AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg fikk oppleve marerittet og skrekkopplevelsen av at hunden min i beg av uken fikk mage dreining. Hadde jeg kommet en time eller to senere hadde livet ikke stått til å redde. Det var en dyr opersjon. Og han er bedringens vei. Men han er ganske småspist kar og kresen er han og. Tørrfor sa vetrnær er ikke bra. Så jeg lurer på om noen her inne har opplevd det samme og har tips til mat til min kresne gutt. Anonymkode: 65f5a...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Del Skrevet 8. juli 2022 Uff, bra det gikk fint. Min er ekstremt kresen, har prøve all slags tørrfôr uten hell. Men han spiser vompølser, skal jo være noe av det beste for hunden også Anonymkode: 53395...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Del Skrevet 8. juli 2022 Huff så grusomt. Bra at du kom i tide. Når jeg hadde grand danoiser så foret jeg med Norwegian polar fôr. Nettopp fordi gd er veldig disponert for magedreining. Det foret var veldig greit for det er kokt og frosset. Var i Holmestrand og hentet der. Det var fordi vi kjøpte over 100 kg hver gang. Hadde flere egne frysere kun til hundefôr. Det finns forhandlere over hele landet. Håper det ordner seg Anonymkode: 27aec...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk oppleve marerittet og skrekkopplevelsen av at hunden min i beg av uken fikk mage dreining. Hadde jeg kommet en time eller to senere hadde livet ikke stått til å redde. Det var en dyr opersjon. Og han er bedringens vei. Men han er ganske småspist kar og kresen er han og. Tørrfor sa vetrnær er ikke bra. Så jeg lurer på om noen her inne har opplevd det samme og har tips til mat til min kresne gutt. Anonymkode: 65f5a...536 Så godt at hunden din greide seg. Magedreining er grusomt og noe jeg frykter. Derfor tar vi forholdsregler. Jeg gir tørrfôr men alltid bløtet. Og vi venter en time etter løpetur. Kresne hunder vet jeg ikke så mye om, min spiser alt. Anonymkode: ca38c...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Del Skrevet 8. juli 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, bra det gikk fint. Min er ekstremt kresen, har prøve all slags tørrfôr uten hell. Men han spiser vompølser, skal jo være noe av det beste for hunden også Anonymkode: 53395...88a For all del; ikke lytt til dette. Råfor med alskens patogene tarmbakterier må ikke under noen omstendigheter benyttes til en hund som er nyoperert i magesekken. Det ville være galskap! og ikke ta imot råd her. Da får du sånne tullete og helt vanvittige anbefalinger. Ring klinikken eller send en Mail og be om forslag til foring. mvh veterinær. Anonymkode: 89d6f...74a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg fôrer med Norwegian polar. Det er kokt, frosset kjøtt som har konsistensen til grovt leverpostei. Fullverdig fôr med addet fiber og vitaminer. Veldig høyt kaloriinnhold, så man trenger ikke å gi så mye, og i motsetning til tørrfôr så svulmer det ikke opp i magesekken. Siden det er kokt, så trenger man heller ikke bekymre seg for parasitter og annet man kan støte på med vom. Kjøper vanligvis fem 20kg sekker om gangen, og da har jeg mat i et halvt år liggende i fryseren, men man kan også kjøpe én og én sekk. Nettsiden har en liste med forhandlere rundt om i landet, både private og butikker. Snakk med veterinæren om fôring og hva som er best. Unngå aktivitet én time før og én time etter fôring Anonymkode: 99c25...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå