med mintlukt. Og han kjente også sånne rare lukter, etter å ha hatt korona. Jeg ville i hvert fall ha prøvd å rense nesa med saltvann, i en periode! Anonymkode: ae660...5ff Anonymkode: ae660...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå